Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana rozrusznika m52tu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1156
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:57, 14 Maj 2016    Temat postu: wymiana rozrusznika m52tu

Cześć panowie.
Dzisiaj siadł mi rozrusznik i muszę go sprawnie wymontować. Podpowie ktoś jak to zrobić bez zdejmowania skrzyni ?
Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4658
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 7:27, 15 Maj 2016    Temat postu:

U mnie chyba "wystarczylo" zdjac kolektor dolotowy i byl dostep

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5367
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:10, 15 Maj 2016    Temat postu:

Nie potrzeba zdejmować skrzyni. Wystarczy rozebrać okolice dolotu i jest już dostęp do niego. Nie pamiętam tylko czy jest mocowany na 2 czy na 3 śruby.
I pamiętaj o odłączeniu akumulatora zanim zaczniesz grzebać w okolicach rozrusznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1156
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:03, 16 Maj 2016    Temat postu:

Wszystko porozbierane, rozrusznik też w mak i poskładany. Po prostu zasyfiony był cały od pyłu sprzęgłowego. Wyczyszczony w ropie potem w ekstrakcyjnej. Chodzi jak nowy. Wymieniam przy okazji odmę. I tu mam problem z wężem który idzie od odmy do kolektora nr 11611432560. Produkcję zakończono a następca ma odnogę na rozdzielacz. U mnie jest tylko jedno podłączenie do rozdzielacza. Nie chcę starej rury zakładać i nie wiem co dalej. Uszczelka pod kolektor też niby 60 dolców. Zamówię o ring disy, przepustnicy i nie wiem czy dla wtrysków też zamawiać ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1156
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:56, 23 Maj 2016    Temat postu:

Rozrusznik sprawdzony. Działa ale auto nie pali i nie kręci dalej. I tu moje pytanie. Który to przekaźnik od rozrusznika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1955
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:36, 23 Maj 2016    Temat postu:

Masz 0 reakcji rozrusznika po przekręceniu kluczyka? Diagnozowałeś problem kompem? Spróbuj strzelić z piąchy w plastikową obudowę pod kolumną kierownicy, jeśli wtedy odpali to popraw zimne luty w module EWS który się tam znajduje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5367
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:44, 23 Maj 2016    Temat postu:

A napięcie na przewodzie sterującym przy rozruszniku masz?? To jest ten cienki kabel który dochodzi do rozrusznika. W momencie rozruchu powinno się na nim pojawić 12 Volt tak długo jak trzymasz kluczyk w pozycji start. Jak puścisz kluczyk to napięcie powinno zniknąć.

Czy po złożeniu rozrusznik na stole kręcił??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1156
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:18, 23 Maj 2016    Temat postu:

Wszystko było, prąd dawało na rozrusznik. Ews puszczał paliwko. Odpiąłem extra immo i alarm. Prąd na rozruszniku był a ch%j nie kręcił. Na stole po wyczyszczeniu i nasmarowaniu chodził jak nowy. Zero zużycia.
Sprawę załatwiła plecionka do Ursusa za 13 zł. Okazało się że stary kabel masowy musiał być zgnity. Tzn. Jak nim poruszłem to auto zapaliło. Potem znowu nic. Więc dzwonie do serwisu.
- Panie, po ile kabel masowy do silnika do bmw z3 ?
- 128 zł.
- ok, dziękuję.
Jadę do rolniczego.
- Panie po ile kabel masowy do Ursusa ?
- Po 13 bo miedź droga.
- To poroszę i śrubę 8 bo do łapy trza przykręcić.
Efekt: z3 pali na tyk.
Ale żeby nie było za tanio to jak zdjęłem kolektor to wymieniłem separator oleju i wszystkie plastikowe rurki+ uszczelki pod kolektor i przepustnicę i disę + olej i filtr. Tysiak poszedł.
A starczyła by plecionka z ursusa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5367
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:51, 23 Maj 2016    Temat postu:

Ja takie przewody masowe dorabiam we własnym zakresie. Nie plecionki ale normalne linki od 10 do 120mm2. Do tego oczka na dowolny rozmiar śruby tzn od fi 6 do 14.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1156
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:33, 23 Maj 2016    Temat postu:

Następnym razem Ci zadzwonie i sie dogadamy jak będę jakieś przewody potrzebował. Dziś już mi się spieszyło żeby z autem dojść do ładu bo to mój samochód codziennego użytku.
Zaopatrzyłem się przy okazji w parę rzeczy warsztatowych. Natomiast dałem dupy z kluczem dynamometrycznym. Kupiłem duży 28-210 Nm natomist okazuje się że większość śrub na których się pracuje w silniku z3 mieści się w zakresie 5-25 Nm. Klucz mały miałem pożyczony bo kolektor idzie na 22 Nm i wtedy się połapałem że to jednak nie jest tak se wrzucić 28 i będzie ok. Cóż, będzie prezent na następny raz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pon 21:35, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin