Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VANOS - problem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:33, 04 Sie 2012    Temat postu: VANOS - problem

Koledzy, mam problem z samochodem. Nie trudno się domyśleć że chodzi o BMW Z3 Wink z 1999 roku, pojemność 2.0 na podwójnym Vanosie.

W samochodzie powymieniałem rury gumowe (te co idą do filtra powietrza) bo były sparciałe, wymieniłem termostat z czujnikiem.

Teraz napiszę w czym problem Smile. Samochód nie ma "kopa" na niskich obrotach Sad, kompletny muł. Po podłączeniu się pod komputer wywala cały czas błędy 103 i 104. Prt Sc z błędami poniżej.


[link widoczny dla zalogowanych]

Czy miał ktoś już coś takiego? Proszę o konkretne wskazówki bo mi już ręce opadają. Szukałem coś na ten temat w sieci i nic nie ma Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JackBoy dnia Sob 22:35, 04 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:49, 05 Sie 2012    Temat postu:

czy ten spadek mocy może być przez zapchaną odmę (separator oleju) i wywala błąd - vanos?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:58, 05 Sie 2012    Temat postu:

nie sadze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzybek_Szczecin
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:49, 16 Sie 2012    Temat postu:

Często przy uszkodzeniu czujnika położenia wału auto traci moc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:08, 16 Sie 2012    Temat postu:

Grzybek_Szczecin napisał:
Często przy uszkodzeniu czujnika położenia wału auto traci moc.


I wywalało by błąd vanosów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:20, 22 Sie 2012    Temat postu:

Kupiłem czujnik wałka rozrządu, wymieniłem i skasowałem błędy. Przejechałem się kawałek i znowu błędy te same. Próbowałem przeprowadzić adaptację INPą ale podczas tego wywaliło błąd i nic nie mogłem zrobić . Czy po wymianie czujnika trzeba przeprowadzić adaptację??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:33, 23 Sie 2012    Temat postu:

nie, nie trzeba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:42, 23 Sie 2012    Temat postu:

Postanowione, samochód idzie do warsztatu. Najlepsze jest to że po wymianie czujnika samochód zbiera się lepiej a błędy i tak są

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:49, 21 Wrz 2012    Temat postu:

juz wszystko jasne. uszkodzony Vanos. Posiada ktoś dobry nastawnik do 2.0 - 150 KM? Podwójny vanos.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:23, 21 Wrz 2012    Temat postu:

Mozesz naswietlic skad wiadomo ze to wlasnie Vanos??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:40, 21 Wrz 2012    Temat postu:

Zaprowadziłem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu. Przyjechał koleś z serwisu BMW, podpiął się pod samochód i okazało się że rozrząd jest przestawiony o jeden ząb. Ustawił poprawnie, wykasował błędy i uruchomił silnik. Ponownie wywaliło błąd 103 i 104. Znowu przestawiony rozrząd o jeden ząb. Elektrozawory zostały sprawdzone- działają poprawnie, czujniki wałków powymieniałem na NOWE. Brak mocy wiązałem z jakimś lewym poborem powietrza. Zakupiłem wszystkie nowe gumy, wężyki. Błędy które wcześniej wymieniłem czyli 103 i 104 są związane z rozrządem. Podobno coś jest nie tak z nastawnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:11, 04 Paź 2012    Temat postu:

Po wymianie nastawnika, do końca nie jest OK. Wywala co prawda mniej błędów ale nadal jest jeden. Ciekawe jest to że jak odebrałem samochód od mechanika nie było tego błędu od razu. Po "ostrej" jeździe wrócił ponownie błąd 104 control vanos end position outlet camshaft. Teraz po każdej przejażdżce (nawet spokojnej) wywala ten błąd. Co skasuje to znowu wraca. Z mocą jest wszystko OK. Zastanawiam się nad czujnikiem wałka. Kupiłem drugi czujnik MEYLE i też wywala błąd. Czy jest ktoś chętny z okolic Warszawy by się spotkać i podmienić na chwilę czujniki w celu ustalenia czy moje czujniki sa dobre?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:48, 16 Paź 2012    Temat postu:

Problem zlokalizowany. Najprawdopodobniej winne są zaolejone, łączone kable od czujnika wałka rozrządu. Część nr 5 [link widoczny dla zalogowanych] Chciałbym sprawdzić czy są dobrze połączone. Czy może ktoś sprawdzić, w którym pinie - jaki kolor kabla? Bardzo ważne to dla mnie. proszę o pomoc. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:12, 16 Paź 2012    Temat postu:

Moze ktos sprawdzic - np ja moge:

Dla MS41.1 6 cyl. M52/S52 wyglada to tak:

Pin 1 szary
Pin 2 brązowy
Pin 3 czarny

i odpowiednio przy sterowniku pin 65, 43 i 64


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:17, 16 Paź 2012    Temat postu:

wielkie dzięki kolego, ale ja mam całkiem inne kolory

Pin 1 czerwono biały
Pin 2 żółty
Pin 3 brązowy

takie wychodzą z silnika od spodu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JackBoy dnia Wto 20:25, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin