Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

m52b28tu - moc i kolektory
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sviru
Capo
Capo



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:13, 23 Kwi 2011    Temat postu: m52b28tu - moc i kolektory

Macie jakieś info odnośnie tuningu kolektora dolotowego w m52b28tu?
Wiem, ze tutaj już nie pasuje tak jak do M52b28.

Ponoc mozna wrzucic kolektor od m54b30 z małą przejściówką na przepustnicę.

Wiem, ze 2.8i jest jakoś odgórnie ograniczone poniewaz w DE mieli swego czasu większe podatki od aut powyzej 193hp.

Pewnie dlatego jest taka roznica w silniku 3.0.

Znalazlem jeszcze cos takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]



Patrzac na fotki kolektor dolotowy w moim podowjnym vanosie jest na wlocie kanalow zawezony... wydaje sie to byc celowy zabieg zeby ograniczyc moc tego auta.

Interesuja mnie mody, ktore mozna ogarnac w miare latwy sposob bez masakrowania auta.

dolot/wylot itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sviru dnia Sob 22:18, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:13, 20 Maj 2011    Temat postu:

Jestem ciekaw co da zmiana w m52tub25. Piotres gratuluje zakupu. ja poluje na ten z 2.5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sviru
Capo
Capo



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:33, 20 Maj 2011    Temat postu:

Temat przyszlosciowy Smile. Moze kiedys kto wie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:47, 20 Maj 2011    Temat postu:

No tak rzeczywiście. No napewno to coś polepszy... a jeszcze mnie ciekawi jak ze spalaniem... Jeśli chodzi o doloty to ja na swoim przykladzie doswiadczyłem zawsze wzrostu zużycia jak kombinowałem z filtrem. Dobrze założony airbox w moim poprzednim silniku M43 spowodował wzrost średnio o 0,5L na 100. Wiem to bo lubie sprawdzać jak auto spala przy różnych warunkach itd Kwadratowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5412
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:56, 20 Maj 2011    Temat postu:

jak dla mnie takie mody to tylko z wykresem. Oczywiscie z wykresem przed i po najlepiej z tej samej hamowni i w podobnych warunkach atmosferycznych. Inaczej wg mnie takie modzenie nie ma sensu. A to ze kots czuje ze jest lepiej to tam mozna miedzy bajki wlozyc bo autosugestia i fantazja ulanska dziala Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:44, 20 Maj 2011    Temat postu:

Oh Saronie, ależ masz racje Kwadratowy ja też uważam, że hamownia to podstawa jeśli chodzi o modyfikacje. Jakbym miał w pobliżu hamownie to już dawno miałbym wykres obecnej mocy silnika, a pozniej po założeniu kolektora też bym zrobił. Wiadomo u mnie może być dużo popsute wydechem i obecnym dolotem dlatego ja to... wręcz muszę sprawdzić co i jak z mocą na dzień dzisiejszy. Piotres mam nadzieję, że Ty zrobisz hamowanie przed i po Kwadratowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:55, 03 Lip 2011    Temat postu:

piotres napisał:

Z3 (2.5l) BJ 01.98 - 09.2000 (M52TÜ) (170PS -> 197,6PS) +27,6PS

Z3 (2.8l) BJ 09.98 - 05.2000 (193PS -> 221,3PS) +28,3PS



Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emek
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 204
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:42, 08 Sie 2011    Temat postu:

Całkiem sympatycznie, jeszcze jakiś program i może dobijesz do 220KM Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emek dnia Pon 12:43, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:53, 08 Sie 2011    Temat postu:

barany...

ale tak jak Saron powiedzial i ja uwazam tak samo, na kolejnym spocie najlepiej u Ciebie jedziemy wszyscy tego samego dnia na ta hamownie (Madmarx, Ty, Saron, Batim, Amster, Ja i kto tam jeszcze przybedzie) i dopiero wtedy bedziemy mieli miarodajne wyniki a nie jakies 208 z czapy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 8:02, 09 Sie 2011    Temat postu:

piotres napisał:

208 z czapy ? Rolling Eyes


przy tym jak mozna rozne to wyniki otrzymac na jednej hamowni zaleznosci od wielu czynnikow to rownie dobrze mozesz miec 188, 192 czy tez 208 a zdrowe seryjne M52TU bedzie miec 186, 190 czy 206... rozumiesz co mam na mysli?


piotres napisał:

Nie wiem cos ty taki uprzedzony do tych hamowni, ale wiem ze niektorzy z S50B32 pod maskami tak maja, i jest to raczej zrozumiałe Embarassed .


wiesz, niektore M52TU maja po 108 ale co z tego skoro to zlomy? no chyba ze lubisz sie porownywac z pazdzierzami bo wtedy nie ma problemu ze znalezieniem S85 ktore bedzie miec 208...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 13:09, 09 Sie 2011    Temat postu:

wlasnie widze ze nie rozumiesz co jeszcze pokazujesz tym postem... jedz tego samego dnia i zmierz oba auta w prawie idealnych warunkach i wtedy porownaj wyniki z tymi co podaje producent i % miedzy autami w przeciwnym wypadku te 208 jest z czapy.


albo inaczej:

skad masz pewnosc ze tego samego dnia co Madmarx nie mial bys 189?

nie rozumiem ludzi ktorzy uwazaja hamownie jako 100% pewnosci w wynikach nie mowiac juz o jakosci tej danej hamowni.


tak jak z kazdymi pomiarami (jako Mr inz pewnie wiesz co mam na mysli) gdy cos mierzymy robimy ich jak najwiecej i najlepiej przy jednych panujacych warunkach bo kazdy odmienne wyniki odbiegajace od normy uznaje sie jako "blad pomiarowy".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 14:21, 09 Sie 2011    Temat postu:

piotres napisał:
Jednego dnia masz 208KM, a drugiego 185KM. Doobre. Very Happy


widze ze wszystko zrozumiales no ale postaram sie ostatni raz Ci wytlumaczyc:

ilosc koni masz ta sama ale wynik mozesz miec za kazdym razem inny i nie jest to moj wymysl tylko tak jest. skoro nierozumiesz najprostrzej rzeczy jaka jest porownanie ze soba wynikow/pomiarow to ja sie juz nie bede meczyc.

gratuluje wyniku 208 Exclamation Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4688
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 14:24, 09 Sie 2011    Temat postu:

ps. jak juz nacisniesz wyslij to po EDIT'cie posta zaznacz co edytowales bo pozniej trzeba czytac Twoj post 7 razy bo ciagle znaczenie zmienia...

MR - PAN
a nie MGR jako magister

wiec Mr inz - Pan inzynier no ale widze ze tutaj bardzo pasuje powiedzenie z mojej uczelni:
skoro Ty masz inzyniera to ja juz do lekarza nie pojde Wink <--- to jest zart wiec sie nie spinaj


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmarx
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:49, 09 Sie 2011    Temat postu:

Nie kłućta się. Możemy zrobić spęd i pojechać na tą hamownie. Drugi raz będę miał po tzw. kosztach Smile Podejrzewam, że i Amster tez by się tam przejechał. Zbierzemy z 5-6 osób i możemy skoczyć. A potem będziemy mierzyć kto ma dłuższego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:30, 09 Sie 2011    Temat postu:

ja mam i tak najlepszy wynik Smile 208NM Very Happy hehe tyle co Piotres mocy Very Happy
Ja jestem zaa grupowym hamowaniem w przyszłości Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin