Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Filtr powietrza (stozek, wkladka)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amster
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:01, 12 Lip 2012    Temat postu: Filtr powietrza (stozek, wkladka)

Czy stozkowy filtr powietrza ma jakiś negatywny wpływ na żywotność silnika? Miałem stozkowy, zmieniłem na tradycyjny.
Trochę swojej dynamiki stracił. Większych oszczędności na zużyciu paliwa nie zaobserwowalem. Nie wiem czy nie wrócić do stozka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:26, 12 Lip 2012    Temat postu:

Na żywotność nie, ale jeżeli nie jest odgrodzony właściwie od silnika i łapie gorące powietrze to właśnie dynamika dostaje ostro w tyłek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:41, 12 Lip 2012    Temat postu:

wg mnie opowiesci o filtrach stozkowych mozna wlozyc sobie miedzy bajki. A to ze silnik byl bardziej dynamiczny to twoja autosugestia poniewaz silnik glosniej pracowal. Jedz na hamownie i wykonaj dwa pomiary, jeden na stozku drugi na zwyklym filtrze. Jestem przekonanym ze oba wyniki beda takie same jesli nawet na zwyklym filtrze nie bedzie lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:09, 12 Lip 2012    Temat postu:

Będzie gorzej właśnie wtedy jak stożek łapie gorące powietrze od silnika. Jak nie łapie gorącego to stożek = zwykły filtr. Różnica natomiast może być słyszalna tak jak saron napisał. Poprostu na dobrych markowych filtrach dźwięk silnika jest lepszy. Ja jeżdże na wkładce K&N i silniczek fajnie chodzi basowo, szczególnie po odpaleniu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amster
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:06, 12 Lip 2012    Temat postu:

Absolutnie macie racje, różnica w dźwięku jest spora. To z dynamiką to rzeczywiście może być autosugestia pochodna zmiany dzwięku.
Zal tego basu.
Przetestuje wkładke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:59, 12 Lip 2012    Temat postu:

Jak się szarpniesz na K&N to efekt będzie dobry (najlepszy z oczekiwanych) bo oni akurat na to stawiają. Tylko cholernie drogi jest. Kupiłem go z autem to jeżdże ale jak bym miał zmieniać to na Piperecrossa chyba bo też chwalą. Ale to różnie, jedni mówią tylko bawełna inni gąbka może być. A ja czuje że to jeden ch.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:54, 13 Lip 2012    Temat postu:

piotres napisał:
Od wszystkich filtrow sportowych czy to wkladka czy stozek (nasaczanych) moze szybciej pasc przeplywomierz - drobinki olejku moga sie osadzac na jego elemencie pomiarowym. Moga ale nie musi to nastapic.


Odpowiedź K&N w tej sprawie:

"We are aware of the “urban myth” (K&N News Story) created by a few dealerships that a vehicle's MAF sensor can be contaminated by K&N filter oil."
Tutaj wszystko, filmik nawet widziałem w tej sprawie.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja jak mój nasączyłem, mimo iż delikatnie to przelałem, aż z puchy pociekło na podłużnicę. Przepływka cała, jak chodziła tak chodzi. Bajki z tym paleniem przepływek przez K&N i tyle IMO.

Jak inne to nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tasam
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:43, 13 Lip 2012    Temat postu:

a właśnie, jak te pipercrossy? jeździ ktoś naz tym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:55, 13 Lip 2012    Temat postu:

Odnośnie wkładki K&N to już w ogóle jest robienie z ludzi idiotów. Po zmianie wkładki KN na zwykły filtr nie było ŻADNEJ różnicy ! Z resztą jaka ma być - jak różnica polega tylko na zasstosowanym materiale, który ma teoretycznie zmniejszać opór przepływającego powietrza. Wyjąłem i przejechałem kilka km w ogóle BEZ filtra i .. też nie było różnicy w dźwięku ( bo o mocy to nie wspominam Smile ). Także zaoszczędzoną kasę na zakupie wkładki KN lepiej zainwestować w browar - będą to na pewno lepiej wydane pieniądze.

Pamiętam jak u kumpla w Clio II 1.2 przjechaliśmy się bez filtra, to samochód ryczał jak V6, także widocznie wszystko zależy od konstrukcji dolotu i tym prostym zabiegiem można oszacować czy montaż wkładki KN cokolwiek da. W M43 zupełnie nic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:22, 13 Lip 2012    Temat postu:

jestem dokladnie tego samego zdania co kolega wyzej. Lepiej ta kase przeznaczyc na browary

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:52, 14 Lip 2012    Temat postu:

tasam napisał:
a właśnie, jak te pipercrossy? jeździ ktoś naz tym?


mam u siebie ,róznicy nie widzę żadnej ani w pracy silnika ani w dzwięku , może dlatego że mam detykowany a nie stożek.Kupiłem bo jest gąbkowy, można go prać i tak naprawdę po trzech wymianach koszt się zwraca , auto planuję trzymać dłużej więc koszty związane w przyszłości z wymianą nie bedą żadne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:07, 01 Sie 2012    Temat postu:

Ja mam simote wkładkę. W sumie nie wiem jak chodzi silnik na seryjnej wkładce bo od początku miałem simotę.
Piotres masz już ITG założone ? Jak to planujesz robić ?Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackBoy
Capo
Capo



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:38, 18 Sie 2012    Temat postu:

Sorry że zadaje takie pytanie, ale - czy filtr stożkowy z siatką stalową myje się a potem impregnuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:06, 19 Sie 2012    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bigi303
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:40, 02 Wrz 2012    Temat postu:

właśnie kupiłem Z3-kę. Też ma filtr stożkowy. Już mocno zabrudzony i trochę wgnieciony więc z pewnością wymaga wymiany. Nie ma puszki osłaniającej więc niestety zasysa gorące powietrze z silnika i obawiam się , że to osłabia spodziewany efekt .
Czy ktoś może polecić nowy stożek oraz puszkę?
Mam też druga opcję - powrót do standardowego filtra i na przykład wkładka K&N. Co doradzają fachowcy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin