Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dokladanie klimatyzacji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacste
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wisła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:06, 24 Sty 2016    Temat postu: Dokladanie klimatyzacji

Witam
chcialbym dolozyc sobie klimatyzacje do mojej zetki, pytanie co bede potrzebowal i z ciekawosci jaki moze tego byc koszt, a moze ktos ma dostep do kompletnej ?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:35, 24 Sty 2016    Temat postu:

Będziesz potrzebował praktycznie wszystko czyli skraplacz, obudowę nagrzewnicy z parownikiem, osuszacz, wentylator, sprężarkę, podstawę sprężarki, czujnik, zawór rozprężny, trochę instalacji itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:43, 24 Sty 2016    Temat postu:

Komponenty nie są jakieś szczególnie drogie, najtrudniejsza sprawa to moim zdaniem kwestia przewodów i ich szczelności

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacste
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wisła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:17, 25 Sty 2016    Temat postu:

Czyli, ze nie jest to takie proste jakby sie wydawało ... Hm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zakstar
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:32, 25 Sty 2016    Temat postu:

nie, jest proste* i to bardzo, zwłaszcza jeśli dawcą będzie E36, musisz tylko zwrócić uwagę, iż używane komponenty mogą być różnej jakości co może wpłynąć negatywnie na szczelność układu

*o ile masz podstawowe, praktyczne umiejętności


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 11:51, 25 Sty 2016    Temat postu:

najwiekszym problemem sa przewody, bo nowe sa w chorych cenach w ASO a z uzywkami bywa roznie jezeli chodzi o ich jakosc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jasiel
Soldati
Soldati



Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:49, 25 Sty 2016    Temat postu:

Podejrzewam, że przewody da się dorobić u specjalisty, jak do każdego innego auta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:18, 25 Sty 2016    Temat postu:

Nie wszystkie da się dorobić ponieważ nawet "specjalista" nie będzie miał odpowiednich końcówek. Wg mnie również największym problemem będą przewody. Ale nie ze względu na ich uszczelnienie lecz dostępność. Jakbyś znalazł kompletnego dawcę z przewodami i miał możliwość wyprucia wszystkiego co trzeba to w zasadzie zostaje tylko składanie puzzli do kupy.

A samo uszczelnienie?? Z czym miałby być problem?? Kupujesz w ASO za kilkadziesiąt złotych komplet oryginalnych uszczelek i oringów i po sprawie. Jestem przekonany, że nic nie będzie lecieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:20, 25 Sty 2016    Temat postu:

Same przewody też nie jest trudno uszkodzić, a uszczelnienia to też wcale nie taka prosta sprawa, u mnie np. na nowych oringach z ASO spieprzał czynnik, musiałem dobrać nieco grubsze. Trochę się musiałem namęczyć zanim udało mi się uzyskać szczelny układ - kilka operacji ściągania czynnika, uszczelniania, napełniana i obserwacji (testy azotem okazywały się psu na budę - podczas testu było niby ok, a następnego dnia widoczny wyciek). A wymieniałem jedynie skraplacz, sprężarkę i oczywiście osuszacz więc praktycznie wszystko na wierzchu...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Pon 21:27, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3coupe
Soldati
Soldati



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:08, 22 Lut 2016    Temat postu:

Ja kiedyś dokładałem klimę do Z3, większość gratów pasuje od E36, nie miałem żadnych problemów ze szczelnością przewodów.. nie przesadzajmy z tym koledzy Smile Ważne żebyś kupił kompletną nagrzewnicę z rurkami doprowadzonymi do ściany grodziowej - reszta części pasuje od E36 i są śmiesznie tanie.. Demontujesz dechę, zmieniasz nagrzewnicę, zakładasz rurki, agregat, chłodnicę, wentylator - dajesz do jakiegoś kumatego elektryka by poogarniał instalację (w mojej niestety nie było oryginalnie wiążki) i po temacie - mnie cała operacja kosztowała w granicach 1000pln

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin