Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana piasty / łożyska w piaście przedniej z3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 5:26, 22 Kwi 2014    Temat postu: wymiana piasty / łożyska w piaście przedniej z3

Hej. Czy przednia piasta daje możliwość wymiany łożyska? Patrząc po realoem, piasta to cały element...

jeśli daje taką możliwości, to czy piasta ma jedno czy dwa łożyska?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joyrider
Capo
Capo



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 566
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stamtąd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:59, 22 Kwi 2014    Temat postu:

piasta ma dwa łożyska, do wymiany jako cały element.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joyrider dnia Wto 6:59, 22 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:10, 22 Kwi 2014    Temat postu:

no właśnie...dzięki za konkret odpowiedż Very Happy tak też mi się wydawało...w starych wazonach te łożyska były wymienne...stąd pewne wątpliwości...

niedawno padła diagnoza Batima, że u mnie chyba przednie łożyska hałasują...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joyrider
Capo
Capo



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 566
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stamtąd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:21, 22 Kwi 2014    Temat postu:

sprawdź, czy to przypadkiem nie opony..
łożyska w bardzo ogólny sposób możesz też sprawdzić poprzez podniesienie auta na lewarku i zakręcenie kołem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:27, 22 Kwi 2014    Temat postu:

Joyrider napisał:
sprawdź, czy to przypadkiem nie opony..
łożyska w bardzo ogólny sposób możesz też sprawdzić poprzez podniesienie auta na lewarku i zakręcenie kołem.


opony wyeliminowane...na zimówkach i letnich to samo...na wcześniejszych letnich też to samo...a co powinienem słyszeć w kole jeśli łożysko kaputt?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez serpicol dnia Wto 7:28, 22 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joyrider
Capo
Capo



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 566
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stamtąd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:50, 22 Kwi 2014    Temat postu:

szum, ogólnie hałas podczas kręcenia kołem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:02, 22 Kwi 2014    Temat postu:

Joyrider napisał:
piasta ma dwa łożyska, do wymiany jako cały element.


Nie prawda. W piaście jest jedno łożysko dwurzędowe.

Tak jak kolega napisał wcześniej do wymiany jest cała piasta wraz z łożyskiem. O ile z wymianą samego łożyska nie byłoby problemu o tyle głównym sprawcą kłopotów jest koło impulsowe sytemu ABS. A konkretnie: aby wymienić łożysko trzeba najpierw zdemontować koło impulsowe a później je jeszcze zamontować. Praktycznie nie możliwe jest by zrobić to bez uszkodzenia samego koła. Jeśli je uszkodzimy to jesteśmy w ciemnej dupie bo nie dość, że musimy wymienić całą piastę to jeszcze zostaje nam w ręku łożysko do starej piasty. Więc lepiej nie kombinować tylko wymienić komplet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blinket
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:30, 22 Kwi 2014    Temat postu:

Jeśli chodzi o szum z przednich łożysk, to wzmaga się na zakrętach, gdzie łożyska są obciążane większymi siłami (dochodzą siły poprzeczne). Dlatego jeśli hałas wzmaga się przy kręceniu kierownicą to wskazuje na przednie łozyska właśnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:53, 23 Kwi 2014    Temat postu:

jaką siłą dokręcić piastę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:34, 23 Kwi 2014    Temat postu:

Dokręć na 290Nm i będzie gitara

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:09, 24 Kwi 2014    Temat postu:

piasta febi będzie jutro, zatem robota mnie czeka. Jeszcze pytanie...ta nakrętka trzymają piastę...jakiego klucza muszę do niej użyć? Duża jego średnica?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:42, 24 Kwi 2014    Temat postu:

Febi to chyba nie jest najlepszy wybór... Osobiście wybrałbym SKF, Timken,
RUVILLE.
Niestety rozmiarów kluczy nie znam na pamięć. Kojarzy mi się, że 36. Ewentualnie 32.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:28, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Febi mnie póki co nigdy nie zawiodło...a nie sądzę, by miało się posypać przez najbliższe co najmniej kilkadziesiąt tyś. km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serpicol
Capo
Capo



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:55, 25 Kwi 2014    Temat postu:

piasta wymeniona, nastala cisza...aż miło Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin