|
www.z3.fora.pl BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiak78
Soldati centrale
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Leszno Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:15, 27 Wrz 2011 Temat postu: Z3 1.8 Zawór odmy kapy zaworowej a spalanie. |
|
|
Witam
Wczoraj podjechałem do mechanika skarżąc się na wysokie spalanie oraz drżenie silnika i delikatne strzały z rury mimo stabilnych obrotów. Mechanik z miejsca zabrał się za testowanie szczelności "zaworu" odmy, odpowietrzenia kapy zaworowej. Według niego przy zdiagnozowanej nieszczelności sonda lambda wyczuwając za dużą masę powietrza, źle dobiera ilość benzyny czym powoduje wysokie spalanie, strzelanie z rury itd.
Po przeprowadzonej "operacji" na aucie, czyli wpuszczeniu dymu papierosowego przez gumowy wąż, mechanik zdecydował że "zaworek" trzeba wymienić na nowy, orginalny, kosztujący 200pln...
Wróciłem do domu i od razu zabrałem się do pracy, dokręcając wszystkie wchodzące i wychodzące weże, oraz oblewając wszelkie krawędzie i szczeliny czerwonym silikonem temperaturowym.
Rzeczywiście wszelkie dolegliwości natychmiast ustąpiły. Silnik pracuje gładko jak rzędówka, nie strzela z rury... Spalanie mam nadzieję spadnie również.
Czy ktoś z was koledzy spotkał się z podobnym przypadkiem?
Pozdrawiam
Piotr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:57, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
ja spotkalem sie wielokrotnie z czerwonym sylikonem i nigdy nie przynioslo to nic dobrego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiak78
Soldati centrale
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Leszno Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:59, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że spotkałeś się czarwonym silikonem w sytuacji związanej z tematem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:52, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Posrednio zwiazanej z tematem. Sylikon nie jest dobry do uszczelniania silnika. Nadaje sie do tego jedynie klej do silnikow najlepiej renomowanych producentow. Sylikon ma to do siebie ze pod wplywem oleju kawalki sylikonu odrywaja sie i zapychaja kanaly olejowe co prowadzi do spustoszenia w silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmarx
Soldati centrale
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:14, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Jak masz stare gumy, a nie ma co się oszukiwać w 10 letnim samochodzie są stare to takie zachowanie jest normalne. Przerabiałem to w E36. Jak zamierzasz jeździć tym samochodem dłużej, zabierz się pomału za wymianę wszystkich gum na dolocie i w okolicy odmy. |Raz w miesiącu możesz coś kupić do samochodu. Na przyszłoroczny sezon będziesz miał cacuszko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiak78
Soldati centrale
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Leszno Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:15, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Tyle że ja nie stosowałem silikonu wewnętrznie, jedynie do uszczelnienia węży oraz obudowy "zaworu" z zewnątrz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:15, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
ja tez bym wolal nie widziec jaki jest efekt tych dzialan. Czemu zastosowales czerwony sylikon? Nie bylo czarnego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiak78
Soldati centrale
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Leszno Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:17, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Prawdę mówiąc wygląda średnio Lecz nie o wygląd mi chodziło a o efekt. Czerwonego użyłem bowiem taki miałem pod ręką. W momencie kiedy rozwiązanie przestanie zdawać egzamin, kupię część.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:55, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
bardzo dobrze ze udalo ci sie znalezc przyczyne ale wg mnie bladzisz!! Skoro znasz juz powod usterki to powinienes powymieniac czesci na nowe i cieszyc sie bezawaryjna jazda. W przypadku gdy silnik znow zacznie niedomagac bedziesz zajmowac sie tymi czesciami ktore "stuningowales" teraz pomimo ze przyczyna moze wtedy lezec zupelnie gdzie indziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiak78
Soldati centrale
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Leszno Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:18, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
O to mi właśnie chodziło, o potwierdzenie moich podejrzeń w związku z odmą.
Jeśli chodzi o wymianę, to na pewno to zrobię jak tylko uporam się z priorytetowymi sprawami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
Soldati centrale
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Legionowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:48, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Odgrzeję temat - jak sprawdzic czy ten zawór odmy działa poprawnie ? Na kompie pojawiał mi się błąd `tank venting valve`, ale występujący sporadycznie. Diagnosta stwierdził, że najprawdopodobniej membrana w tym zaworze uległa już uszkodzeniu. Żadnych niepokojących objawów, jeżeli chodzi o pracę silnika nie zanotowałem. Jak wyciągnę bagnet oleju to minimalnie obroty się podnoszą, po ponownym wsadzeniu spadają i wydobywa się na krótko dziwny dźwięk. Po odkręceniu korka oleju praca silnika pozostaje bez zmian. Minimalnie bryzga olejem, ale to może dlatego, że poziom oleju jest na max. Silnik oleju nie pobiera. Jak myślicie - czy to wskazuje na wymianę zaworu odmy czy raczej nie ma się czym przejmowac?
Po zgaszeniu silnika również słychac krótkie syknięcie, tak ma byc ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Wto 22:57, 17 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:16, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Słychać jakby dźwięk osła? Jak tak to odma do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saron22
Moderator
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:23, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
tank venting valve to nie bedzie zawór od wentylacji zbiornika??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scarab
Boss
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dokładnie stąd Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:35, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ogólnie temat zaworu to jedna sprawa, a dźwięki powstające po wyjęciu bagnetu albo korka oleju to druga. Jeśli po odkręceniu korka lub wyjęciu bagnetu odzywa się osioł to oznacza, że odma ma dość. 35 sekunda filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw
o, albo tu:
http://www.youtube.com/watch?v=nWS4Eu8E2z4
aha, jeszcze jedno - przy sprawnej odmie po odkręceniu korka oleju obroty silnika powinny lekko zafalować. Oczywiście mówię o R6, nie wiem jak jest w R4.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Wto 23:46, 17 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rheaf
Soldati centrale
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:17, 25 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
temat stary lecz co do sylikonu polecam pastę(masa uszczelniająca) Dirko tania i dobrze uszczelnia a co najlepsze nie odrywają się kawałki. Jest odporna na kwasy, płyny oleje. I ta masa uszczelniająca nigdy nie leżała nawet kolo sylikonu wiec nie mylić .
Cena za tubkę oscyluje w granicach 20 zł jest to mało ponieważ jest bardzo wydajna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|