Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana linki ręcznego z3 coupe
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 642
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:42, 25 Lut 2014    Temat postu:

na zakończenie wątka dodam, że gdy w sklepie sprawdzali dostępność linki, to tych zamienników nigdzie nie znaleźli...żadna hurtownia ich nie miała na stanie, dlatego też zdecydowałem się na oryginał, wsadzony i chodzi jak ta lala Very Happy pytanie jeszcze jedno bo słyszałem, że ta regulacja co jest w bębnie (taka śrubka z gwiazdkowym łbem wsadzana pomiędzy szczęki od góry) sama się odpowiednio reguluje...czy to prawda czy mit ?Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5412
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:52, 25 Lut 2014    Temat postu:

I prawda i mit.

Ta regulacja o której myślisz służy do tego by szczęki się same doregulowały w miarę zużywania się okładzin i bębna. Ale służy to tylko i wyłącznie do doregulowania Exclamation
Podczas montażu robi się to inaczej: regulujesz tą śrubką szczęki tak aby były możliwie jak najbliżej bębna ale by bęben kręcił się bez najmniejszego oporu. Oczywiście całą operację przeprowadzasz na lince maksymalnie popuszczonej. Czasem by prawidłowo wyregulować szczęki trzeba zdjąć bęben kilka razy. Dopiero potem regulujesz napięcie linek tymi śrubkami przy dźwigni i ustawiasz sobie tak jak lubisz. Np na 5 czy 7 ząbków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 642
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:55, 25 Lut 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
I prawda i mit.

Ta regulacja o której myślisz służy do tego by szczęki się same doregulowały w miarę zużywania się okładzin i bębna. Ale służy to tylko i wyłącznie do doregulowania Exclamation
Podczas montażu robi się to inaczej: regulujesz tą śrubką szczęki tak aby były możliwie jak najbliżej bębna ale by bęben kręcił się bez najmniejszego oporu. Oczywiście całą operację przeprowadzasz na lince maksymalnie popuszczonej. Czasem by prawidłowo wyregulować szczęki trzeba zdjąć bęben kilka razy. Dopiero potem regulujesz napięcie linek tymi śrubkami przy dźwigni i ustawiasz sobie tak jak lubisz. Np na 5 czy 7 ząbków.


dzięki za wyjaśnienie...tak dodam, że tą śrubkę w bębnie można doregulować w zetce przez otwór na śrubę koła Smile idzie całkiem sprawnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5412
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:01, 25 Lut 2014    Temat postu:

serpicol napisał:


dzięki za wyjaśnienie...tak dodam, że tą śrubkę w bębnie można doregulować w zetce przez otwór na śrubę koła Smile idzie całkiem sprawnie.


Bardzo cenna informacja Exclamation
Ja prawdę mówiąc tego nie zauważyłem Wstyd
W niektórych autach jest w tarczy kotwicznej okienko by przez nie właśnie regulować szczęki hamulcowe. W innych niestety trzeba ściągać i zakładać bęben.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:21, 25 Lut 2014    Temat postu:

No to ładna wtopa Very Happy Wg niektórych książek regulację ręcznego w tarczobębnie wykonuje się nawet bez zdejmowania koła, odkręcając tylko jedną śrubę, chociaż osobiście sobie tego nie wyobrażam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 642
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:42, 26 Lut 2014    Temat postu:

scarab napisał:
No to ładna wtopa Very Happy Wg niektórych książek regulację ręcznego w tarczobębnie wykonuje się nawet bez zdejmowania koła, odkręcając tylko jedną śrubę, chociaż osobiście sobie tego nie wyobrażam Smile


przy feldze stalowej jestem w stanie w to uwierzyć...przy aluminium, gdzie śruby są głęboko w feldze jest to niewykonalne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:09, 26 Lut 2014    Temat postu:

Dokładnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin