Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Separator oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:35, 12 Lip 2011    Temat postu: Separator oleju

Siema.
W sobotę po ostrej jeździe w upale zgasiłem samochód. Jak go odpaliłem po 5 minutach to przy dodawaniu gazu ssał lewe powietrze jak stary ćpun ściągający sążnego bucha Wink. Po ostygnięciu problem mocno zmalał ale pozostał. Teraz jak zapalę to przy dodawaniu gazu słychać lekkie syknięcie - zaciągnięcie lewego powietrza. Ciężko mi było dojść co to było bo to jakby z kolektora ale udało mi się ustalić organoleptycznie że dźwięk dochodzi z okrągłego zaworka (najprawdopodobniej separatora oleju) z czujnikiem znajdującym się pod kolektorem dolotowym m52tu z przodu schowany za czymś (filtrem jakimś) pomiędzy filtrem oleju i filtrem powietrza. Aha zgodnie z zaleceniami Sarona plak poszedł po osłonie od filtra do przepustnicy i w okolicach kolektora i nic nie zassało, obroty stały. poprostu jak pociągnę linkę to słychać ciche syknięcie-delikatne zdławienie i wejście na obroty. Aha i przy odpuszczaniu gazu na biegu też lubi przerwać czasami. Interfejsu diagnostycznega i lapa jeszcze nie mam a najwcześniej będzie chyba we wrześniu.
Ktokolwiek widział, ktokolwie znaje dlaczemu nie bangla ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sviru
Capo
Capo



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:17, 12 Lip 2011    Temat postu:

Te seperatory ponoc padaja w wiekszosci z3 przy jakims konkretniejszym przebiegu... w srodku jest taka membrana ktora lubi sie rozpadac.

Ponoc wplywa to takze na osiagi silnika, elastycznosc pracy, nierowna prace itp.

Imho warto wszystko zdjac zobaczyc w jakim jest stanie itp.
Nie wiem jak z dostępem do tego - cos czuję, że nie będzie łatwo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:19, 12 Lip 2011    Temat postu:

ogólnie nie jest to trudne.
Na youtube poszukaj są filmiki Very Happy ja tego użyłem i bez problemu wymieniłem seperator i nawet cały kolektor ssący wymontowałem. W sumie jest to dość proste i przeciętny kowalski da rady Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:34, 13 Lip 2011    Temat postu:

Piotres ja wymieniłem odme bez zdejmowania kolektora... Smile żeby zrobić to bez zniszczenia tych przewodów kruchych od seperatora to trzeba 2-3h Very Happy
Masz racje. Łatwiej cały kolektor wyjąć.
Saron ja również jestem ciekaw co to za metoda plakowa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:01, 13 Lip 2011    Temat postu:

Ja też nie chcę zdejmować kolektora bo znowu dojdą koszty z wymianami. Już sam separator plus węże wyjdzie 5 stów. Tu chłopak rozpisał swoje m54 a to te same tajle i to przy delikatnych cenach:
11617533400 - 159zł
11611432559 - 64zł
11617533399 - 86zł
11157532629 - 41zł
11727545323 - 35zł
11617504536 – 86zł

Czujnik na kolektorze sprawdziłem - czyściutki. Ja wstępnie stawiam na to bo tak mi się wydaje że dźwięk z tamtąd dochodził:


Wstępnie sprubuję wymienić to:


I kto wie do czego jest to:

W innych skrzyniach biegów może być do chłodzenia oleju ale w getragach ? No i jest napisane Automatic Trans Fluid only.

Bez zdejmowania kolektora będzie krzyż pański ale się da:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podłączenie pod kompa nie wiele da bo pokaże tylko zły skład mieszanek. Mam tylko nadzieję że kolektor dolotowy nigdzie nie pękł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:28, 13 Lip 2011    Temat postu:

Jesteś pewien, że to to ? to nie jest seperator oleju. Mi to łączy się z filtrem węglowym. Czyli związany z paliwem jest. To zawór odpowietrzający. Mam taki na zbyciu bo z kolektorem od M54 dostałem.
Jak Cię interesuje to pisz PW Smile

PS wyjąć kolektor naprawde nie jest trudno. Mi tylko problem sprawiła listwa wtryskowa. Nie mogłem zdjąć z niej węży. U Piotresa poszło gładko. Myślę, że to tylko u mnie był z tym problem Smile

a to o co pytasz to zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania kierownicy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batim dnia Śro 7:30, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:37, 13 Lip 2011    Temat postu:

Teraz sprawdziłem że to jest zawór odpowietrzający zbiornika paliwa. Ja myślę że mi na tym kolanku plastikowym puszcza i to będzie pierwsza wymianka. Zastanawiam się czy to może spowodować takie efekty że zasysa lekko i dławi, potem chodzi nierówno. Ciekawe czy do tego kolanka można dosztukować nową uszczelkę o-ring. Były takie np jako zestaw naprawczy połączenia wtykowego pompy sprzęgła i bardzo pomogło. Bedę walił na priv jak zdecyduję się kupić od Ciebie Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:40, 13 Lip 2011    Temat postu:

Ja to chcę oddać Kwadratowy nie chjce na tym zarabiać tylko pomoc Smile
Jest tam też kolanko i przewody. Daj namiary to wyśle (jedynie koszt wysyłki Cię obchodzi)

Ja jednak myślę, że to nie tego wina. Chociaż mogę się mylić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:00, 13 Lip 2011    Temat postu:

Dzięki Batimku, dobre serce zawsze w cenie Smile. Chętnie prezyjmę ale za 6 tygodni bo w piątek wyjeżdżam a jestem sam więc nie będzie komu paczki odebrać. Może mi to rozwiązać problem looknij tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Mogłem w zasadzie temt zostawić ale sam wiesz jak jest Wink. Jak zeta nie bangla to problem gryzie - chciałem chociaż rozebrać i problem ustalić.

Jak wrócę dam adres i kaskę przynajmniej na piwko i przesyłkę przeleję Smile

Aha i ten zawór na przekręconym kluczyku tyka pulsacyjnie tyk,tyk,tyk non stop a jak nim poruszam to przestaje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Śro 8:02, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:03, 13 Lip 2011    Temat postu:

O widzisz... to może to wina tego jednak.

Na urlop się wybierasz ?Smile Jeśli tak to miłego wypoczynku życze Smile
Ja za kilka dni tez na urlop, ale... kuć ściany w mieszkaniu tak więc nie wypoczne Smile

OK to jak wrócisz to napisz na PW dane do przesyłki Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:18, 13 Lip 2011    Temat postu:

Na urlop to raczej nie Wink dodatkowa praca. U mnie urlopy to albo na remonty idą albo dodatkowe zajęcia żeby na utzymanie było Wink
Chapnę ten zaworek napewno i jak możesz to sprawdź czy na przekręconym kluczyku u Ciebie też to tak tyka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:32, 13 Lip 2011    Temat postu:

metoda z plakiem jest niezastapiona w poszukiwaniu nieszczelnosci ukladu dolotowego oraz falszywego powietrza. Plak dziala jak samostart tyle ze duzo delikatniej. Gdy auto chodzi na wolnych obrotach spryskujemy plakiem caly uklad dlolotowy zaczynajac od obudowy filtra, rury dolotowej, pozniej przeplywke, wszystkie laczenia, opaski, weze i przewody. Pozniej przepustnice, caly kolektor dolotowy oraz laczenie kolektora z glowica. Jesli silnik gdzies zasysa falszywe powietrze to musi na chwile wejsc na wyzsze obroty. Ot cala tajemnica. Dzieki temu nie trzeba rozbierac calego ukladu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:42, 13 Lip 2011    Temat postu:

super sposób Smile
To ja to u siebie zrobie po tych wymianach Smile Dzieki Saron :*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:54, 13 Wrz 2011    Temat postu:

Zawór odpowietrzenia baku kupiłem nowy razem z przewodem i tym plastikowym kolankiem z o-ringiem. Stary zawór już był przez kogoś klejony bo klej na brzegach z niego wyłaził. Obroty się uspokoiły i kolejna rzecz to pistolet na stacji przestał tak często odbijać i można prawie po rękojeść przać pistolet. Piszę prawie bo jednak nie do końca ale to również zdecydowanie się poprawiło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin