Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luz na kolumnie kierowniczej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:18, 08 Sie 2011    Temat postu: Luz na kolumnie kierowniczej

Od czasu zakupu samochodu nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że mam jakiś dziwny luz na kierownicy. Szczególnie odczuwalny jest przy zmianie obciążenie (zmiana biegu) lub przy jeździe ze stałą prędkością po niewielkich nierównościach. Zaznaczam, że czuć to dosyć delikatnie, tak jakby na moment minimalnie kierownica nie była "połączona z kołami". Wczoraj będąc pod samochodem odkryłem przyczynę tego luzu (sorki za słabą jakość zdjęć, robiłem telefonem):





Chwytając ręką za kolumnę w miejscu, gdzie wchodzi w tą gumę można poruszać w górę i w dół, na oko 1-2mm. Niestety ten element występuje w/g realoem w całości, nie da się wymienić samej gumy lub przegubu chyba, a całość jest dość kosztowna (ppnad 900 PLN w ASO). Może da się to jakoś zregenerować? Przerabiał to już ktoś u siebie?

Pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vitia
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:28, 21 Sie 2011    Temat postu:

Pojawiły się nowe spostrzeżenia, więc pozwólcie, że napiszę tutaj:

Wymontowałem ten element i okazało się, że luz jest jednak w maglownicy. Dokładniej - jest na wałku, tym który laczy się z kolumną kierowniczą. Można tym wałkiem delikatnie ruszać i wtedy delikatnie stuka, luz obrotowy lewo-prawo nie występuje. Tam są chyba jakieś łożyska, może wystarczy tylko je wymienić? Kierownica nie ma luzu lewo-prawo i magiel nie cieknie, tylko rusza się ten nieszczęsny wałek.

Wie ktoś może czy da się coś z tym zrobić? Czy pozostaje tylko regeneracja - jeśli tak to macie może kogoś godnego polecenia?

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vitia dnia Nie 21:29, 21 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin