 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:36, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Przyznam, że bardzo mnie ciekawi jak teraz będzie działać Obawiam się jeszcze o sprężarkę, bo wokół uszczelki obudowa jest lekko ciemniejsza, mam nadzieję że nie będzie się pocić. Wentylator klimy powinien pracować od razu po jej załączeniu czy włącza się dopiero po jakimś czasie? W zeszłym tygodniu gdy przez krótką chwilę miałem nabity układ zauważyłem, że od razu po naciśnięciu włącznika klimy coś zaczynało dość głośno wyć, obstawiam że był to właśnie wentylator.
Jacek, mam dokładne fotki starego skraplacza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:00, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Scarab co do wentylatora to są różne rodzaje układów. U mnie w Z3 wentylator włącza się dopiero jak ciśnienie w układzie HP urośnie z tego co pamiętam do 12bar. Wtedy włącza się wentylator, schładza skraplacz i ciśnienie spada. Jak ciśnienie spadnie to wentylator się wyłącza. I tak w kółko. Im cieplej na na zewnątrz tym wentylator częściej się włącza i dłużej pracuje z uwagi na to, że czynnik ma takie właściwości, że rośnie ciśnienie wraz ze wzrostem temperatury.
Ale są też układy (większość np japońskich samochodów tak ma), że wentylator włącza się natychmiast po właczeniu przycisku od klimatyzacji. I pracuje cały czas tak długo jak włączona będzie klima utrzymując ciśnienie HP cały czas na tym samym poziomie.
Jak powinno być w poliftowej Zet tego nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:30, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No i jest mały problem - nowy skraplacz ma blaszki przystosowane pod śrubki sporo cieńsze niż oryginalne śrubki (foto nowej blaszki i oryginalnej śrubki poniżej), a nowych śrubek w komplecie brak. Przełożyłem więc stare blaszki do nowej chłodnicy, jednak jej uszy są z kolei ze sporo grubszej blachy niż oryginalne i blaszki nie do końca pasują, przez co znowu oryginalne śrubki stają się za krótkie Ostatecznie udało mi się jakoś złapać wszystkie śrubki poza jedną. Będę musiał więc dziś spróbować gdzieś dokupić dłuższą śrubkę co jak sądzę może nie był łatwe. Kompletu nowych śrubek pasujących do nowych blaszek też nie ma sensu za bardzo kupować bo cieńsze śrubki nie będą pasowały w oryginalne gumowe tulejki
Też tak miałeś Wojtek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Czw 7:33, 10 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:59, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie też coś było z tymi śrubkami ale nie pamiętam dokładnie co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:17, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Udało się Ostatecznie tylko jedna śrubka nie chciała złapać, wymieniłem ją na trochę dłuższą ze sklepu z zamocowaniami, znalazłem z identycznym gwintem
Przy tej robocie moim zdaniem lepiej jednak zrzucić zderzak, szczególnie przy problemach ze śrubkami. Chciałem tego uniknąć, ale końcowo go zdjąłem, wtedy robota jest zdecydowanie łatwiejsza. Jutro jadę nabić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackBoy
Capo

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:23, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Trzymamy kciuki, aby już ta klima działała jak należy i było chłoooooooooodno w środku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:27, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Oby, chociaż jestem w lekkim stresie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:34, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Klima nabita, najpierw sprawdzona azotem, wszystko ok, chyba więc nie powinny się już pojawić żadne wycieki?
Nie obyło się jednak bez kolejnej niespodzianki. Wczoraj zakładając nowy osuszacz zauważyłem, że stare oringi są sporo grubsze od nowych (kupione w ASO po numerze wg realoem 64508390602). Mimo to założyłem nowe. Dzisiaj w serwisie wyjąłem reflektor żeby sprawdzić czy przypadkiem nie ma tam wycieku i tak jak przypuszczałem czynnik spieprzał przez nowe oringi. Założyłem więc stare i jest ok. Dziwna sprawa bo zarówno stary osuszacz jak i rurki miałem fabryczne, chcąc więc wymienić oringi osuszacza trzeba dobierać wg fabrycznego poza ASO.
Aha, gdyby ktoś szukał serwisu klimy w mojej okolicy to polecam WAMER w Jaworznie Miła, profesjonalna obsługa, tak jak pisałem wyżej mimo, że z moją klimą wyszły klocki - za nabicie od zera, ozonowanie, następnie ściągnięcie, dodatkowe sprawdzenie azotem i ponowne nabicie zapłaciłem tylko raz standardową, ustaloną przed wszystkimi operacjami cenę za serwis klimy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Pią 20:40, 11 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:29, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Okazuje się, że jednak spiernicza mi jeszcze na sprężarce
Widać olej na łączeniu na wysokości czerwonego kółka na zdjęciu (foto nie moje). Jest szansa to czymś doraźnie uszczelnić bez wyjmowania sprężarki? Chciałbym się nią zająć po sezonie, zależy mi żeby do tego czasu klima podziałała, a nie uciekło z niej wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Śro 21:33, 23 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:35, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Pierwsza sprawa: Scarab popraw to cholerne zdjęcie
Druga sprawa:
Niestety nic z tym nie zrobisz bez wyjmowania sprężarki. Jedyna metoda to wyjęcie jej o oddanie specjaliście do uszczelnienia lub wymiana na inną sprawną. Jedno i drugie wiąże się z odciągnięciem i ponownym załadowaniem czynnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:50, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Spoko, poprawiłem od razu, przeglądarka mi je przeskalowała jak go szukałem na googlach foty sprężarki i nawet nie wiedziałem że jest takie wielkie.
To niedobrze, liczyłem że uda się to zapaćkać i uszczelnić czymś do zewnątrz żeby podziałała jeszcze ten miesiąc albo dwa, nie chcę jej wyjmować przed urlopem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:56, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Niestety nic nie poradzisz we własnym zakresie. Tam na łączeniu dwóch elementów obudowy jest oring i trzeba go wymienić. Możesz też zrobić taki myk, że dzien przed wyjazdem pojedziesz na nabicie klimatyzacji. I modlić się by gaz nie uciekł do końca urlopu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:54, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ehh, pechowa ta klima...
Kojarzysz czy jest tam zwykły oring o standardowym rozmiarze czy jakiś dedykowany do tej sprężarki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:03, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Nie mam zielonego pojęcia jaki tam może być oring. Zresztą jedno nie wyklucza drugiego. Standardowy rozmiar może być również rozmiarem dedykowanym do tej konkretnej sprężarki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:13, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No nic, trzeba będzie się tym zająć we wrześniu. Mam nadzieję, że przez tą nieszczelność nie trafi szlag nowego osuszacza który założyłem przy okazji wymiany skraplacza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Śro 23:14, 23 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|