Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyfer
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4688
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 15:12, 14 Sty 2013    Temat postu:

czemu kup w serwisie Cie nie interesuje? sprzedaja na litry i nie jest drogi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:52, 14 Sty 2013    Temat postu:

Oryginał dla BMW robi castrol (pisze nawet na etykiecie ), wejdź na stronę castrola i znajdziesz wg katalogu , mają online. Ja wymieniłem i kosztował ok 50zł . Musiał bym sprawdzić co to było bo teraz nie pamiętam , ale masz na stronie katalog to znajdziesz po modelu auta.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Pon 15:55, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:54, 14 Sty 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
Odświerzam. Jaki olej do dyfra ze szperą wlać ? Tylko konkretnie ile jakie W najlepiej też producent. Info kup w serwisie mnie nie satysfakcjonuje.
Sprawdzam stan oleju tą górną śrubą rozumiem ? Powinien być stan widoczny ?


Lejesz do momentu aż zacznie wyciekać i zakręcasz .
W garażu mam butelkę z ASO i z Castrola , wrócę z pracy , dam znać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Pon 15:55, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1166
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:40, 15 Sty 2013    Temat postu:

Wania bo mam serwis w Opolu a po pracy nie mam kiedy podjechać. A Castrola to mi kumpel podrzuci do chaty albo netem przyjdzie.

Spooky dzięki za info. Czekam jeszcze na szczegóły i napisz ile go ma być tzn jak butla 1 litr , 0,75 itd.

Edit: Doczytałem na stronie Castrola to powinien być w takim razie:
Syntrax Limited Slip 75W-140

Mam też pytanie jak się sprawdza czy jest szpera w dyfrze. W aucie z blokadą jak podniosę auto i kręcę jednym kołem to drugie ma się kręcić w tym samym kierunku czy w przeciwnym ?

Kolejna sprawa że na rachunkach z serwisu poprzedniego właściciela znalazłem że wymieniali mu olej w dyfrze na VS600 a jest to olej o specyfikacji 75W90 do dyfra bez szpery. Mój Vin wskazuje wyraźnie że szpera jest. Więc albo wlali źle albo w dupie to mieli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:24, 15 Sty 2013    Temat postu:

po podniesieniu auta oba kola powinny sie krecic w tym samym kierunku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1166
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:30, 15 Sty 2013    Temat postu:

Ok saron to będę się bawił. Powiedz mi jeszcze czym tą śrubę od oleju odkęcić bo w standardowej walizce 128 części takiego dużego klucza nie mam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:54, 15 Sty 2013    Temat postu:

No albo kupic niestandardowa walizke albo dokupic klucz na sztuki. Bez odpowiedniego klucza ciezko bedzie odkrecic i mozesz narobic sobie klopotu.

I pamietaj ze zawsze najpierw odkrecasz korek wlewowy a pozniej spustowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:54, 15 Sty 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
Wania bo mam serwis w Opolu a po pracy nie mam kiedy podjechać. A Castrola to mi kumpel podrzuci do chaty albo netem przyjdzie.

Spooky dzięki za info. Czekam jeszcze na szczegóły i napisz ile go ma być tzn jak butla 1 litr , 0,75 itd.

Edit: Doczytałem na stronie Castrola to powinien być w takim razie:
Syntrax Limited Slip 75W-140

Mam też pytanie jak się sprawdza czy jest szpera w dyfrze. W aucie z blokadą jak podniosę auto i kręcę jednym kołem to drugie ma się kręcić w tym samym kierunku czy w przeciwnym ?

Kolejna sprawa że na rachunkach z serwisu poprzedniego właściciela znalazłem że wymieniali mu olej w dyfrze na VS600 a jest to olej o specyfikacji 75W90 do dyfra bez szpery. Mój Vin wskazuje wyraźnie że szpera jest. Więc albo wlali źle albo w dupie to mieli.


Ja kupiłem 1L. i wystarczyło idealnie, do zupełnie suchego wchodzi 1.2L , ale wiadomo że idealnie tego nie zlejesz , zawsze zostaje gdzieś w zakamarkach stąd wchodzi 1L. Z drugiej strony nie wiem czy w róznych mostach nie wchodziły różne ilości .Powinno na stronce pisać ile wchodzi do twojego.
Ja też mam dokładnie ten sam: Syntrax Limited Slip 75W-140
Jak pisałem na samym początku w ASO to rożnie bywa , po oznaczeniu dyfra nie byli w stanie sprawdzić co to jest , jeśli nie ma oznaczenia "S" to niby jest bez szpery a po VINie jest . Tak że przypuszczam że u Ciebie też popatrzeli tylko na dyfer i wlali zwykły. Z tego co wiem te auta nie wychodziły bez szpery. Chyba że ktoś zmieniał most z innego auta. Z3 to jedyny model w którym nawet mimo małych silników wkładano seryjnie szpere.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:57, 15 Sty 2013    Temat postu:

Obecnie mam generalny remont mieszkania i trochę to potrwa. Jak tylko się skończy porobię kilka tematów z poradami i zdjęciami .Myśle że się przyda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1166
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:23, 15 Sty 2013    Temat postu:

Spoko to już wiemy coś więcej.

Olej do dyfra ze szperą 75W140
Olej do dyfra bez szpery 75W90


A powiedz mi gdzie jest to oznaczenie "S" bo jak na naklejce od góry to wiadomo że nie dojrzysz.[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:38, 15 Sty 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
Spoko to już wiemy coś więcej.

Olej do dyfra ze szperą 75W140
Olej do dyfra bez szpery 75W90


A powiedz mi gdzie jest to oznaczenie "S" bo jak na naklejce od góry to wiadomo że nie dojrzysz.[/b]










Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Wto 10:41, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:47, 15 Sty 2013    Temat postu:

Możesz też już nie mieć tego z starości wtedy pozostaje sprawdzenie organoleptyczne : podnieść na lewarku jedną stronę auta zrzucić z biegu, nie zaciągać ręcznego i pokręcic kołem tym podniesionym , jezeli dasz rade nim kręcić to szpery nie masz, jeżeli nie pokrecisz to już wiesz. Szpery są różne 25% i większe więc rożnie to "kręcenie" może się zachowywać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1166
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:45, 15 Sty 2013    Temat postu:

Właśnie doczytałem też że szpera może paść od użycia niewłaściwego oleju. Ciekawe czy moja szeszcze żyje.
Info stąd:
[link widoczny dla zalogowanych]

A z drugiej strony tu jest info że dodatki cierne w olejach do szpery powodują że te sprzęgiełka zasprzęglają jak należy a zalanie oleju do mostu bez szpery tej szpery nie uszkodzi tylko spowoduje że nie będzie działać:
"The friction modifier increases the friction between the clutch plates. If you run a gear oil that has no friction modifier in it the diff will act more like an open differential. In short it will decrease the function of the lsd. It won't cause any damage."

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Wto 12:00, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1166
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:15, 15 Sty 2013    Temat postu:

A tutaj jeszcze mega zajebisty przyrząd do odkręcenia tych przeklętych śrub na imbusa 14 Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:24, 15 Sty 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
A tutaj jeszcze mega zajebisty przyrząd do odkręcenia tych przeklętych śrub na imbusa 14 Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


ja odkręciłem to zwykłym imbusem z przedłużką w postaci klucza oczkowego. Poszło bez problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin