Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różnice w budowie z3 zależnie od wersji silnikowej
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:30, 17 Sty 2013    Temat postu: Różnice w budowie z3 zależnie od wersji silnikowej

Witam,
Czy mógłbym prosić szanowne grono o uzupełnienie spisu różnic pomiędzy częścią mechaniczną zetek.

Dokonałem w życiu jednego swapa - (nie w bmw) i w tamtym przypadku konieczna była wymiana wszystkiego od silnika poprzez skrzynię, wał do mostu włącznie.
Ponadto są różnice w zawieszeniu. Wydech, hemple rzecz oczywista.

Z forum wiem, ze jest możliwy swap z 4 na 6 cylindrów bez zmiany skrzyni, więc skrzynia i reszta pozostaje ta sama.
W folderze znalazłem, że poszczególne wersje miały różne przełożenia mostu.
1. Czy dyfry różniły się wytrzymałością, czy tylko ilością zębów?
2. Czy manualne skrzynie występowały w różnych wersjach zależnie od silnika?
3. Czy wały były różnej długości lub z innym wielowypustem?
4. Czy są różnice w budowie podłogi pod wydech lub skrzynię (inne mocowania lub przetłoczenia) ?
5. Czy chłodnica jest taka sama?
6. W jaki sposób jest korygowane rozłożenie masy R6 względem R4?
7. Czy silniki mają inne łapy mocujące?
8. Czy przednie zawieszenie jest innej konstrukcji?

Z góry dzięki.
Myślę, że zebranie takich informacji może się komuś przydać w praktyce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jwk dnia Czw 8:32, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 9:16, 17 Sty 2013    Temat postu:

na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedz na realoem... mozesz napisac do Batima, Sarona i Madmarxa - oni maja rozne swapy z roznych silnikow za soba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:50, 17 Sty 2013    Temat postu:

Czy jest mozliwość swapa z 4 na 6 cyl. to nie mam 100% pewnosci - musialbys spytac o to Batima. On u siebie robil taka operacje. Ale na pewno skrzynie z wersji 6 cyl sa ze soba bez problemu zamienne.

Ad.1 Nie jestem pewien czy procz ilosci zębów nie bylo roznic typu doza i mala glowa

Ad.2 Na pewno M mialo inna skrzynie

Ad.4 Sa na pewno roznice w budowie podlogi pomiedzy M a nonM. W M akumulator jest w bagażniku na srodku (aby moc zamontować podwójny wydech) a w nonM po prawej stronie. Pomiedzy wersjami 4 i 6 cyl nie sadze by byly jakies roznice. W pierwszych rocznikach tj 1996 nie bylo mocowań na rollbar.

Ad.5 Chłodnica praktycznie w kazdej wersji silnikowej jest inna.

Ad.6 W wersji 6 cyl. akumulator jest umieszczony w bagazniku

Ad.7 Tak, rożne silniki mają rozne lapy mocujące

Ad.8 Przednie zawieszenie w M jest innej konstrukcji. Pomiedzy 4 a 6 cyl nie ma roznic. Za to w tylnym zawieszeniu sa roznice. Konkretnie to różnia sie tylne wahacze ktorych byly az 3 wersje: wąska dupa - 4 cyl., szeroka dupa - 6 cyl i polift, ///M.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:31, 17 Sty 2013    Temat postu:

2. Tak. 1,8-2,5 ma krótszą troszkę 1 i 2 ale pasi. 2,8 i M ma tą samą skrzynię. 3.0 ma tą samą co M S54 itd.
3. Wały różne 1,8-1,9 bo mała głowa, potem 2,0 - 2,8 ale głowy nie dam że się różnią musiałbym widzieć.
8. wahaczami bym się nie przejmował. M ma węższe jeszcze niż 1,8 tylko wzmocnione.

Resztę Ci Saron elegancko odpowiedział.
No i Wania miał rację jakbyś przeleciał realoem to większość byś bez problemu znalazł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:46, 17 Sty 2013    Temat postu:

saron22 napisał:

Ad.2 Na pewno M mialo inna skrzynie

Ad.4 Sa na pewno roznice w budowie podlogi pomiedzy M a nonM. W M akumulator jest w bagażniku na srodku (aby moc zamontować podwójny wydech) a w nonM po prawej stronie. Pomiedzy wersjami 4 i 6 cyl nie sadze by byly jakies roznice. W pierwszych rocznikach tj 1996 nie bylo mocowań na rollbar.


Czyli, że do R6 nie da się przełożyć kompletnego wydechu z M?

Cytat:
Ad.5 Chłodnica praktycznie w kazdej wersji silnikowej jest inna.


Czy mocowania są w innych miejscach? Czy sama chłodnica jest inna?

Cytat:
Ad.6 W wersji 6 cyl. akumulator jest umieszczony w bagazniku


Moja 1,9 ma aku po prawej stronie w bagażniku.

Cytat:

Ad.7 Tak, rożne silniki mają rozne lapy mocujące


Czy te łapy są specyficzne tylko dla z?

Marqz napisał:
2. Tak. 1,8-2,5 ma krótszą troszkę 1 i 2 ale pasi. 2,8 i M ma tą samą skrzynię. 3.0 ma tą samą co M S54 itd.

No i ta dwójka jest troszkę za krótka Wink

Cytat:

3. Wały różne 1,8-1,9 bo mała głowa, potem 2,0 - 2,8 ale głowy nie dam że się różnią musiałbym widzieć.

Fotka by wystarczyła? Wink

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.

Jak już z grubsza ogarnę, to zagłębie się w realom. Brakowało mi podstaw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:46, 17 Sty 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
2. Tak. 1,8-2,5 ma krótszą troszkę 1 i 2 ale pasi. 2,8 i M ma tą samą skrzynię. 3.0 ma tą samą co M S54 itd.


Marqz jestes pewien ze 2,8 i M ma identyczna skrzynie?? Ja slyszalem kiedys ze M ma skrzynie taka jak E36///M3 3,0 czy tez 5 biegowa ale wzmocnioną w stosunku do cywilnych wersji.


jwk napisał:
Czyli, że do R6 nie da się przełożyć kompletnego wydechu z M?


Niestety ale bez ciecia podlogi nie da sie tego zrobic ze wzgledu wlasnie na akumulator umieszczony w bagazniku. Jedyna rada to albo wyciąć z podlogi skrzynke akumulatora i przenieść na srodek tak jak w ///M. Ja zrobilem troche inaczej - kolektor wydechowy plus katalizatory i caly kpl. srodkowy odcinek wydechu zamontowalem z Z3///M natomiast końcowy tłumik zamontowałem z E36///M3 3,2 ale musialem go przerobić a konkretnie zaadaptować do Z3.

jwk napisał:
Czy mocowania są w innych miejscach? Czy sama chłodnica jest inna?


Mocowania są w tych samych miejscach. Chlodnice rożnią sie wielkościa, gryboscia rdzenia, przyłączami itp.


jwk napisał:
Czy te łapy są specyficzne tylko dla z?


Nie, to sa zwykłe łapy z E36.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:23, 18 Sty 2013    Temat postu:

saron22 napisał:

Marqz jestes pewien ze 2,8 i M ma identyczna skrzynie?? Ja slyszalem kiedys ze M ma skrzynie taka jak E36///M3 3,0 czy tez 5 biegowa ale wzmocnioną w stosunku do cywilnych wersji.


Realoem podaje od 97 roku identyczne numery i identyczne skrzynie dla 2,8 i M s50. Nawet e36 3.0 z 92 roku ma tą samą skrzynię po numerach.

Poza tym kupiłeś silnik bez skrzyni czy ze skrzynią ? Jeżeli bez to widzisz że pasuje P&P jak ze skrzynią to mogłeś porównać czy czymś się różnią.

jwk napisał:
No i ta dwójka jest troszkę za krótka Wink

Na tej skrzyni zrobisz ponad 8 dych na dwójce. Na skrzyni z 2,8 i tak nie zrobisz 100 km/h na 2 musisz wbić 3.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marqz dnia Pią 8:23, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:14, 19 Sty 2013    Temat postu:

saron22 napisał:

jwk napisał:
Czyli, że do R6 nie da się przełożyć kompletnego wydechu z M?


Niestety ale bez ciecia podlogi nie da sie tego zrobic ze wzgledu wlasnie na akumulator umieszczony w bagazniku. Jedyna rada to albo wyciąć z podlogi skrzynke akumulatora i przenieść na srodek tak jak w ///M. Ja zrobilem troche inaczej - kolektor wydechowy plus katalizatory i caly kpl. srodkowy odcinek wydechu zamontowalem z Z3///M natomiast końcowy tłumik zamontowałem z E36///M3 3,2 ale musialem go przerobić a konkretnie zaadaptować do Z3.


Czyli, że udało się zachować akumulator i zapas na swoim miejscu?
Przeróbka tłumika z e36 m3 dotyczyła tylko mocowań tłumika, czy trzeba było rzeźbić przy puszce lub/i rurach?

[quote="Marqz"]
saron22 napisał:

jwk napisał:
No i ta dwójka jest troszkę za krótka Wink

Na tej skrzyni zrobisz ponad 8 dych na dwójce. Na skrzyni z 2,8 i tak nie zrobisz 100 km/h na 2 musisz wbić 3.


Wydawało mi się, że do odcięcia wskazówka dochodzi do 9. Wink
Jeszcze raz dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:56, 19 Sty 2013    Temat postu:

jwk napisał:

Czyli, że udało się zachować akumulator i zapas na swoim miejscu?
Przeróbka tłumika z e36 m3 dotyczyła tylko mocowań tłumika, czy trzeba było rzeźbić przy puszce lub/i rurach?


Akumulator zostal na swoim miejscu, zapas rownież moglby zostac ale ja akurat zrezygnowalem z zapasu.
Niestety aby zaadaptować wydech z M3 trzeba było rzeźbić i mocowanie tłumika i rury ktore do niego wchodza. Konkretenie chodzi o to, że w M3 rury wlotowe sa proste a w Z3 musiałem wstawic kolana aby ominąć mocowanie dyfra w belce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:21, 19 Sty 2013    Temat postu:

Dopiero teraz skumałem, że M3 ma jeden tłumik. Może warto przywrócić zapas? Zawsze to jakaś masa na tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:10, 19 Sty 2013    Temat postu:

Ja bez problemu moge przywrocic zapas - wszystkie mocowania sa ale po pierwsze chcialem wlaśnie zaoszczedzic na masie, po drugie mam z przodu hample 325mm wiec fabryczna dojazdowka mi nie wejdzie, a po trzecie raz mialek okazje zmieniac kolo w Z3 i nie mam zamiaru nigdy wiecej tego robic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:56, 07 Lut 2013    Temat postu:

To może dodam, że u mnie jest silnik z E46 i np. łapy musiałem dokupić od E36 R6. Pasowało bez problemu. Na łapach od e46 silnik był za blisko chłodnicy i wentylator od visko prawie jej dotykał.
Ja wstawiłem skrzynie biegów od R6, którą kupiłem razem z silnikiem.
Most został od 1.8 i na razie wytrzymuje tylko biegi bardzo krótkie są.
Musiałem skrócić wybierak, żeby mieć możliwość normalnego wbijania biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:32, 08 Lut 2013    Temat postu:

To ja chciałem potwierdzić, że przy m44 na dwójce wskazówka przekracza 90.
@Batim. Czy przy 1.8 aku też masz w bagażniku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:53, 08 Lut 2013    Temat postu:

W sumie ja nie wiem ile mam na 2 biegu. Sprawdzę jak będę miał okazję.

Akumulator mam w tym samym miejscu co M44 z tyłu po stronie pasażera.
Jednak jak kupowałem zetkę to widziałem 1.8 z akumulatorem z przodu. Nie wiem czy to kombinowane z nią coś było czy tak wyjechała z fabryki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwk
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:48, 08 Lut 2013    Temat postu:

Pamiętasz może czy była z początku produkcji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin