Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Geometria
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:39, 02 Mar 2012    Temat postu: Geometria

Siema.
Z geometrią jestem w dupie. Daję się powoli do tego. Camber plate'y na tył zamówione. Co natomiast z przodem.
Pochylenie mam za duże, kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy też nie za bardzo. Co do tyłu to sprawa jasna. Co natomiast z przodem ? Czy da się regulować tylko zbieżność czy można kąt wyprzedzenia swożnia ? Jak ? Czy muszę kupić to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam ori m-technic na przodzie i one muszą zostać bo wyżej iść nie może. Amory niestety też ori ale jeszcze sprawne. Samochód jeździ prosto nie czuję żeby coś się z nim działo złego ale pochył widać srogi. No i liczby na geometrii mówią same za siebie. Co z tym przodem ? Te camber platesy co z linka ? Są one niby na drift ale czy pozytyw też się da ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pią 12:18, 02 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:02, 02 Mar 2012    Temat postu:

ja tutaj widze jedna regulacje albo kata pochylenia kola albo wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w zaleznosci jak zamontujesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:15, 02 Mar 2012    Temat postu:

To lipa. Myślałem że z tym da się i to i toza jednym razem. A da się normalnie w zecie regulować kąt wyprzedzenia swożnia bez tych wynalazków ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pią 12:18, 02 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:07, 02 Mar 2012    Temat postu:

nie da sie

W Z jedyne co jest regulowane to zbieznosc i nic poza tym. Reszta wartosci to tylko wartosci kontrolne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:49, 02 Mar 2012    Temat postu:

No będę pisał do sprzedawcy i zobaczymy co napisze. Czytam trochę i wychodzi że wyprzedzenie kąta zwrotnicy jest związane z camberem koła w mcpersonie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Skaner mi zabrali w pracy więc spróbuję tą geometrię pofocić i wrzucić. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Nie wiem czy widziałeś u amerykańców na bimmerach ale niektórzy mieli te zaślepki w kielichach Z3 wycofane max w stronę szyby tzn. kąt wyprzedzenia musiał być max pozytywny.
Co to jest "reczny hydro od SilverX" ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:47, 02 Mar 2012    Temat postu:

Odpisał ten gostek:

Witam
jest możliwość obu regulacji jednocześnie ,bez żadnego problemu.

Pozdrawiam Robert
[link widoczny dla zalogowanych]

To to sprzęt wydaje się bardzo ok. Jeszcze tylko pytanie czy takie camber plate'y pozwalają na regulację na + bo że na minus do driftu to wiadomo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:26, 05 Mar 2012    Temat postu:

Tył już nie aktualny bo wjechały zwykłe amory i springi. Problem przesunięcia/toe z tyłu pozostaje. Przód miał wyregulowaną zbieżność, co ciekawe kąt WSZ jest zły, a na laserowym pomiarze 2 miesiące wcześniej kąt WSZ był ok. Pochylenie wiadomo - poza skalą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pon 8:33, 05 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:41, 05 Mar 2012    Temat postu:

No dlatego zaczynam od tyłu, kompletuję tuleje, itd. Kąt pochyłu kół jest narazie ok na zwykłych springach, mnie jednak martwi przesunięcie o 1 chyba dziesiątą stopnia lewe tylne. Głównie zbieżność tylnia mnie boli. Jest też na lewym tylnych pochył na minus większy. Spodziewam się fasolki na zewnętrznym mocowaniu wahacza jak u Sarona w belce. Ale jak zdejmę to będę wiedział.
Jeszcze pytanko czy da radę zjechać z belką i wahaczami odkręcając zaciski i nie spuszczając płynu hamulcowego. To dodatkowa robota. Ciekaw jestem czy da się obejść.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:59, 05 Mar 2012    Temat postu:

raczej ciezko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:03, 05 Mar 2012    Temat postu:

No to olejownica YATO znowu pójdzie w ruch. Temat hydrauliki sprzęgła to pestka ale jak spuszczę płyn hamulcowy to i pompa się zapowietrzy. Jak nowy zaleję jak to poprawnie odpowietrzyć to nie wiem - szczególnie pompa. Jeszcze tego nie robiłem. Zaciski spoko bo podciśnieniem wpompuje płyn ale co z pompą żeby ją właściwie odpowietrzyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:41, 05 Mar 2012    Temat postu:

problem z zaciskami polega na tym ze sztywne przewody hamulcowe sa zamocowane do wahacza wiec ja wolalem odkrecic zaciski niz pier***** sie z metalowymi przewodami.

Z odpowietrzeniem tylnego hamulca nie ma zadnego problemu ale potrzebne sa do tego dwie osoby.

Wlewasz plyn od gory do zbiorniczka do pelna, popuszczasz odpowietrzniki w zaciskach i czekasz az plyn sie przeleje. Zakrecasz oba odpowietrzniki, kolega wsiada do kabiny i pompuje pedal az urosnie. Wtedy ty odkrecasz jeden odpowietrznik az pedal zejdzie na dol. I tak kilka razy az w plynie ktory leci z odpowietrznika nie bedzie powietrza. Po tym dolewasz znow plyn do pelna i idziesz na druga strone. Z drugiej strony robisz to samo co z tamtej. I po robocie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:51, 05 Mar 2012    Temat postu:

To będzie dobre ?:
[link widoczny dla zalogowanych]
2 komplety rozummiem.
I to do belki tak ?
[link widoczny dla zalogowanych]
i tutaj 2 sztuki tak ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:54, 05 Mar 2012    Temat postu:

bedzie git!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:57, 05 Mar 2012    Temat postu:

Ile dałeś Saron za te śruby nowe trzymające belkę ?
Co tam jeszcze, uszczelki wydechu przy kolektorach, płyn hamulcowy mam z 600 ml. Wsio ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:08, 05 Mar 2012    Temat postu:

Nie pamietam w tej chwili dokladnie ale cos mi swita ze 14 pln za sztuke czy cos takiego.

Brakuje ci jeszcze chyba tylko wlasnie tych uszczelek kolektra co sa w ksztalcie trójkąta z 3 otworami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin