Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nagar na korku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caos
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:52, 07 Gru 2014    Temat postu: Nagar na korku

Cześć,

Prośba o opinie/radę

Jakiś czas temu odkreciłem korek i zobaczyłem masełko na korku (mam sporo nagaru). Zmieniając olej wlałem płukanke LIQUI MOLY do silnika i po zmianie oleju narazie tego nie widzę. Mechanik zmieniający olej powiedział, że to od tego że rzadko jezdze. Usłyszał o mistrz serwisu który powiedział, że ma E46 w tym motorze co ja i że masło na korku bierze się z niesprawnej odmy i że trzeba to natychmiast wymienić. Rzucając kwotą 1000 zł z robocizną.

Odgłosu osła nie słyszę gdy korek jest odkręcony takiego jak na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw
Odczuwalna jest natomiast zmiana obrotów co sugerowałoby , że wszystko jest ok. Olej wymianiałem w feuvercie gadając sobie w trakcie z mechanikiem.
Boje się że Mistrz serwisu chciał mnie na kasiorke wyrolować myślac, że to zrobie u niego.
Nowa odma kosztuje jakieś grosze i raczej jest to przyjmna robota. ale nie bardzo lubię wymieniać cześci które są sprawne.

Skąd się nagar bierze w motorze/na korku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:06, 07 Gru 2014    Temat postu:

Masełko pod korkiem bierze się z kilku powodów:

Pierwsza sprawa to auto jeżdżące na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku. W tych autach bardzo często robią się takie rzeczy. Prawdopodobnie wiąże się to z parą wodną i niesprawną odmą. Odmę warto wymienić. Jest to element eksploatacyjny jak każdy inny filtr w samochodzie który normalnie się zużywa.

Kolejna rzecz to uszkodzona uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący przedostający się do oleju.

Ja bym zaczął od odmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:11, 07 Gru 2014    Temat postu:

Masło bierze się faktycznie od jazdy na krótkich odcinkach. Machnij jakąś trasę i zobacz czy zniknie. Dużo go jest? Ja jeżdżę E46 na bardzo krótkich odcinkach, wczoraj sprawdzałem olej i na bagnecie był niewielki ślad masła. Nie wiem jak na korku, jutro sprawdzę Smile A czy wymiana odmy jest łatwa i przyjemna to bym się sprzeczał Very Happy Owszem, majonez może tez być spowodowany padniętą uszczelką, ale to raczej mało prawdopodobne. natomiast jego obecność po jeździe wyłącznie na krótkich odcinkach jest czymś zupełnie normalnym. Odkręć korek wlewu oleju na pracującym silniku, jeśli nastąpi wtedy delikatne wahnięcie obrotów to znaczy że odmę masz raczej sprawną.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Nie 23:24, 07 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:26, 07 Gru 2014    Temat postu:

Ja wymieniałem u siebie odmę i powiem że to jest "droga przez mękę". Nie wiem jak będzie u Ciebie, ja mam silnik m52B20tu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caos
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:45, 07 Gru 2014    Temat postu:

Narazie jest znośnie ale dopiero co po wymianie oleju jestem wiec sie jeszcze nie zdązyło masełko narobic. Mam tylko troszke na dwóch bolcach na korku wlewu oleju, a na bagnecie to nic nie widziałem.

No napewno cały dzień mi przy tym zejdzie. ale przeczytałem cała relacje z tego jak to koleś robił i jakoś strasznie trudne to chyba nie będzie.

[link widoczny dla zalogowanych]

On odkrecił podstawe filtra oleju co odrazu pozwoli mi zając sie pocącą się obudowa filtra.

Coś warto by było jeszcze zrobic w trakcie tej operacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caos
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:49, 07 Gru 2014    Temat postu:

JackBoy napisał:
Ja wymieniałem u siebie odmę i powiem że to jest "droga przez mękę". Nie wiem jak będzie u Ciebie, ja mam silnik m52B20tu.


A z czym miales najwiekszy problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:07, 08 Gru 2014    Temat postu:

Mało jest tam miejsca i nic nie widać. Starałem się dużo nie wymontowywać. Podczas wymiany odmy, wymieniałem wszystkie rurki idące do niej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:14, 08 Gru 2014    Temat postu:

U mnie w e46 pod korkiem jest sucho. Zaczęła mi za to z jakiegoś powodu chodzić na 5 garach, dusi się poniżej 2tys obr, muszę sprawdzić dlaczego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blinket
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:49, 08 Gru 2014    Temat postu:

Wymiana odmy w M52 i M52TU to dwie różne bajki niestety. Wymieniałem w E36 w tym sezonie gdzie siedzi M52B25 i to była bułka z masłem. Jak się zabrałem za wymianę w Zetce w M52TUB28 to podziękowałem... Chciałem wymienić profilaktycznie ale jest z tym mega dużo roboty (to samo w M52TU i M54)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:24, 08 Gru 2014    Temat postu:

No, trochę dłubania niestety przy tym jest.
A u mnie w e46 padła cewka na pierwszym garze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crcx88
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 20 Gru 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:09, 22 Gru 2014    Temat postu:

Cytat:
Skąd się nagar bierze w motorze/na korku?


Zużyte, przepuszczające zawory? Jeżeli masz możliwość, zajrzyj sobie pod pokrywę zaworów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:37, 22 Gru 2014    Temat postu:

u mnie bylo podobnie jak robilem zetka powiedzmy po kilka-kilkanascie km, pozniej zmienilem olej i zrobilem pare dluzszych wycieczek i maslo zniknelo, wiec wg mnie w tym jest przyczyna Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin