Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zimny silnik - falowanie, duszenie się
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:30, 12 Wrz 2013    Temat postu: Zimny silnik - falowanie, duszenie się

Witam, od 3dni przy uruchomieniu auta rano (gdy jest zimny) silnik zaczyna wariować - falują obroty, trzęsie cała budą i gdy chcę jechać w takim stanie to samochód kaszle i nie ma jakby mocy (oczywiście też trzęsie budą i faluje). Jak tylko się nagrzeje chodzi jak nówka. Orientuje się ktoś co może być nie tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:45, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Jak jest zimny powinien czytać mapy dla zimnego silnika. Żeby tak było musi mieć info z czujnika temperatury silnika że jest zimny. Ja bym szukał problemu przy czujniku temp silnika. Ale to tylko wróżenie z fusów. Inpe podłącz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:21, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
Jak jest zimny powinien czytać mapy dla zimnego silnika. Żeby tak było musi mieć info z czujnika temperatury silnika że jest zimny. Ja bym szukał problemu przy czujniku temp silnika. Ale to tylko wróżenie z fusów. Inpe podłącz.


Mogę podłączyć, ale zbytnio nie wiem z którego działu wybrać czytanie błędów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:08, 12 Wrz 2013    Temat postu:

wchodzisz w engine, wybierasz swoj silnik a pozniej wchodzisz w error memory

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:10, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Tyle, że nie widzę tam nigdzie M44

Edit: Sorry, jest DME 5.2 for M44 Smile
Podładuje lapka i podłącze Inpe


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WoWi dnia Czw 15:20, 12 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:15, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Chyba chodzi o cewke w 4 cylindrze. Według mnie łapie wilgoć i do momentu rozgrzania się nie zapala.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:40, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Zamien cewke z 4 gara na jakis inny i zobacz czy blad pojdzie za cewka. Jesli tak to masz odpowiedz.
Swiece wymieniales??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:21, 14 Wrz 2013    Temat postu:

saron22 napisał:
Zamien cewke z 4 gara na jakis inny i zobacz czy blad pojdzie za cewka. Jesli tak to masz odpowiedz.
Swiece wymieniales??


Tak też chcę zrobić, nie nie wymieniałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:27, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Przyczyną moze byc rownież swieca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:31, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Wezmę to pod uwagę - dziękować Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:26, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Daj znać jak ogarniesz temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:58, 15 Wrz 2013    Temat postu:

jwk napisał:
Daj znać jak ogarniesz temat.


Jak tylko znajdę czas by się za to zabrać Wink A co też masz z tym problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:35, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Ja miałem taką sama sytuację jak założyciel tematu, tylko że w M52TU20. Po podłączeniu pod INPE wywalało błędy związane z cylindrami. Wymieniłem świece, przewody i to bez zmian. Okazało się że wina leżała w odmie. Po wymianie odmy i rurek na nowe zero problemu. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WoWi
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:13, 15 Wrz 2013    Temat postu:

jacek1g napisał:
Ja miałem taką sama sytuację jak założyciel tematu, tylko że w M52TU20. Po podłączeniu pod INPE wywalało błędy związane z cylindrami. Wymieniłem świece, przewody i to bez zmian. Okazało się że wina leżała w odmie. Po wymianie odmy i rurek na nowe zero problemu. Wink


I po rozgrzaniu problem Ci znikał do następnego dnia (ranka)?
Poniżej przedstawiam moje błędy.

Kod:
RESULT:    5 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

108   Permanent supply
Error frequency : 1 Logistic counter: 31
                                              255.00  [1]                                              255.00  [1]                                              255.00  [1]   aufgetreten vor (rel. BZ)                   15.40  h
   min value fall below   Error not present   Static error
Errorcode: 6C 02 00 42 00 42 01 1F FF FF FF 00 00 FE FE FE           FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE-------------------------------------------------------------

62    Misfire recognition sum defect    OBDII Error !!
Error frequency : 5 Logistic counter: 40
   Engine speed                              2400.00  rpm   Load signal                                  4.75  ms   Engine temperature                          81.00  degrees C   aufgetreten vor (rel. BZ)                   12.20  h
   max value exceed   axhaust relevant Error  (after checkup MIL on)   Error not present   Sporadic error
Errorcode: 3E 91 C1 80 00 81 05 28 3C 5F AC 20 00 33 38 99           44 00 33 57 62 50 00 2B 20 5D 93 00-------------------------------------------------------------

53    Misfire recognition Cylinder 4  OBDII-Error !!
Error frequency : 5 Logistic counter: 40
   Engine speed                              2400.00  rpm   Load signal                                  4.75  ms   Engine temperature                          81.00  degrees C   aufgetreten vor (rel. BZ)                   12.20  h
   max value exceed   axhaust relevant Error  (after checkup MIL on)   Error not present   Sporadic error
Errorcode: 35 91 D1 80 00 81 05 28 3C 5F AC 20 00 33 38 99           44 00 33 57 62 50 00 2B 20 5D 93 00-------------------------------------------------------------

75    Misfire recognition KAT - damaged sum defect    OBDII Error !!
Error frequency : 2 Logistic counter: 40
   Engine speed                              2200.00  rpm   Load signal                                  5.40  ms   Engine temperature                          57.75  degrees C   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.60  h
   max value exceed   axhaust relevant Error  (after checkup MIL on)   axhaust relevant Error  MIL flashing   Error not present   Sporadic error
Errorcode: 4B B1 E1 80 00 81 02 28 37 6C 8D 94 00 47 6F 9B           94 00 FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE-------------------------------------------------------------

66    Misfire recognition KAT - damaged Cylinder 4  OBDII-Error !!
Error frequency : 2 Logistic counter: 40
   Engine speed                              2200.00  rpm   Load signal                                  5.40  ms   Engine temperature                          57.75  degrees C   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.60  h
   max value exceed   axhaust relevant Error  (after checkup MIL on)   Error not present   Sporadic error
Errorcode: 42 91 D1 80 00 81 02 28 37 6C 8D 94 00 47 6F 9B           94 00 FE FE FE FE FE FE FE FE FE FE =============================================================


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:37, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Pierwszy błąd 108 związany jest z dostarczeniem napięcia na DME.
Reszta błędów związana jest z zapłonem. Najprawdopodobniej zapchany masz katalizator. tu masz podobny problem i rozwiązanie na drugiej stronie
[link widoczny dla zalogowanych] Inny silnik ale błędy te same.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin