Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

luzy układu napędowego, problem z problem z prowadzeniem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbranka1
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:35, 05 Paź 2015    Temat postu: luzy układu napędowego, problem z problem z prowadzeniem

witam kolegów
jestem szczęśliwym posiadaczem nie do końca idealnie utrzymanego Z3 cupe 2.8 1999, żeby było jasne w momencie zakupu był w gorszym stanie, staram się aby wyprowadzić Zetke na prostą w przenośni i w rzeczywistości ponieważ od początku nie prowadzi się najlepiej, rzuca okrutnie na koleinach i nadmiernie ucieka tył przy szybszych łukach, zwróciłem uwagę że tylne koła stoją prostopadle do podłoża i to chyba nie za dobrze (sprężyny mają zieloną kropkę na wszystkich zwojach) i nie wiem czy tak ma być. i jeszcze jeden problem układ przeniesienia napędu ewidentnie ma luz, przy zmianie biegów słychać stuknięcie. Sorki za tak ogólne informacje ale to mój pierwszy temat na forum (jestem otwarty na krytykę)

Jeżeli ktoś z Was miał podobne problemy i je w jakiś sposób wyeliminował to będę bardzo wdzięczny za jakieś podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blinket
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:50, 05 Paź 2015    Temat postu:

Jakie masz opony? Rzucanie na koleinach przy szerokim kapciu to raczej norma (zarówno w Z3 - 245 z tyłu, 225 z przodu) jak i w E36 (245 z tyłu, 215 z przodu) jazda w koleinach nie należy do najprzyjemniejszych.

Słaba przyczepność tyłu - powodów może być wiele np. kiepskie opony, zużyte amortyzatory.

To, że koła są prostopadle do podłoża to dobrze Smile Jak mają być, równolegle? Smile Generalnie w związku z konstrukcją tylnego zawieszenia w Z3, przy obniżeniu zawiasu kołą ustawiają się w negatywie. Nie można tego wyregulować, dopiero po wspawaniu caber kit'a i użyciu śrub mimośrodowych.

Stukanie przy zmianie biegów też może mieć kilka przyczyn: dwumas, luz w skrzyni, luz w dyfrze, luz na krzyżaku wału napędowego, luz na półosiach, a także pęknięta podłoga w miejscu mocowania dyfra (sprawdź podłogę w bagażniku - miejsca zgrzewów).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbranka1
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:01, 05 Paź 2015    Temat postu:

rozmiar takie jak piszesz 225 przód 245 tył w stanie bardzo dobrym, amortyzatory maja 2 tys km, nie ukrywam że nurtuje mnie temat kąta tylnych kół bo ogólnie każda tylnonapędówka ma koła w negatywie (popraw mnie jeżeli sie mylę) czy ma w ogóle sens zawieszenie gwintowane czy od razu wybić sobie to z głowy - bo ta sobie myślę że obniżenie zrobi negatyw i usztywni prace zawieszenia - głupi pomysł??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżolero
czopek



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Nowa Ruda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:46, 05 Paź 2015    Temat postu:

Zetka przy seryjnym zawieszeniu powinna mieć negatyw, czy to Coupe czy to Roadster u mnie i jedna i druga delikatny negatyw posiada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbranka1
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:11, 05 Paź 2015    Temat postu:

Cupetka 2.8 jestem na 99% mam zawieszenie seryjne (na zwojach jest zielona kropka) polecane jakieś sprzeczny które obniża usztynia ale nie za bardzo auto tak żeby pląby nie wypadły ? [/img]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:53, 06 Paź 2015    Temat postu:

Każda zetka ma negatyw na tylnej osi. Im niższe zawieszenie tym większy negatyw.

A co ty masz zrobić ze swoją zetką?? Podjedź na SKP w celu sprawdzenia luzów w zawieszeniu. Jeśli gdziekolwiek będą luzy to wymień zużyte elementy (oczywiście parami - prawa i lewa strona). Jak już uporasz się z luzami to podjedź gdzieś gdzie zajmują się geometrią zawieszenia. Poproś o założenie przyrządów i sprawdzenie zbieżności i kątów. Jeśli zbieżność na przedniej osi będzie nie taka jak powinno być to niech ustawią. Natomiast jeśli kąty się nie będą zgadzać to musisz szukać przyczyny w pogiętych elementach zawieszenia (wahacze, zwrotnice itp). To samo tyczy się tylnej osi. Żadnej filozofii tutaj nie ma.

Co do stuków to ja obstawiam łącznik elastyczny na wale napędowym lub wyrwany dyfer.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:04, 06 Paź 2015    Temat postu:

kup sobie mtsa...lub ta technixa, rozsadna cena, a jeszcze jakis komfort zostanie, chociaż jak dla mnie to akurat auto ma być niekomfortowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbranka1
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:36, 06 Paź 2015    Temat postu:

a po założeniu gwinta konieczna jest rozpórka ?
ewentualnie czy nie lepszym rozwiązaniem będzie skompletowanie zawiasu osobno amorki (jakie?) i sprężyny obniżające jakieś 2 max 3 cm (jakie?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbranka1
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:54, 06 Paź 2015    Temat postu:

..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:39, 06 Paź 2015    Temat postu:

Zacznij lepiej jak już pisał Saron od sprawdzenia podwozia i geometrii, zawias kupisz na końcu jak już będziesz miał pewność, że warto w to auto inwestować a już tym bardziej w sztywny zawias, bo jeśli masz wytłuczone gumy belki i wahaczy a zapodasz sztywny zawias to zrobisz tylko gorzej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:56, 06 Paź 2015    Temat postu:

saron22 napisał:

Co do stuków to ja obstawiam łącznik elastyczny na wale napędowym lub wyrwany dyfer.

Co do "stuków" to z pewnymi trzeba się pogodzić w tym aucie (taki urok) w tej budzie wszystko się "niesie"
Ale jeśli naprawdę chcemy pozbyć się wszystkich mniejszych lub większych upierdliwych puknięć to najlepiej Zimą rozebrać cały napęd aż po silnik i :
Sprawdzenie podłogi czy nie popękana w okolicach mostu
Skrzynia do sprawdzenia/regeneracji, wysprzęglik + wymiana poduszek skrzyni
Nowy łącznik/przegub wału
Sprawdzenie samego wału/krzyżaków (luzy)
Nowa podpora
Dyfer do sprawdzenia/regeneracji + wymiana poduszki/tulejki
Półosie do regeneracji (zawsze są luzy większe niż być muszą)
Nowe łożyska kół (to przy okazji bo później jak padnie to szkoda wszystko na nowo rozbierać)
Wymiana Tulejek belki i wahaczy
Wymiana łączników stabilizatora tył
Wymiana górnych mocowań amorów
Sprawdzenie czy sprężyny i amory są z tego auta (skoro nie ma negatywa) być może masz już założoną na belce regulację kątów i są źle ustawione
Sprawdzenie Felg
Dobre opony.

Jak to zrobisz, będziesz miał napęd cichutki i w 100% sprawny.
Oczywiście jak masz pewność, że któraś z powyższych części była niedawno wymieniona to pominąć Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z3_roadster dnia Wto 23:21, 06 Paź 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbranka1
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:37, 07 Paź 2015    Temat postu:

no to sporo punktów kolega przytoczył, wczoraj wieczorkiem zrobiłem mały test - na podniesionym tyle ruszyłem na wbitym biegu kołem i ewidentnie luz objawia się przy sprzęgle lub skrzyni, półosie i dyfer reagują poprawnie.

jeżeli by się okazało że to sprzęgło czy mam rozpatrywać wymianę dwu-masa na standardowy komplet bo dowiedziałem się że valeo sprzedaje właśnie taki zamiennik wychodzi taniej jego cena to 1400zł a standardowy zestaw z dwu-masa 2000zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stingercoupe
Soldati
Soldati



Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:03, 02 Wrz 2016    Temat postu:

Z3 in progress u mnie i wiem czemu ci klika układ przeniesienia napędu. Miałem to samo i masz zapewne zmielona szóste torsenowska. Ja tez to miałem i mi chłop składa most wraz ze szpera płytkową wiec mysle ze kłot ustanie. Pisze dla potomnych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mbranka1
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:35, 05 Wrz 2016    Temat postu:

jaki to koszt i gdzie ten czarodziej od mostów stacjonuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zakstar
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:35, 05 Wrz 2016    Temat postu:

stinger coupe napisał:
...zmielona szóste torsenowska...

? Możesz jaśniej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin