Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ceramizer / Ceramizator
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:39, 06 Cze 2016    Temat postu:

Nie spodziewaj się raczej różnicy, z3 to auto ze starych dobrych czasów w którym kierownica jest połączona z kołami, musisz więc czuć że nimi kręcisz Kwadratowy Musiałbyś wyminić pompę na mocniejszą, ale wtedy z kolei stracisz czucie kierownicy, szczególnie przy większych prędkościach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:19, 08 Cze 2016    Temat postu:

Paelo napisał:

SARON22. Tak , w i 40 jest elektryczne wspomaganie. Dlatego takie moje pragnienie żeby w Zetce wspomaganie działało choć trochę lepiej. Czy po samej wymianie płynu będzie różnica ? Mam to autko 9 lat, nie wymieniałem płynu jeszcze. Sprawdzałem jedynie pobierając trochę do strzykawki. Jest czysty klarowny.
Przez te 9 lat zrobiłem 22 tyś km, jeżdżę nią tylko latem i dla przyjemności.



Nie spodziewaj się, że po wymianie płynu zaobserwujesz jakieś spektakularne efekty.
Poza tym wspomaganie elektryczne ma zupełnie inne działanie niż hydrauliczne. Po pierwsze po to skonstruowano wspomaganie elektryczne by móc płynnie zmieniać "siłę" wspomagania w zależności od prędkości jazdy. Tak aby przy jeździe z dużymi prędkościami opór na kole kierownicy był "przyjemnie" duży a na postoju czy podczas manewrów na parkingu można było kręcić jednym palcem. Niestety albo i stety wspomaganie hydrauliczne tego nie ma.
A po drugie cały urok aut z lat 90 polega na tym, że są to na tyle zaawansowane konstrukcje, że można nimi jeździć na długie dystanse i z prędkościami zbliżonymi do maksymalnej ale ryzyka i bez worka części w bagażniku. Lecz one są jeszcze na tyle prymitywne, twarde i ostre, że to kierowca decyduje i ma wszelką kontrolę nad całym pojazdem a nie maszyna przejmuje kontrolę nad tym co robi kierowca.

Mnie się to właśnie w tych autach podoba, że są już na tyle "nowożytne", że mają odpowiednio wydajne ogrzewanie, klimatyzację, wspomaganie, dobre hamulce ale za razem są jeszcze na tyle prymitywne, że jak siadam za kierownicę chwytam w ręce ster i wajchę od biegów to czuję, że jadę samochodem i że to ja mam kontrolę nad wszystkim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black
Capo
Capo



Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:11, 08 Cze 2016    Temat postu:

"Lecz one są jeszcze na tyle prymitywne, twarde i ostre, że to kierowca decyduje i ma wszelką kontrolę nad całym pojazdem a nie maszyna przejmuje kontrolę nad tym co robi kierowca. "

Wpiszę ten cytat do swojego zeszytu ze złotymi myślami Saron Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:44, 09 Cze 2016    Temat postu:

Oraz pachną benzyną, olejem i skórą a nie gównianym plastikiem, a dźwięk silnika wydobywa się z serca auta a nie z głośników Kwadratowy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Czw 7:44, 09 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:06, 09 Cze 2016    Temat postu:

scarab napisał:
Oraz pachną benzyną, olejem i skórą a nie gównianym plastikiem, a dźwięk silnika wydobywa się z serca auta a nie z głośników Kwadratowy


Zlota mysl nr 2 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zupper
Soldati
Soldati



Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:18, 30 Sty 2017    Temat postu: ceramizer

Ok jestem po tysiącu km żabą na ceramizerze. Ponieważ drugą becię mam w warsztacie to śmigam żabą w te mrozy..niestety Sad. Na ceramizerze przejechałem około 1000 km. Mocy nie dodaje, d..nie urywa..ale łatwiej zapala i zdecydowanie "kulturalniej" chodzi silnik. To wszystko. O spalaniu nie piszę bo jeżdżę zimnym autem w mrozy pierwszy raz więc nie mam punktu odniesienia
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:45, 27 Cze 2017    Temat postu:

u siebie w M52TUB20 mam zalany LIQUI MOLY CERA TEC , zrobiony ponad 10 tyś , oczywiście różnicy odczuwalnej nie ma żadnej, ale profilaktycznie może coś pomóc (np. zmniejszyć tarcie podczas rozruchu na zimnym) , zresztą te preparaty nie zrobią remontu silnika tylko mają zapobiegać w pewnym stopniu w zużywaniu się silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 7:26, 28 Cze 2017    Temat postu:

No jak? A motodoktor? Wink Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:38, 28 Cze 2017    Temat postu:

Wania napisał:
No jak? A motodoktor? Wink Laughing

wszyscy się z tego naśmiewają ale motodoktor to tak naprawdę nic innego jak uszlachetniacze i inne dodatki zwiększające lepkość i gęstość oleju co przy zużytym silniku z luzami i przedmuchami daje efekt poprawy , do czasu gdy specyfik ten nam się wypali razem z ubywającym olejem Smile , oczywiście można go dolewać cały czas i mieć poprawę ale są to oczywiście koszty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:40, 28 Cze 2017    Temat postu:

tego typu specyfiki powinny być wycofane z obrotu bo wiadomo że leje się je tylko po to aby " poprawić " stan silnika krótko przed sprzedażą , czyli oszukać kupującego , sam kiedyś na taką "minę" trafiłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin