Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różnice w budowie z3 zależnie od wersji silnikowej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:35, 17 Paź 2013    Temat postu:

jwk, ja rozebrałem swoją starą skrzynię i powiem Ci że pomysł z podmianką kół zębatych można sobie wybić z głowy. Tak jak napisał saron, najwcześniej można kombinować przy dyfrze. Krótko - z3 2.0 ma 9 dych na 2 biegu przy swojej skrzyni i 3,45 dyfrze. 2,8 ma na 2 biegu 100 km/k przy swojej skrzyni i dyfrze 3,15. Chcesz mieć 100 na 2 biegu to musisz zmienić i skrzynię i dyfer na 2,8 albo znaleźć dłuższy dyfer ale wtedy przyspieszenie ucierpi i lipa. Wszystko to ktoś wyliczał i dobierał nie bez przyczyny Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:57, 17 Paź 2013    Temat postu:

saron22 napisał:
Ja wiem jak wygląda dyfer i jaką ma zasade działania wiec nie musisz mi wklejac rysunków. Wiem też jak sie zmienia przełozenia dyfra. Wcześniej cała dyskusja była na temat zamienności skrzyń pomiedzy 4 a 6 cyl oraz o przełożeniach w nich a ty nagle z dyfrem wyjezdzasz.

Przepraszam za wklejenie obrazka z dyfrem. Przesadziłem. Confused

Może wcześniej zbyt skróciłem tok rozumowania.
Z przełożeń skrzyni widać, że nie bardzo od siebie odbiegają. Dajmy na to różnica na dwójce jest rzędu 1%.

Na dyfrze jest to już rzędu 10%. Może i po zmianie dyfra 100 na budziku nie będzie, bo zabraknie tego 1%... ale prawie... Choć ponoć prawie robi wielką różnicę.
P.S. Ten 1% może zrobić zdarty bieżnik na oponie, ale tego prędkościomierz już nie pokaże. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:07, 17 Paź 2013    Temat postu:

Jeszcze pozostaje kwestia odcinki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:00, 17 Paź 2013    Temat postu:

Tyż prowda. Tylko pytanie jeszcze kto i jak to zrobi, ile to kosztuje itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:05, 17 Paź 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
Tyż prowda. Tylko pytanie jeszcze kto i jak to zrobi, ile to kosztuje itd.


Marqz mialem na mysli raczej to ze w roznych silnikach na różnym poziomie obrotów ustawione jest odciecie wiec co ma bezpośredni wpływ na predkość maksymalną na danym biegu.

Ja np po swapie na S50 na drugim biegu dobijam cos do ok 120km/h na seryjnej skrzyni i dyfrze z 2,8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:12, 17 Paź 2013    Temat postu:

saron22 napisał:
Marqz napisał:
Tyż prowda. Tylko pytanie jeszcze kto i jak to zrobi, ile to kosztuje itd.


Marqz mialem na mysli raczej to ze w roznych silnikach na różnym poziomie obrotów ustawione jest odciecie wiec co ma bezpośredni wpływ na predkość maksymalną na danym biegu.

Ja np po swapie na S50 na drugim biegu dobijam cos do ok 120km/h na seryjnej skrzyni i dyfrze z 2,8


Wiem saron. Mi chodzi o to żeby przesunąć odcinkę to albo się gmera w mapach albo wgrywa inne. Ja nigdy tego nie robiłem. Wiem że można sobie kupić fejsa galleto i samemu próbować wgrać ale po pierwsze trzeba już mieć mapy które by odcinkę miały na 7 tyś (mówię tutaj o M52 bo //M wiadomo ma dalej odcinkę), albo umieć to zrobić gdzi nie znam nikogo kto to umie zrobić. Wioskowe tunery tylko wgrywają mapy dostarczone przez njakiegoś znanego tunera - dostawcę. Do tego jak wiemy silnik powinno się stroić pod jego stan. Dlatego napisałem że zależy kto to zrobi i za ile. Np. taki Godula w krakowie poniżej 1,5 tyś. nie zejdzie przy benzynie itd. A i wiem że hamerykańce mieli takiego chipa wpinanego pod obd pod maskę i robiłeś klik przyciskiem i już wskakiwały mapy z przesuniętą odcinką ale oni mają ine te silniki pod ich benzynę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin