Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowicjusz z zetką w potrzebie.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Djakim
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:16, 28 Kwi 2015    Temat postu: Nowicjusz z zetką w potrzebie.

Witam wszystkich jestem trochę nowy w temacie ale postaram się wytłumaczyć o co mi chodzi najlepiej jak umiem.
Posiadam z3 2.0 bez turbo, rocznik 2000.

Problem wygląda tak: przynajmniej raz na 2 dni zapala mi się lampka "check engine". Podpięliśmy z kumplem zetke do komputera i wyskoczyło 11 błędów (takie jak p1250,p0300, p0170, p0304, p0305, p0306, p0173). I do tego przy dłuższym postoju na światłach (lub na parkingu jak się czeka na znajomego) przy odpalonym silniku, samochód zaczyna pracować bardzo nie równo. Można z tym jechać ale strasznie trzęsie się cały samochód i po prostu czuć brak mocy. Przy tum wystarczy że wyłączę silnik i włączę go gdy wszystkie kontrolki zgasną.
Dodam jeszcze ze nie mam oryginalnego filtra powietrza, za to mam filtr stożkowy jakiś za 40 dyszki bo stary wymieniłem bo rdzewiał. Co prawda jest on zamontowany bardzo blisko silnika, chcę przedłużyć rure wlotu powierza bo zasysa ciepłe powietrze (40*) gdy na dworze było jakies 27/20*. Przy okazji temperatura silnika jest koło 97* i nie wiem czy to nie jest za dużo.
Sprawdzaliśmy świece, wyglądają dobrze nie są czarne. Nie wiem jeszcze jak sprawdzić cewki, ale zamieniłem 1 i 4 miejscami (zeby sprawdzić czy kod p0304, p0305 i p0306 (misfire na tłokach analogicznie 4,5,6) są spowodowane zepsutymi cewkami czy to cos innego)

Bawię się z tym problemem już chyba z rok, jeżdżę po serwisach i zawsze mi błędy wykasują i po paru dniach znów się pokażą.

W najbliższych tygodniach miałem zamiar:
-sprawdzić czy przepływomierz nie jest popsuty (tak mówili w jednym z serwisów bo podobno był tam jakiś błąd z mieszanką),
-przedłużyć rurę od filtra zęby zasysał więcej zimnego powietrza,
-ewentualnie jesli mi się uda dostać z jednego źródła dobry filtr powietrza (oryginalny) to zamieniam stożek, na zwykły filtr z obudową.

Z góry dzięki za pomoc i powtarzam jestem średnio obyty w temacie funkcjonowania silnika wiec proszę o odpowiedzi łopatologiczne.
Czekam na jakieś info a w między czasie poluje na przepływomierz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:27, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Jasne, że masz silnik bez Turbo bo w Z3 nie były montowane silniki doładowane. Ale mniejsza z tym...

Wracając do twojego problemu to po pierwsze:

Skoro masz dostęp do kompa to procedura wygląda tak, że kasujesz błędy jeździsz tak długo aż Check zapali się znowu i wtedy podłączasz kompa i znów zczytujesz błędy. I zajmujesz się opracowaniem tych konkretnych błędów które się pojawiły.

Dobrym pomysłem będzie wymiana filtra powietrza na oryginalny wraz z oryginalną obudową.

Co do jeżdżenia po serwisach a raczej kasowaczach błędów to nie tędy droga. Jeśli rok czasu nie potrafią się uporać z problemem to chyba tutaj jest coś nie tak... Następnym razem jak będziesz we warsztacie to zleć naprawę auta a nie kasowanie błędów. Bo kasowanie błędów to nie jest naprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Djakim
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:26, 29 Kwi 2015    Temat postu:

1.Z tymi serwisami to była tak ze mówiłem żeby naprawili a oni że nie wiedzą tak na 100% skąd się biorą te błędy, i ze wykasują je a jak coś sie bedzie dziać to zamówią części i posypią się tysiące...

2.Co do checka- wczoraj kasowałem, dzisiaj się pokazał znów.
kompa nie ma ale od znajomego załatwię na jakiś czas.

3.Filtra szukam ale ostatnio kupiłem taki na allegro ale się okazał zły, przepływomierz miał inną średnice od filtra, i do tego jeszcze ten filtr miał taką wystającą cześć (chyba pochłaniacz wibracji z tego co jakiś majster mi mówił). Wiesz może jaki to ma być dokładnie? Ten "zły" podobno miał pasować do 2.0. Tak na dobrą sprawę to nie wiem czy sam przepływomierz mam dobry czy jakiś cwaniak tego kiedyś nie wymienił przy wymianie filtra.

4. Szukać dalej tego przepływomierza? w serwisie mi mówili że to jest wszystko przez złą mieszankę ( spowodowane miało być to przez stożek albo przez ten przepływomierz)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:05, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Spisz numery z przepływomierza wstaw tutaj na forum razem z numerem VIN.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z3_roadster
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:41, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Czy to aby fabryczne 2.0 czy może jakiś nieudany swapik ?
Jeśli fabryczne to jak już wspomniał saron należy wrócić do oryginału z osprzętem silnika i na pewno większość problemów ustąpi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Djakim
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:38, 03 Maj 2015    Temat postu:

Sprawdziłem VIN i sie okazało ze to oryginał 2.0.
Jest ktoś może w stanie napisać mi jaki jest numer przepływomierza od mojej zetki albo przynajmniej gdzie to sprawdzić?
Pytam się bo wyskoczył mi błąd p0173 czy cos takiego teraz nie pamiętam, ale chodziło o fuel trim bank 1 albo 2. Zrobiłem szybkie obeznanie i najczęściej wychodzi na to że jest to wina własnie przepływomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:33, 03 Maj 2015    Temat postu:

Prosiłem, żebyś wstawił tutaj VIN. Chodzi o ostatnie 7 znaków.

A jak z jakiś powodów nie chcesz tego robić to wyślij mi go na PW.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Nie 18:35, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Djakim
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:12, 05 Maj 2015    Temat postu:

Aż mi się głupio zrobiło jak to napisałeś, wybacz.
To te 7 liter/cyfr LG31315.
Załatwiłem sobie używany przepływomierz i jak na razie dobrze śmiga. Zaraz jeszcze pojadę stare błędy wykasować i będę czekał aż coś znów wyskoczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:05, 05 Maj 2015    Temat postu:

Oryginalny przepływomierz, który powinien być w twoim aucie ma nr 13 62 1 432 356.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
young9
Soldati
Soldati



Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:23, 13 Maj 2015    Temat postu:

Jeśli mogę wtrącić swoje 5 groszy....
może przyczyną są wtryski...
podmień je również i popatrz czy błędy od wypadania zapłonów nie wędrują za nimi.
Masz tam błędy od niewłaściwej mieszanki paliwowo-pow które (jestem przekonany) pochodzą z pomiarów sondy lambda. Zapewne jest to efekt wypadania zapłonów zatem tym pierwszym tematem musisz się zając najpierw.
Ponadto pozostaje jeszcze test kompresji oraz ciśnienia paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
young9
Soldati
Soldati



Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:26, 13 Maj 2015    Temat postu:

to oczywiście jeżeli podmiana cewek nic nie wnosi - bo to faktycznie najsensowniejsze i najczęściej spotykane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:59, 13 Maj 2015    Temat postu:

Ja miałem takie objawy jak Ty, to się okazało że wtyczka świecy zapłonowej miała przebicie. Zapalał się CHECK, gasiłem samochód i znowu odpalałem. Przez jakiś czas było dobrze, ale gdy się zapałał, trzęsło samochodem, wiadomo dlaczego Evil or Very Mad . Po wymianie świeć i wtyczek "fajki" problem ustał. A to że świeca nie jest czarna, nie znaczy że jest dobra. Wymień świece i te wtyczki a problem powinien być naprawiony. U mnie pomogło. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caos
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:25, 14 Maj 2015    Temat postu:

JackBoy napisał:
Ja miałem takie objawy jak Ty, to się okazało że wtyczka świecy zapłonowej miała przebicie. Zapalał się CHECK, gasiłem samochód i znowu odpalałem. Przez jakiś czas było dobrze, ale gdy się zapałał, trzęsło samochodem, wiadomo dlaczego Evil or Very Mad . Po wymianie świeć i wtyczek "fajki" problem ustał. A to że świeca nie jest czarna, nie znaczy że jest dobra. Wymień świece i te wtyczki a problem powinien być naprawiony. U mnie pomogło. Very Happy


Qrcze mi też czasami mocno trzesie samochodem przy odpaleniu. Ale jak się rozgrzeje to objaw ustaje. Chyba wymienie świece i i fajki. Dużo za to trzeba kasy wyłożyć ? Chodzi mi przede wszystkim o fajki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin