Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moc faktyczna naszych ZETEK
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:23, 20 Mar 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
Pit napisał:
Saron. Ja naprawdę szanuję, ze jesteś moderatorem tego forum i poświęciłeś masę czasu i pracy, żeby stworzyś swoją zmotę. Niestety muszę Ci zwrócić uwagę na coś, czego najwyraźniej nie rozumiesz. Prawdziwy świat jest za kierownicą, a nie na hamowni. Ostatnio opisywałeś sytuacje z kolesiami w trzylitrowej zetce, których pogoniłeś. Pytałeś ich o wykres mocy? Smile Tak z ciekawości. Ile masz lat? Ile samochodów miałeś okazję dosiąść w sportowych warunkach?

Przyszedłem tu (na forum), bo od prawie ćwierć wieku związany jestem z motorsportem i cenię sobie wymianę doświadczeń z prowadzenia aut i motocykli. Niestety logika, którą znam z toru i pit-stopu jest taka, że to kierowca określa warunki pracy podzespołów auta i to do moich uwag dopasowuje się ich charakterystykę. Nikt przez prawie 25 lat nie zapytał mnie, czy chciałbym, żeby krzywa momentu szybciej opadała, za to nie raz pytano mnie , czy skoro mam kłopot z utrzymaniem auta w ciasnym łuku, to może w średnim zakresie obrotów wolałbym mieć mniejszy moment. Rozumiesz różnicę? To nie ja gonię za mocą, a Ty i Twoi ziomkowie z podocinanymi z kwasówki przelotami zamiast policzonych wydechów. Powiedz mi. Jaką technikę kontroli obrotu masy auta stosujesz w łukach. Z "lewej nogi" czy "z gazu"? Ćwiczysz widzenie peryferyjne i koordynację do poprawienia reakcji na momenty przekazywane Ci z nadwozia przez fotel? Wiesz coś wogóle o prawdziwym motorsporcie?
I pytam nie po to, żeby się dowiedzieć, a po to, żebyś zrozumiał, że zakładając, czy prowadząc forum Twoim obowiązkiem jest dbanie o dobre relacje i samopoczucie forumowiczów, a nie disowanie każdego, kto ma inną, niż Twoja garażowa logika... Mam nadzieję, że na najbliższym Youngtimerze na początkiu kwietnia spotkam OSOBIŚCIE ludzi, z którymi będę mógł wymienić więcej opinii o moim zdaniem wyjątkowym aucie, jakim jest zetka, niż miałem jak na razie okazji tutaj, bo nikt z Was nie pisze tu o doświadczeniach, odczuciach, czy wrażeniach, jakie to auto daje jemu, a wyłącznie jaracie się kawałkiem blachy w takim, czy innym kolorze z takimi czy innymi felgami. Ile z tych przeróbek zawieszeń, czy hamulców, o których tutaj czytałem podyktowane było tym, że doszliście do końca możliwości seryjnych rozwiązań i zmiana stała się koniecznością? Częściej zmiana wynika z tego, że do 19 calowej feli mały hamulec źle wygląda.... To nie jest motoryzacja, a już na bank nie motorsport - to jest przebieranie się za kogoś, kim się nie jest Smile ..... A teraz proszę ---> możecie sobie na mnie poużywać i dać bana Very Happy Idę pojeździć po zakrętach swoją słabiunią 1,9, bo po prostej wypasioną eMką potrafi byle szczeniak Very Happy


Nie dzielmy forum na moderatorów i resztę forumowej gawiedzi. Bycie moderatorem nie daje monopolu na wiedzę i nieomylność więc nie rozumiem jakie ma to powiązanie z tematem.

Wracając do meritum naszej dyskusji to dla mnie właśnie prawdziwy świat to cyferki z hamowni ponieważ "świat za kierownicą" jest za bardzo subiektywny. A cyferek nie da się oszukać. I albo jest przyrost albo spadek - ewentualnie poprawa lub pogorszenie krzywej mocy i momentu. Natomiast opowiadać sobie można godzinami...
Przeczytałem Twoj post z uwagą chyba ze 3 razy i nie bardzo rozumiem o co Ci tak naprawdę chodzi... Co ma "technika obrotu masy auta" do wkładki KN, która tak namieszała w Twoim silniku, że jeździć się nie dało. Najpierw zakładasz temat o faktycznej mocy w naszych autach a potem rozwodzisz się nad tym, że 25 lat w motorsporcie działasz. Co nas to obchodzi?? Nas w tym temacie interesuje moc przed montażem wkładki (poparta wykresem) i po (również poparta wykresem) i po to jest ten temat aby o tym dyskutować. Jeśli chcesz porozmawiać na temat kto jak duży ma wzwód siedząc w swojej Zet to załóż w tym celu osobny temat.


Masz stuprocentową rację - po drugim z kolei Twoim poŚcie o wielkości penisa i wzwodzie - tak zrobię - BĘDĘ O TYM PISAŁ Very Happy A tak serio, to wiem, że nie rozumiesz. Ale zrozumiesz. Kwestia czasu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 22:25, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:41, 20 Mar 2014    Temat postu:

nie wiem czemu...ale mam wrażenie, że PIT trochę bajdurzy... no ale może takie wrażenie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:44, 20 Mar 2014    Temat postu:

Czekałem na to. A na czym opierasz, to swoje "wrażenie"?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 22:47, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:46, 20 Mar 2014    Temat postu:

Pit napisał:
Czekałem na to. A na czym opierasz, to swoje "wrażenie"?


po prostu...zachęcam do założenia galerii ze swoją zetką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:47, 20 Mar 2014    Temat postu:

W sobotę wielkie pucowanie - będzie i galeria. Postaram się wrzucić też film z jazdy...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 22:51, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżolero
czopek



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Nowa Ruda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:45, 20 Mar 2014    Temat postu:

Po czym Serpicol wnioskuje?
A po tym, że tak się chwalisz, swoim doświadczeniem w motorsporcie a szerzysz opinię, że jedna wkładka K&N diametralnie zmieniła moc w Twoim silniku chociaż nawet nie wiesz dokładnie, czy wynik na hamowni nie został przekłamany czy faktycznie masz zmienioną mapę silnika.
Owszem idzie wyczuć drobne zmiany w zachowaniu auta nawet po zalaniu silnika benzyną 98-oktanową jeżeli się jeździło tylko na 95-tce.
Tak trochę odbiegając od tej dyskusji. Coś słabe doświadczenie miałeś w tym motorsporcie skoro tak zachwalasz Z3 1.9 Rolling Eyes
miałeś w ogóle jakieś porównanie z Z3 2.8 albo chociaż z jakimś BMW z gamy ///M-Power?
Przepraszam bardzo ale nic się tu kupy za bardzo nie trzyma.
Jeżeli faktycznie jesteś taki obeznany w tym temacie to pochwal się co wcześniej ujeżdżałeś pokazując chociaż fotki.
Pit napisał:
Nie czując jadności ze sprzętem, któremu dajesz życie prowadząc go - marnujesz czas... Takie jest moje zdanie.

A to to już jest dla mnie komiczne.
Skoro nie czujesz "jedności ze sprzętem" to albo nie jesteś w stanie go ogarnąć albo auto wymaga pewnych prac, które poprawiają jego moc, sterowanie oraz prowadzenie. Same uczucia tu nie pomogą.
To nie jest film "60 sekund" z Nicolasem Cagem żeby mówić czułe słówka do auta.
Następna sprawa - tutaj tylko Wania, Jucha i Saron przeprowadzają modyfikację pod jazdę na torach. Większość z nas nie bawi się w takie rzeczy bo może i fundusze nie pozwalają i druga sprawa, że w Polsce nie ma w ogóle takich obiektów, by móc potencjał auta wykorzystywać w 100% więc o jakim motorsporcie mówisz, skoro rzeczywistość jest zupełnie inna?
Na przyszłość proszę się tak nie spinać, bo naprawdę nie ma o czym.
Jeżeli następnym razem chcesz wejść w dyskusję to poprzyj to odpowiednimi argumentami a nie swoimi odczuciami.
To tak jak ja założyłbym sobie na wydech dętkę po rowerze i stwierdziłbym, że auto zyskało z 50KM bo przecież ma fajny "sportowy dźwięk".
Radzę się też z regulaminem zapoznać, żeby wszystko było jasne
http://www.z3.fora.pl/regulamin,1/regulamin,1.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joyrider
Capo
Capo



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 566
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stamtąd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:26, 21 Mar 2014    Temat postu:

No tak, dawno spinek nie było.
Proponuję zakończyć te offtopy, nie wnoszące niczego do tematu..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 7:42, 21 Mar 2014    Temat postu:

Joyrider napisał:
No tak, dawno spinek nie było.
Proponuję zakończyć te offtopy, nie wnoszące niczego do tematu..



Dobra mysl. Zamykam az ustana emocje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:23, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Obiecany wykres Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:25, 04 Kwi 2014    Temat postu:

Całkiem całkiem Smile
Podoba mi się.

Ja jak mi się wkońcu uda wydech wymienić na ori to zrobię hamownie.
Mój jest taki piękny teraz, że się nie dziwię słabego momentu obr. na poziomie 215nm. (kolanka wydechu zamiast być zrobione na giętarce są... pospawane hahah )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swirlization
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:48, 07 Kwi 2014    Temat postu:

wykres opublikowany w prima aprilis, nie liczy sie, bo to pewnie jakas podpucha Smile Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin