Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Z3 1.8 Zawór odmy kapy zaworowej a spalanie.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:15, 27 Wrz 2011    Temat postu: Z3 1.8 Zawór odmy kapy zaworowej a spalanie.

Witam

Wczoraj podjechałem do mechanika skarżąc się na wysokie spalanie oraz drżenie silnika i delikatne strzały z rury mimo stabilnych obrotów. Mechanik z miejsca zabrał się za testowanie szczelności "zaworu" odmy, odpowietrzenia kapy zaworowej. Według niego przy zdiagnozowanej nieszczelności sonda lambda wyczuwając za dużą masę powietrza, źle dobiera ilość benzyny czym powoduje wysokie spalanie, strzelanie z rury itd.
Po przeprowadzonej "operacji" na aucie, czyli wpuszczeniu dymu papierosowego przez gumowy wąż, mechanik zdecydował że "zaworek" trzeba wymienić na nowy, orginalny, kosztujący 200pln...
Wróciłem do domu i od razu zabrałem się do pracy, dokręcając wszystkie wchodzące i wychodzące weże, oraz oblewając wszelkie krawędzie i szczeliny czerwonym silikonem temperaturowym.
Rzeczywiście wszelkie dolegliwości natychmiast ustąpiły. Silnik pracuje gładko jak rzędówka, nie strzela z rury... Spalanie mam nadzieję spadnie również.
Czy ktoś z was koledzy spotkał się z podobnym przypadkiem?
Pozdrawiam
Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:57, 27 Wrz 2011    Temat postu:

ja spotkalem sie wielokrotnie z czerwonym sylikonem i nigdy nie przynioslo to nic dobrego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:59, 27 Wrz 2011    Temat postu:

Rozumiem że spotkałeś się czarwonym silikonem w sytuacji związanej z tematem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:52, 27 Wrz 2011    Temat postu:

Posrednio zwiazanej z tematem. Sylikon nie jest dobry do uszczelniania silnika. Nadaje sie do tego jedynie klej do silnikow najlepiej renomowanych producentow. Sylikon ma to do siebie ze pod wplywem oleju kawalki sylikonu odrywaja sie i zapychaja kanaly olejowe co prowadzi do spustoszenia w silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmarx
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:14, 27 Wrz 2011    Temat postu:

Jak masz stare gumy, a nie ma co się oszukiwać w 10 letnim samochodzie są stare to takie zachowanie jest normalne. Przerabiałem to w E36. Jak zamierzasz jeździć tym samochodem dłużej, zabierz się pomału za wymianę wszystkich gum na dolocie i w okolicy odmy. |Raz w miesiącu możesz coś kupić do samochodu. Na przyszłoroczny sezon będziesz miał cacuszko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:15, 27 Wrz 2011    Temat postu:

Tyle że ja nie stosowałem silikonu wewnętrznie, jedynie do uszczelnienia węży oraz obudowy "zaworu" z zewnątrz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:15, 27 Wrz 2011    Temat postu:

ja tez bym wolal nie widziec jaki jest efekt tych dzialan. Czemu zastosowales czerwony sylikon? Nie bylo czarnego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:17, 27 Wrz 2011    Temat postu:

Prawdę mówiąc wygląda średnio Sad Lecz nie o wygląd mi chodziło a o efekt. Czerwonego użyłem bowiem taki miałem pod ręką. Smile W momencie kiedy rozwiązanie przestanie zdawać egzamin, kupię część.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:55, 27 Wrz 2011    Temat postu:

bardzo dobrze ze udalo ci sie znalezc przyczyne ale wg mnie bladzisz!! Skoro znasz juz powod usterki to powinienes powymieniac czesci na nowe i cieszyc sie bezawaryjna jazda. W przypadku gdy silnik znow zacznie niedomagac bedziesz zajmowac sie tymi czesciami ktore "stuningowales" teraz pomimo ze przyczyna moze wtedy lezec zupelnie gdzie indziej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiak78
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:18, 28 Wrz 2011    Temat postu:

O to mi właśnie chodziło, o potwierdzenie moich podejrzeń w związku z odmą. Smile
Jeśli chodzi o wymianę, to na pewno to zrobię jak tylko uporam się z priorytetowymi sprawami. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:48, 17 Gru 2013    Temat postu:

Odgrzeję temat - jak sprawdzic czy ten zawór odmy działa poprawnie ? Na kompie pojawiał mi się błąd `tank venting valve`, ale występujący sporadycznie. Diagnosta stwierdził, że najprawdopodobniej membrana w tym zaworze uległa już uszkodzeniu. Żadnych niepokojących objawów, jeżeli chodzi o pracę silnika nie zanotowałem. Jak wyciągnę bagnet oleju to minimalnie obroty się podnoszą, po ponownym wsadzeniu spadają i wydobywa się na krótko dziwny dźwięk. Po odkręceniu korka oleju praca silnika pozostaje bez zmian. Minimalnie bryzga olejem, ale to może dlatego, że poziom oleju jest na max. Silnik oleju nie pobiera. Jak myślicie - czy to wskazuje na wymianę zaworu odmy czy raczej nie ma się czym przejmowac?


Po zgaszeniu silnika również słychac krótkie syknięcie, tak ma byc ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Wto 22:57, 17 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:16, 17 Gru 2013    Temat postu:

Słychać jakby dźwięk osła? Very Happy Jak tak to odma do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:23, 17 Gru 2013    Temat postu:

tank venting valve to nie bedzie zawór od wentylacji zbiornika??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:35, 17 Gru 2013    Temat postu:

Ogólnie temat zaworu to jedna sprawa, a dźwięki powstające po wyjęciu bagnetu albo korka oleju to druga. Jeśli po odkręceniu korka lub wyjęciu bagnetu odzywa się osioł to oznacza, że odma ma dość. 35 sekunda filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw
o, albo tu:
http://www.youtube.com/watch?v=nWS4Eu8E2z4
Mr. Green
aha, jeszcze jedno - przy sprawnej odmie po odkręceniu korka oleju obroty silnika powinny lekko zafalować. Oczywiście mówię o R6, nie wiem jak jest w R4.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Wto 23:46, 17 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rheaf
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:17, 25 Gru 2013    Temat postu:

temat stary lecz co do sylikonu polecam pastę(masa uszczelniająca) Dirko tania i dobrze uszczelnia a co najlepsze nie odrywają się kawałki. Jest odporna na kwasy, płyny oleje. I ta masa uszczelniająca nigdy nie leżała nawet kolo sylikonu wiec nie mylić Very Happy.

Cena za tubkę oscyluje w granicach 20 zł jest to mało ponieważ jest bardzo wydajna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin