Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Licznik Z3 2.8
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:37, 17 Sty 2014    Temat postu:

Wielkie dzieki za odpowiedzi, w takim razie szukam licznika od 6 cylindrówki i juz pisze do kolegi sarona Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:13, 28 Sty 2014    Temat postu:

licznik doszedl, podlaczylem, ale nadal nie dziala mi obrotomierz i wskaznik temperatury wody, jakies pomysly co to moze byc? Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:15, 28 Sty 2014    Temat postu:

Sprawa wydaje się być prosta:

Sygnał obrotów wału korbowego idzie z DME (sterownik silnika) poprzez czarny kabel na zegary na wtyczkę X16 pin 20. W pierwszej kolejności sprawdź czy ten kabel ma przejście.

Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to do zegarów idą od czujnika temperatury dwa przewody o kolorach brązowo-żółtym oraz brązowo-fioletowym na sąsiednią wtyczkę X17 odpowiednio na pin 17 i 18. I również te przewody należałoby sprawdzić na ciągłość i na zwarcie. Ciągłość przewodów sprawdź za pomocą żarówki H4 a nie za pomocą miernika.

Możesz też podpiąć auto do kompa i zobaczyć czy DME widzi obroty silnika. Ja obstawiam, że widzi ponieważ nic nie piszesz, że auto nie odpala. Ale może też byc taka sytuacja, że silnik chodzi poprawnie odczytując prędkość z czujnika zastępczego a DME zgłasza błąd czujnika obrotów wału. Ale bez podpięcia do kompa nie dowiemy się tego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Wto 19:16, 28 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:44, 28 Sty 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
Ciągłość przewodów sprawdź za pomocą żarówki H4 a nie za pomocą miernika.


Pytanie poważne: czemu za pomocą żarówki, a nie miernika?
Pytanie mniej poważne: czemu akurat H4? Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:01, 28 Sty 2014    Temat postu:

scarab napisał:

Pytanie poważne: czemu za pomocą żarówki, a nie miernika?
Pytanie mniej poważne: czemu akurat H4? Mr. Green


Dlatego, że żarówka daje obciążenie na przewodzie a miernik nie. Jeśli przewód będzie gdzieś przetarty i będzie wisiał na 2 ostatnich włoskach to miernik pokaże ci przejście i zapiszczy. Jeśli podłączysz do niego żarówkę to żarówka się nie zaświeci a dwa ostatnie włoski po prostu się przepalą.
A dlatego H4 ponieważ jest to stosunkowo tania żarówka, łatwo dostępna, można też bez problemu dokupić do niech oprawkę aby nie zewrzeć ze sobą przewodów. Do tego na nóżki żarówki H4 pasują również standardowe konektorki. A 55W spokojnie wystarczy by przepalić gnijące/zaśniedziałe/przełamane przewody.

Masz jeszcze jakieś poważne i te mniej poważne pytania??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:23, 28 Sty 2014    Temat postu:

Logiczna argumentacja Ok!
Tylko trzeba mieć po jednej i drugiej stronie wypięte wtyczki i przedzwianiać przewody bez podpiętej elektroniki, żeby nie podać przypadkiem przez żarówkę 12V tam gdzie nie potrzeba Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:27, 28 Sty 2014    Temat postu:

Jasne, że trzeba mieć odpięte wtyczki. Takie pomiary zawsze robimy na odpiętych wtyczkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:11, 28 Sty 2014    Temat postu:

ok, w weekend szwagier ma wpasc mi posprawdzac te przejscia, bo ja niestety sie kompletnie nie znam na elektryce Confused
tak, auto normalnie odpala, lecz czasami potriafi troche przykulec na obrotach, ale to mu sie stalo dopiero po niedawnym myciu karcherem silnika, korzystajac z resztek plusowej temperatury Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:18, 28 Sty 2014    Temat postu:

A zegary wcześniej nie działały??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:33, 28 Sty 2014    Temat postu:

tak, zegary wczesniej tez nie dzialaly, chodzil tylko predkosciomierz i kontrolki, pozniej naprawilismy poziom paliwa, a teraz nadal nie chodzi obrotomierz i temperatura

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:39, 28 Sty 2014    Temat postu:

A co było z poziomem paliwa?? Tzn co było zepsute??

Sprawdzaliście wszystkie zasilania i masy na zegarach??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:00, 29 Sty 2014    Temat postu:

scarab napisał:
Wg realoem.com do z3 w z3 coupe z 99 powinien być licznik 62116901499:
[link widoczny dla zalogowanych]
który występował również w:
Z3 Z3 2.8 Coupé, Europa
Z3 Z3 1.8 Roadster, Europa
Z3 Z3 1.9 Roadster, Europa
Z3 Z3 2.0 Roadster, Europa
Z3 Z3 2.8 Roadster, Europa
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawe czym się różni od e36 poza tym że większość e36 chyba miała ekonomizer.


Czyli, że 6 i 4 gary mają te same wskaźniki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 14:53, 29 Sty 2014    Temat postu:

Napewno nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:00, 29 Sty 2014    Temat postu:

To czemu realoem pokazuje ten sam numer części? Też mi się wydaje to podejrzane, chyba że są tylko inaczej kodowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:57, 02 Lut 2014    Temat postu:

popsprawdzalem dzis i we wtyczce x16 pod pinem 20 w ogole nie ma czarnego kabla i w wiazce tez go nie zauwazylem... a we wtyczne tej sasiedniej nie ma przejscia na tych pinach od temperatury Sad sam juz nie wiem co o tym myslec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin