Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Swap "DONE"
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rheaf
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:42, 23 Gru 2013    Temat postu: Swap "DONE"

Witam.
Czas aby sie pochwalic .
Swapa robilem z 1.8 M44 na M54B30, wszystko poszło prawie po mojej mysli pomimo nie dzialajacego OBdII w kabinie lecz bede pruł i robił. Na przyszlosc chce zalozyc asc z dsc. Autko Smiga ze aż milo wrazenia cudowne zrobilem juz ponad 100 km no i spalanie troche zabija bo wiadomo na poczatku trzeba troszeczke go odmulic Twisted Evil .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 19:42, 23 Gru 2013    Temat postu:

Gratuluje Ok! super prezent na swieta Wink

Zakladaj galerie to ten post tam przeniose bo tak to poleci do kosza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:53, 23 Gru 2013    Temat postu:

Hej!

Fajnie, że ci sie udało. Sam wszystko ogarniales?? Robiles jakieś foto w czasie swapa??
Co sprawiło ci najwiekszą trudność??

Spalaniem się nie przejmuj - ja już dawno przestałem się przejmować...
Dlaczego chcesz zakładać ASC/DSC?? Na czym ci najbardziej zależy?? Na kontroli trakcji czy na DSC??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rheaf
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:19, 23 Gru 2013    Temat postu:

tak sam wszystko robilem.
najwieksza trudnoscia jaka napotkałem to nieswiadomosc ktore rzeczy nie pasuja. ze wzgledu ze robilem swap z e39 musialem pozamieniac kolektory, wbic lozysko w wal bo silnik z automatem pracowal, dopasowac weże chlodnicze i jakos reszta poszla, Pozniej ożeniłem sie z miernikiem i schematami i wiazke zrobilem co myslalem ze bedzie gorszą sprawą (wiazka zajela mi jeden dzien) Very Happy.

Tak jakies zdjecia mam poczatkowe i teraz zrobie jak wyglada bede robil zimny dolot ale to po swietach bo teraz mam stozek jakis lipny(chinski) zalozony bo nie moglem nic innego dostac ze wzgledu na to ze przpelywka ma srednice 9 cm. ale smiga jak nalezy .

Jesli chodzi o asc/dsc to zalezy mi na asc tylko kontroli trakcji reszta nie potrzebna lecz m54b30 wychodzil tylko asc+t badz asc+dsc i trzeba zmieniac pompe absu wraz z sterownikiem ;\ bo samego asc nie zrobie jak jest w innych silnikach ze dusi przepustnice (tu jest elektroniczna) [Chyba ze ktos cos juz wymyslil] Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:40, 24 Gru 2013    Temat postu:

Gratulacje. Super że sobie sam poradziłeś ze swapem. Z tego co czytałem w innym poście skrzynię zostawiłeś manuala z 4 cyl. A o co chodzi z tym łożyskiem o którym piszesz w związku z automatem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rheaf
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:42, 24 Gru 2013    Temat postu:

tak skrzynia została dlatego że sa prawie identyczne niewielkie zmiany w przelożeniach. Dopiero most zmienia przełozenia dość efektownie .
chodzi o łozysko ktore centruje wałek ze skrzyni biegów jest wbijane w srodek wału korbowego jesli byl manual to lozysko jest a jesli silnik z automatu to go brakuje poniewaz byla tam osadzona grucha (sprzeglo hydro kinetyczne).
ponizej na zdj łozysko troche zle pokazane bo jest to pomiedzy dwumasa lecz w wale korbowym/ Lozysko (5)



Ponizej masz to pokazane lepiej.



pozniej tylko wycentrowac tarcze sprzegłową do lozyska aby nam równo wałek przeszedł miałem z tym lekki problem wiec dałem do dorobienia wałek centrujacy tokarzowi wyglada on tak :



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:44, 24 Gru 2013    Temat postu:

Skoro zależy ci tylko na kontroli trakcji to moze warto pomyśleć nad sportową kontrolą trakcji np Racelogic??

Marqz koledze zapewne chodziło o łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy które jest umieszczone w kole zamachowym albo w wale korbowym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rheaf
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:55, 24 Gru 2013    Temat postu:

musze przyznac ze teraz dales mi do myslenia i musze sie bardziej w temat zaglebic co to jest ta sportowa trakcja jak to sie montuje itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:42, 24 Gru 2013    Temat postu:

rheaf napisał:
musze przyznac ze teraz dales mi do myslenia i musze sie bardziej w temat zaglebic co to jest ta sportowa trakcja jak to sie montuje itd


Muszę kumpla podpytać jak to dokładnie działa. Wiem, że on swoj racelogic kupil na Ebay. Wkładał to do E36 ze swapem na 4,4. Generalnie chodziło o to, żeby nie montwać zadnych dodatkowych przepustnic itd. Wiem, że Racelogic bierze prędkość z ABS i pod czujniki od ABS się trzeba podpiąć. Z tego co pamiętam to można też ustawić jak ma mocno ingerować.

Przejrzyj te dwa linki:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Wto 11:53, 24 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:30, 27 Gru 2013    Temat postu:

Ok, już wiem o które chodzi. No i nam kolega wyjaśnił na 100 % że skrzynie od 1,8/1,9 pasują aż pod 3.0. Skrzynia z 2,8 pasuje pod S50b32 więc jedyną niepodmienialną skrzynią w z3 byłoby z S54b32.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:46, 27 Gru 2013    Temat postu:

Marqz napisał:
jedyną niepodmienialną skrzynią w z3 byłoby z S54b32.


tez idzie zamontowac Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marqz
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:31, 27 Gru 2013    Temat postu:

Wiesz Wania OCB, żeby były P&P bo jak trzeba przerabiać to lipa.
Skrzynia S54b32 jest 6 biegowa więc gdyby była zaminna to byłby chodliwy towar jak cholera.
O ile się orientuję skrzynie 6 biegowe montowane np pod silniki m54 w z4 nie podchodzą pod m52 w z3. Nie wiem za bardzo o co biega bo teoretycznie to powinny podejśc skoro skrzynia z m54b22 jest taka sama dla m52tub20.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swirlization
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:34, 27 Gru 2013    Temat postu:

bardzo ciekawy temat, szczerze mowiac jesli by istniala opcja przelozenia skrzyni P&P 6 b, to bym sie mocno nad taka operacja, bo brak 6 biegu moze oprocz ori navi to jedyna rzecz, ktorej mi brakuje w zecie Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swirlization dnia Pią 21:35, 27 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 21:39, 27 Gru 2013    Temat postu:

Do konca p&p to to nie jest Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swirlization
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:11, 27 Gru 2013    Temat postu:

kiedyś na szybko szukałem i jeśli dobrze pamiętam, to na jakimś forum ktoś opisywał podobna operację i musiał chyba przerabiać dzwon skrzyni, tylko nie pamiętam, jaka skrzynię wrzucał

Jakby faktycznie wrzucenie 6b nie wiązałoby się z jakimiś mega przeróbkami i zamknęłoby się w rozsądnej kwocie, to taką opcję chyba byłbym gotów rozważyć - muszę poszperać i się zastanowić, bo szczególnie powyżej 110-120 trochę meczący jest brak "szóstki"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swirlization dnia Pią 22:12, 27 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin