Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Schemat podłączenia OBC
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smomat
Boss
Boss



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:45, 21 Lut 2014    Temat postu:

Kurde...
Jutro idę do garażu i szukam w takim razie tej wtyczki!
Znowu jazda sie zaczyna jak z tempomatem, hahaha Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:48, 21 Lut 2014    Temat postu:

Saron,
Wszystko fajnie, ale ja wlasnie jeszcze potrzebuje jak podłączyć sygnal z kompa do OBC. U mnie zasilanie i wszystko działa tylko nie pokazuje spalania bo na pewno nie ma polaczenia DME z OBC - zastanawiam się jak to w polifcie lub w 2xvanos przedlifcie jest rozwiązane.
Szukałem w schematach, które ja mam i nic nie znalazłem Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:10, 21 Lut 2014    Temat postu:

Batim nad twoim problemem też już myślałem więc nie bój żaby świrze.

Generalnie OBC w wersji przed i polift różni się kilkoma szczegółami. M. in. połączeniem na OBC na pin 4 biało/czarny przewód.
W jednych wersjach ten przewód idzie na DME na pin 83 a w innych na zegary na wtyczę X17 pin 25.

Zegary u siebie zmieniałeś??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smomat
Boss
Boss



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:19, 21 Lut 2014    Temat postu:

Saron22 napisał:
Cytat:
Do czujnika temperatury idzie żółta dwupinowa wtyczka X770 a do niej dwa przewody o kolorach pin 1 brązowo/szary, pin 2 brązowy


A przypadkiem wtyczka w aucie nie jest czarna a w czujniku żółta ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:44, 21 Lut 2014    Temat postu:

Jest tak jak napisałem wcześniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:50, 21 Lut 2014    Temat postu:

smomat napisał:
Ja też będę doposażał Z-tkę w OBD, na razie jestem na poziome zbierania "gratów". Komputer z manetką kupiłem wczoraj na allegro, a teraz rozglądam się za czujnikiem temperatury zewnętrznej. Na razie dowiedziałem się od Wanii, że czujnik jest za prawym halogenem.Z tego co się orientuje, to wiązka w polifcie jest gdzieś przy w tunelu środkowym przy skrzyni biegów. Polecam Ci galerie Blinket'a na pierwszej stronie swojej galerii opisuje wszystko - on dokładał OBC, tylko u niego to nie bangla nie wiadomo dlaczego.Mam wersję poliftową, Blinket też Wink


Nie bangla bo podłączył nie ta wtyczkę co trzeba. Ja mam OBC i wielokrotnie rozłączałem wtyczki od wyświetlacza i tam powinna być jak się nie mylę podłączona kostka koloru czarnego. Biała kostka jest wolna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smomat
Boss
Boss



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:57, 21 Lut 2014    Temat postu:

Jacek, bo Ty masz ten sam rocznik, silnik, powiedz mi gdzie dokladnie jest wtyczka od czujnika temp. Zew. Bo OBC mam podlaczyc pod czarna wtyczke.
Rozumiem, ze manetke normalnie podlaczam do tej samej wtyczki co stara manetka jest podlaczona;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:26, 21 Lut 2014    Temat postu:

Ja mam już fabrycznie zmontowany OBC, ale co nie co mogę posprawdzać jak jest u mnie. Z tego co pamiętam, jak kupiłem Zetkę na komputerze pojawiało się cały czas-40 st. C. Okazało się że brak czujnika, kable były przerwane. Przewody były urwane. Kable do czujnika idą pod górnym przednim pasem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:43, 22 Lut 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
Batim nad twoim problemem też już myślałem więc nie bój żaby świrze.

Generalnie OBC w wersji przed i polift różni się kilkoma szczegółami. M. in. połączeniem na OBC na pin 4 biało/czarny przewód.
W jednych wersjach ten przewód idzie na DME na pin 83 a w innych na zegary na wtyczę X17 pin 25.

Zegary u siebie zmieniałeś??


Zegary zostały od 4cylindrowej wersji.
Czyli muszę zegary od 6cyl 2xvanos wsadzić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:57, 23 Lut 2014    Temat postu:

batim napisał:

Zegary zostały od 4cylindrowej wersji.
Czyli muszę zegary od 6cyl 2xvanos wsadzić ?


Myślę, że w tym jest właśnie u ciebie problem. Wygląda na to, że jak miałeś silnik 4 cyl to ze sterownika silnika szedł sygnał do OBC . W momencie jak zmieniłeś silnik i sterownik to widocznie na taki, który nie przewiduje tej funkcji. Do kompletu powinieneś dołożyć zegary od takiego silnika jaki teraz masz w aucie i ewentualnie pociągnąć przewód pomiędzy OBC a zegarami.
Ale zanim to zrobisz przejrzyj jeszcze dokładnie schemat od swojego silnika i sprawdź czy któregoś kabla nie pominąłeś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:24, 23 Lut 2014    Temat postu:

Smomat specjalnie dla ciebie fotka czujnika temperatury



Oraz foto żółtej wtyczki od czujnika temperatury:






Dla wszystkich zainteresowanych tematem montażu OBC u siebie zrobiłem foto wtyczki X10245 idącej do OBC. Takiej właśnie wtyczki musicie szukać u siebie w okolicach konsoli centralnej:





Myślę, że w tej chwili wszystkie wcześniejsze wątpliwości zostały rozwiane.

Pozdr.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smomat
Boss
Boss



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:16, 23 Lut 2014    Temat postu:

Już chyba bardziej 'za rączkę' nie mogłem być poprowadzony. Dzięki Saron!
po Twoich zdjęciach nasunęła mi się następna kwestia...
Czy możliwe jest to, że w wersji poliftowej wtyczka ma kolor czarny ? Ja u siebie żółtej wtyczki dziś nie znalazłem... Jedyna jaką znalazłem jest ta parę postów wyżej, która "na oko" ma takie samo wejście jak Twoja. Znalazłem jeszcze jedną po prawej stronie, ale znajduje się między pasem przednim-górnym i reflektorem, ale ma zupełnie inne wejście.
W grę raczej nie wchodzi nie poprowadzona instalacja do OBC/ czujnika temp. zew.?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smomat dnia Nie 20:27, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:19, 23 Lut 2014    Temat postu:

Ja mam żółtą wtyczkę na czujnik temperatury zewnętrznej więc Ty też powinieneś miećSmomat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:37, 23 Lut 2014    Temat postu:

smomat napisał:

Czy możliwe jest to, że w wersji poliftowej wtyczka ma kolor czarny ? Ja u siebie żółtej wtyczki dziś nie znalazłem...


Nie jest to możliwe. Posiadam dwie różne wersje schematów do Z3. Jedne dla rocznika 98 drugie od Jacka dla rocznika 99 polift i w obu przypadkach dla wtyczki X770 producent podaje kolor żółty. Dowodem tego jest zarówno moje auto (przedlift) jak i Jacka (polft). Więc Smomat masz u siebie dwie możliwości: pierwsza bardziej prawdopodobna to to, że kiepsko szukałeś a druga mniej prawdopodobna to taka, że akurat w przypadku twoje auta nie ma wiązki do OBC. W opcję nr dwa ja nie wierzę ponieważ Z3 było na tyle niszowym autem, że producent nie bawił się w produkcję dedykowanych wiązek do każdego egzemplarza. Z tego co zdążyłem zaobserwować to była stosowana jedna uniwersalna wiązka, która na przestrzeni kilku lat produkcji była w niewielkim stopniu modyfikowana.
Jest jeszcze opcja nr 3 w przypadku której blacharze podczas składania auta po wypadku założyli kostkę taką jaką mieli i mogła ona mieć kolor czarny. Nie pozostaje ci nic innego jak sprawdzić kolory kabli, które dla wtyczki X770 powinny mieć kolory brązowo szary i brązowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smomat
Boss
Boss



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 1482
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:44, 23 Lut 2014    Temat postu:

Dzięki, jutro będę grzebał, to będę dawał znać! Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin