Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Z3 1,9 M43/TU wymiana oleju, na jaki?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:18, 10 Cze 2013    Temat postu:

Wiesz... są też opinie jak to motodoktor niby magicznie naprawił silnik...
Jeśli silnik jest zdrowy to należy lać taki olej jak zaleca do niego producent. I na takim będzie pracował najlepiej przez najdłuższy czas. W przypadku R6 w z3 jest to syntetyk, nie wiem jaki zaleca do R4 ale pewnie taki sam. Jak silnik jest do dupy lub o zgrozo jakiś cymbał zalał do niego motodoktora to nic mu już raczej nie pomoże i wcześniej czy póxniej trzeba go będzie remontować. Wlewanie gęstszego oleju niż zaleca producent "żeby silnik się nie rozszczelnił" jest moim zdaniem jak psikanie dezodorantem nieumytych pach Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:49, 10 Cze 2013    Temat postu:

spooky79 nie wiem na jakich doswiadczeniach opiera sie twoja wiedza. Ja "troche" grzebie przy samochodach i zajmuje sie tym zawodowo wiec mialem do czynienia z tematem. Jeszcze nigdy nie widzialem aby cos zlego sie stalo po zalaniu porzadnego syntetycznego oleju. Chyba, ze tak jak ktos wczesniej wspomnial silnik juz jest w takim stanie ze nic mu nie pomoze. Wtedy to wiadomo, ze trzeba jak najbardziej gęsty olej zeby podniesc cisnienie oleju. Ale to sa handlarskie/taksówkarskie sposoby i z reguly na krotka mete.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:58, 11 Cze 2013    Temat postu:

Ja w Z3 zalałem Valvoline VR1 5w50, wcześniej nie wiem co było, jest ok. W E36 328i mam ten sam olej, wcześniej był zalany (podobno krótko) Mobil półsyntetyk 10w40. Przejechałem już tak 50 tys. km (oczywiście było w międzyczasie parę zmian oleju Wink ) i jest wszystko w porządku. Dwóch znajomych (E36 328i i 325i) również zmienili na ten Valvoline z półsyntetyka, jeżdżą i nic złego się nie dzieje.

Też kiedyś bałem się trochę tego kroku, ale z moich doświadczeń wynika również, że nie ma problemu jeśli tylko silnik jest w dobrym stanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vitia dnia Wto 0:59, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:15, 11 Cze 2013    Temat postu:

saron22 napisał:
spooky79 nie wiem na jakich doswiadczeniach opiera sie twoja wiedza. Ja "troche" grzebie przy samochodach i zajmuje sie tym zawodowo wiec mialem do czynienia z tematem. Jeszcze nigdy nie widzialem aby cos zlego sie stalo po zalaniu porzadnego syntetycznego oleju. Chyba, ze tak jak ktos wczesniej wspomnial silnik juz jest w takim stanie ze nic mu nie pomoze. Wtedy to wiadomo, ze trzeba jak najbardziej gęsty olej zeby podniesc cisnienie oleju. Ale to sa handlarskie/taksówkarskie sposoby i z reguly na krotka mete.


ok , ja mam przebieg 190tyś , nic nie puka nic nie stuka nie bierze oleju .
Poprzedni właściciel lał cały czas półsyntetyk - mobil 10W40 .
Skoro nigdy nie widziałeś aby coś się stało i jesteś "zawodowcem" ,jesteś w stanie mi zagwarantować że jak zmienię na syntetyk to po kilu tyś kilometrów silnik nie rozszczelni się itp. ? ,a jeśli tak sie stanie zrobisz w ramach tej gwarancji "remont" aby doprowadzić silnik do poprzedniego stanu ? . Nie pisze tego złośliwie , ale jeśli ktoś tak uparcie twierdzi że nic się nie stanie, bo popiera to doświadczeniem to powinien mi taką gwarancję dać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:12, 11 Cze 2013    Temat postu:

Gwarancję może (powinien) zapewnić Ci warsztat lub ktokolwiek kto bierze od Ciebie kasę za usługę. To jest forum i tutaj z założenia udzielamy sobie raczej rad na podstawie własnych doświadczeń/wiedzy, które jak się okazuje są bardzo często lepsze i bardziej trafne niż ludzi/firm, od których można wymagać że powinny znać się na rzeczy...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Wto 12:13, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:48, 11 Cze 2013    Temat postu:

"bardziej trafne" SmileSmileSmileSmile rozbawiłeś mnie do łez SmileSmileSmileSmile dzięki.
Czyli może się uda a może nie jak z tego zrozumiałem , to może lepiej było napisać nie powinno nic się dziać aczkolwiek jest zawsze taka możliwość a nie " skąd takie zabobony że się nie leje".
Myślę że dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:08, 11 Cze 2013    Temat postu:

Question
Napisałem że często diagnozy i rady ludzi z forum (nie mówię nawet o tym konkretnym tylko niemal każdym) są bardziej trafne niż "fachowców" i "mechaników" w warsztatach, co w tym śmiesznego? Niestety tak jest i raczej nie ma się z czego śmiać, no chyba że ktoś lubi wywalać kasę w błoto z powodu (delikatnie mówiąc) niewiedzy "fachowców" i właśnie zabobonów rodem z lat '80 typu rozszczelnianie silników...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Wto 13:08, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:48, 11 Cze 2013    Temat postu:

Oczywiscie, ze nie jestem w stanie ci nic zagwarantowac, nawet jakbym zmienial ci olej na taki sam co miales. Akurat silnik to taki element ktory mozna zalatwic w 5 minut.
Przyjmując czysto hipotetyczna sytuacje: zmieniasz olej i po 2 dniach wysra ci sie silnik - powiedzmy panewka zacznie stukac. Jesli zmieniles olej na syntetyk a wczesniej byl polsyntetyk to rozumiem, ze zwalasz na mechanika bo na pewno zjebaj.
A na kogo zwalisz jak wlejesz dokladnie ten sam olej ktory miales i zacznie stukac??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:17, 11 Cze 2013    Temat postu:

saron22 napisał:
Bzdura i kolejny zabobon rozpowrzechniany na forach internetowych.
.

myśle że nie jest to bzdurą i nie można jednoznacznie stiwerdzić że nic się nie stanie , myślę też że w tym temacie należało najpierw uświadomić kolegę jakie moga być skutki jeśli miał np.wlany olej mineralny i teraz wleje syntetyk (różni dziwni ludzie leją rózne rzeczy do swoich aut) , a nie pisać lej , ja też mam i nic się nie dzieje , bo można w ten sposób narazić kogoś na koszty ... malego remontu , a o tym nikt tu nie wspomniał .Czytam rózne fora i często gęsto jest ten problem poruszany i często również są opinie że po przejechaniu kilku tyś silnik zaczyna klepać (nie wiem co bo zazwyczaj goście wymieniają silnik bo remont jest nieopłacalny) , brać olej i cieknąć z każdego zimeringu .Dlatego uważam że olej i jego wymianę należy dostosować do danego silnika a nie do opinie z forum "lej bo mi nic się nie stało a robiłem tak nie raz". Takie moje zdanie i ja bym nie miał odwagi komuś powiedzieć lej , nic ci się nie stanie nie "znając" danego silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Wto 21:18, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:23, 11 Cze 2013    Temat postu:

Wiesz... na internecie ludzie rozne dziwne rzeczy pisza. Objerzyj sobie np kilka galerii na Sporcie i na pewno zauwazysz pewną prawidlowość: wszyscy maja auta igielki i w ogole profi. Podjedz sobie na spot np do Torunia i obejrzyj te same auta na zywo a zobaczysz ze wiekszość !! z nich nawet w polowie nie wyglada tak dobrze jak na fotkach w necie. To samo prawdopodobnie jest z tymi igla silnikami ktore po zakupie chodza profi a po kilku tygodniach jest lipa. Mysle, ze te silniki o ktorych piszesz sa po prostu skazane na taki los nie zaleznie od tego jaki olej byl wlany. Ba! Czy w ogole bylby zmieniony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:33, 11 Cze 2013    Temat postu:

dlatego napisałem że wszyscy doradzają a nikt nie wie w jakim stanie kolega ma silnik ,a od tego by należało zacząć , czyż nie ? Smile Myślę że dalej nie ma co zaśmiecać tematu , szkoda że nikt nie napisał koledze aby przed zalaniem nowego oleju wypłukał silnik liqui molly lub czy podobnym (jakościowo) aby usunąć osad ( nie nagar tylko osad) z starego oleju (jakikolwiek tam był wlany)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:35, 11 Cze 2013    Temat postu:

Ja akurat pisałem że zrobię płukankę, już zresztą oczywiście zrobiłem Smile

Galerie na Sporcie to ogólnie temat rzeka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:56, 12 Cze 2013    Temat postu:

Ja też przed wlaniem Valvoline w każdym silniku robiłem płukankę "Liqui Moly Engine Flush". Zapomniałem napisać. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:26, 12 Cze 2013    Temat postu:

"odgrzwając kotleta" na poparcie mojej tezy , opinia castrola na temat wymian oleju , pkt.6 i pkt 14 , więc chyba nie do końca to"Bzdura i kolejny zabobon rozpowrzechniany na forach internetowych" Smile [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:32, 12 Cze 2013    Temat postu:

Tak jak napisalem wczesniej - do wypracowanego silnika obojetnie co nie wlejesz to i tak mu niewiele pomożesz. To tak jak by leczyc zapalenie płuc aspiryną. Zapytaj kogokolwiek na forum w jakiej kondycji jest jego silnik?? Na pewno wszyscy maja igiełki Wink wiec po co sie rozwodzic nad tym co lac do zajechanych trupów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin