 |
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:24, 19 Kwi 2014 Temat postu: Modyfikacja foteli |
|
|
Co sądzicie o czymś takim?
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki temu wynalazkowi zmienia się kąt pochylenia fotela - podkłada się pod przód, dzięki czemu zyskujemy lepsze podparcie dla nóg oraz zwiększa się pochylenie oparcia. Ludzie na bimmerforums.com bardzo to chwalą, podobno zdecydowanie poprawia komfort siedzenia i likwiduje ból pleców przy długiej jeździe Chyba spróbuję zamówić dla siebie, chce ktoś?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 23:27, 19 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Zestaw podkladek i nakretek, nie idzie tego w PL kupic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:56, 19 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
W teorii tak, w praktyce koleś dosyć sporo się nakombinował i naeksperymentował zanim dobrał odpowiedni zestaw:
[link widoczny dla zalogowanych]!!!
[link widoczny dla zalogowanych]!
[link widoczny dla zalogowanych]!
Powiem szczerze, że wolę zapłacić te ~55zł za komplet i mieć gotowe, sprawdzone rozwiązanie niż kombinować, dorabiać, dobierać i szukać po sklepach. Takich "nakrętek" i śrub bez łba też się pewnie nie znajdzie w pierwszym lepszym sklepie.
Napisałem do niego, zobaczymy przede wszystkim jaki będzie koszt wysyłki.
Aczkolwiek cała filozofia to wiedzieć o ile cm "podnieść" fotel Nie wiem gdzie można kupić śruby z gwintem samochodowym, za każdym razem jak pytałem o jakiekolwiek w sklepach z częściami był z tym problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Nie 0:02, 20 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
caos
Soldati centrale

Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:18, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ja może bym to zamówił, ale troche nie moge sobie wyobrazić zasady tej modyfikacji. Scarab jak mnie przekonasz na zlocie to kupie z tobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:10, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Sprawa jest prosta - podkłada się z przodu tulejki dystansowe pomiędzy podłogę, a cały mechanizm fotela, dzięki czemu przednia część siedzenia idzie do góry, a oparcie pochyla się bardziej do tyłu. Siądź sobie na zwykłym krześle, a następnie podłóż dwie grube książki pod przednie nogi i zobacz różnicę Wg mnie największym problemem w fotelach w zetce jest ograniczona możliwość "położenia" oparcia, a ten mod wydaje się że poprawia tą kwestię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jabolo17
Soldati centrale

Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:58, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
ja jednak spróbował bym cos dobrac tak naprawdę wystarcza dłuże śruby od standardowych i dwie podkładki, aczkolwiek pachnie mi to "drutem" i nie zrobił bym tego swojej Z
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jabolo17 dnia Nie 9:00, 20 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:06, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Śruby można wykombinować odcinając łby od jakichkolwiek zwykłych śrug samochodowych, podkładki wiadomo - nie problem. Pytanie skąd wziąć takie tuleje dystansowe? Odnośnie samego moda mam jedynie wątpliwości, że po jego zastosowaniu fotel nie będzie wywierał jednakowego nacisku na całą podłogę, a jedynie na miejsca oparcia z przodu i z tyłu. Sam mechanizm fotela raczej się nie pokrzywi, pytanie czy nie wpłynie to niekorzystnie na podłogę. Z drugiej strony wydaje mi się jednak, że nawet gdy fotel jest zamocowany standardowo to większa ilość siły nacisku i tak jest w jego tylnej części, bliżej oparcia, więc wiele się nie powinno zmienić w tym względzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wania
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 17:48, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:21, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Głupie pytanie - czy gwint w śrubach samochodowych to gwint metryczny? Wydaje mi się, że metryczny ma większy skok niż w większości śrub w autach.
O ile dobrze pamiętam z przodu przy fotelach są śruby na klucz 13 czyli śruba i tuleja 8, coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawe czy 11.76zł kosztuje jedna tuleja czy opakowanie 25 sztuk. Tylko w tych nakrętkach jest gwint metryczny, wydaje mi się że będzie miał za duży skok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:38, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Pany co to są gwinty samochodowe bo ja nie słyszałem o takich
W autach z reguły są stosowane śruby z gwintami metrycznymi o różnym skoku. Trzeba wykręcić oryginalną śrubę i zmierzyć suwmiarką jej średnicę oraz przymiarem do gwintów jego skok. Dla śruby M8 gwint może mieć skok 0,75, 1, 1,25 z czego 1,25 to gwint zwykły a te dwa poprzednie to drobnozwojowe. Dla śruby M10 gwint może mieć skok 0,75, 1, 1,25, 1,5 z czego 1,5 to gwint zwykły a reszta to drobnozwojowe. I tak dalej i tak dalej. Wszystkie wartości są do odczytania z tabeli skoków gwintów.
Pisząc "gwinty samochodowe" autor z pewnością miał na myśli gwinty drobnozwojowe. A w motoryzacji są one stosowane dlatego, że im drobniejszy gwint tym mniejsze ryzyko rozkręcenia na skutek drgań, których jak wiadomo w samochodach nie brakuje (drgania silnika, napędu, opon itd)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:49, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wyjaśnienie, próbowałem szukać informacji na ten temat gwintów w necie, ale wszyscy klepią tylko o śrubach do kół Teraz wszystko jasne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:02, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
My nie jesteśmy wszyscy - my omawiamy całe spektrum problemu
Tutaj masz tabelę skoków gwintów [link widoczny dla zalogowanych]
I niestety prawdą jest, że nie jest w cale łatwo dostać odpowiednie śruby z gwintem drobnozwojowym w odpowiedniej klasie twardości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:49, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ciekawe jak wygląda sprawa twardości tych, które sprzedaje Amerykaniec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:36, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Mam odpowiedź - koszt przesyłki z USA to 12$. Jeśli jest ktoś chętny to mogę zamówić do siebie, podzielimy się kosztami wysyłki, a potem roześlę
Zastanawiam się czy sobie zamówić czy kombinować i szukać części w sklepach metalowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|