Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wskaznik temperatury oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotres
hejter



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Pomiechówek

PostWysłany: Wto 15:59, 05 Lip 2011    Temat postu: Wskaznik temperatury oleju

Planuje sobie zalozyc wskaznik temperatury oleju orginal VDO z Z3M.

Orginalny wskaznik z z3M - nr czesci bmw 62132491475 - 233zl

Wskaznik chce wkomponowac w tunel srodkowy, w to miejsce gdzie obecnie mam mala przegrodke (a w z3 z pakietami dla palacych jest tam popielniczka).

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj koles chce czujnik umiescic jako nowy korek spustowy miski olejowej. Jak dla mnie druciarska metoda.

Szukam lepszego miejsca...nie wiem tez jaki czujnik kupic poki co .

Ktos ma jakies propozycje ?

Wania - gdzie jest ten czujnik w z3m ? i ile kosztuje nowy?

pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotres dnia Wto 16:02, 05 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 16:18, 05 Lip 2011    Temat postu:

nowy kosztuje cos ok 100zl a moze i mniej nie pamietam... za czujnik temp oleju i cisnienia razem zaplacilem 130zl...

a jest on umiejscowiony przy filtrze oleju:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:26, 05 Lip 2011    Temat postu:

nie zebym sie czepial ale:

punkt 6
[link widoczny dla zalogowanych]

6. Chłodzenie silnika.

Cytat:

Olej w misce olejowej po uzyskaniu normalnych warunków pracy osiąga temperaturę 85-130o C, w rejonie pierwszego rowka pierścieniowego do 220-230o C, a w rejonie łożysk głównych od 120o C do 160o C.
Jak widać, olej poddawany jest bardzo zmiennym oddziaływaniom cieplnym, co przyśpiesza lego utlenianie i starzenie. Aby ograniczyć ten proces, do oleju domieszane są dodatki antyutleniające.
Z drugiej strony, aby odprowadzić maksymalną ilość ciepła, wymagane jest utrzymanie w ciągłej cyrkulacji dużej ilości oleju. Nowoczesne silniki mają konstrukcyjnie zaprojektowaną chłodnicę oleju silnikowego.
We współczesnych konstrukcjach silników, przy ciągle zmniejszającej się pojemności miski olejowej, konieczne jest utrzymanie oleju i miski olejowej w czystości, aby zapewnić ciągłą cyrkulację.


a te wskazniki maja zakres od 50-150'C

nie mowiac juz o tym ze wielu ludzi spedzilo duzo czasu na tym zeby w odpowiednim miejscu wstawic czujnik temp. i nie sadze ze znasz super ekstra konstrukcje swojego silnika i jego specyfikacje temp oleju zeby wybrac odpowiednie miejsce na taki czujnik oraz jakie temp sa graniczne i niebezpieczne w danym miejscu dla tego silnika. w przeciwnym razie montaz czegos takiego jest po prostu tylko dla "bajeru"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wania dnia Wto 19:28, 05 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotres
hejter



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Pomiechówek

PostWysłany: Wto 23:10, 05 Lip 2011    Temat postu:

No to chyba wyskalowanie sa poprawnie, co ? Chyba nikt nie bedzie mierzyl tu przy panewkach lub w szczelinie pomiedzy tlokiem a cylindrem.

Tak, dla bajeru. Dziwnym trafem te czujniki na ogol sa montowane w podstawkach filtra oleju. m52tu tez gdzies ma ten czujnik bo przeciez inpa z czegos czyta temp. oleju.

Zreszta - mam seryjny silnik wiec nie musze sie przejmowac temp. oleju, nawet podczas jazdy Vmaxem przez kilkadziesiat km. W koncu jakby ten silnik potrzebowal chlodzenie oleju to inz. bmw by zamontowali chlodnice, tak ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotres dnia Wto 23:14, 05 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:36, 06 Lip 2011    Temat postu:

popytaj na forach driftingowych albo na street racing gdzie wstawiaja czujnik temperatury oleju i czym sie kieruja przy wyborze miejsca montażu. W mocno zmodyfikowanych silnikach jest to jeden z podstawowych modow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 8:39, 06 Lip 2011    Temat postu:

piotres napisał:
No to chyba wyskalowanie sa poprawnie, co ?


nie uwazam wcale inaczej, BA nawet mam nadzieje ze tak jest Cool


piotres napisał:
Chyba nikt nie bedzie mierzyl tu przy panewkach lub w szczelinie pomiedzy tlokiem a cylindrem.


tam nie ale gdzie w tym silniku sie powinno?


piotres napisał:
Tak, dla bajeru. Dziwnym trafem te czujniki na ogol sa montowane w podstawkach filtra oleju. m52tu tez gdzies ma ten czujnik bo przeciez inpa z czegos czyta temp. oleju.


jak dla bajeru to juz inna bajak... dobrze by bylo sie dowiedziec czy jest mozliwosc wykorzystania tego czujnika (skoro tam jest).



piotres napisał:
Zreszta - mam seryjny silnik wiec nie musze sie przejmowac temp. oleju, nawet podczas jazdy Vmaxem przez kilkadziesiat km. W koncu jakby ten silnik potrzebowal chlodzenie oleju to inz. bmw by zamontowali chlodnice, tak ?


skad wiesz skoro nie masz wskaznika? Laughing


saron22 napisał:
W mocno zmodyfikowanych silnikach jest to jeden z podstawowych modow


Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:04, 06 Lip 2011    Temat postu:

A ja też bym sobie zamontował Kwadratowy i ogólnie deche środkową po lifcie
ehhhh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin