Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SWAP z 1.8 na M52TUB25
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:09, 15 Mar 2011    Temat postu:

przy samej nagrzewnicy nie ma znaczenia ktory jest od zasilania a ktory do powrotu. Zasilanie z reguly podlaczone jest gdzies w okolicach pompy wody oraz przed termostatem czyli w tzw. "malym obiegu". Powrot tez raczej wraca do malego obiegu. Musze jutro u siebie dokladnie zerknac skad wychodzi zasilanie a dokad idzie powrot. Z reguly z ogrzewaniem nie ma problemow bo to bardzo prosty uklad dlatego sie dziwie ze u ciebie masz takie problemy. Skoro caly swap ogarnales wlasnorecznie to podlaczenie ogrzewania i powrotu tymbardziej powinienes dac bez problemu rade.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:13, 15 Mar 2011    Temat postu:

No tez mi sie tak zdawało. No ale saron Ty masz M52TU ?? bo wlasnie tam jest inaczej Kwadratowy
U Piotresa powrót idzie do zbiorniczka wyrównawczego... no i dlatego u mnie jest problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:36, 15 Mar 2011    Temat postu:

Ja u siebie mam M52.
A u niego zasilanie skad idzie?? Dowiedz sie skad idzie zasilanie i powrot podlacz do zbiorniczka i powinno zabanglac skoro u niego tak jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:40, 16 Mar 2011    Temat postu:

tak tak ja wiem jak to wyglada u Ciebie. Tyle, że z tego co zrozumiałem powrót idzie przez eleltkrozawór tak ??.
Ja zrobiłem tak że zasilanie z bloku silnika dałem na elektrozawór, a powrót prosto z nagrz. dałem przewodem grubosci palca na przewód dolny lewy (siedząc w aucie Kwadratowy ) który też jest małej średnicy., oczywiście za pomocą trójnika. Zastanawiam się czy nie powinnienem dać powrotu przez elektrozawór do trójnika a zasilanie bezpośrednio ? (no ale to troche dziwne jakby to tak miało działać)

PS. nie sprawdziłem czy wogole działa mi ten elektrozawór.
Przy calej operacji podpinania nagrzewnicy troche go musiałem pomęczyć Kwadratowy jak wiadomo ciasno w tamtym miejscu jest Kwadratowy
Jak go sprawdzić ? na krótko ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batim dnia Śro 8:43, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:12, 16 Mar 2011    Temat postu:

zle mnie zrozumiales, zasilanie musi isc na elektrozawor a powrot bezposrednio do bloku albo zbiornika. Na krotko nic w zaworze nie sprawdzaj. Zdejmij jeden z przewodow i i spojrz przez niego pod swiatlo. Jak masz na niebieski polu galke to powinnien byc calkowicie zamkniety a jak na czerwonym to calkowicie otwarty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:15, 16 Mar 2011    Temat postu:

ja Ciebie dobrze zrozumialem, tylko z tego co pamietam to u Piotresa jest tak jak pisałem wyzej.
Ja mam podpięte tak jak Ty masz tzn prawie jak ty bo powrót do zbiornika zrobilem.
No ciezko będzie sprawdzić tak jak mowic bo... ciezko się tam dostać.
No ale jaki powód tego ze wąż przed elektrozaworem jest zimny nawet jak silnik dosc dlugo pracował ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:38, 16 Mar 2011    Temat postu:

kurde odpowietrzałem ale na zamkniętym zaworze
Sproboje tak zrobić jak nic nie da... to nie wiem co robić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:37, 19 Mar 2011    Temat postu:

Hej ! jestem juz po diagnostyce wszystkiego.
Narazie ogrzewanie nadal nie działa (zostało mi do sprawdzenia czy elelktrozawór od nagrzewnicy działa)
Był moment ze spanikowałem ze mam uszczelke pod głowica walniętą... piana w chłodnicy itd.(okazało się ze uklad był po prostu zapowietrzony + syf który w nim był)
Przy jednym z odpaleń w silniku coś chrobotało po chwili piszczało.
Mialem banie ze to koniec tego silnika Kwadratowy
Po diagnozie i posprawdzaniu wszystkiego nadal nie wiem co to bylo jednak teraz silnik pracuje cicho i ten odglos "cykania" to są wtryski. Nie wiem czy to wpływa na ich jakość działania... ale jeśli podają paliwo to mam to gdzieś Kwadratowy
Okazało sie, że termostat do wymiany oraz odma bo totalnie zapchana (po takim czasie nie uzywania to kurzy i innego szajsu jest tam pewnie z 1kg).
Zegary mi juz działają i wyglada na to, ze to tyle niespodzianek jak narazie.
Przymocowałem xbreace dzisiaj (pomogł kolega który pospawał nitowkręty od Piotresa za co mu bardzo dziękuję)

Męczy mnie jeszcze temat osłony wentylatora chłodnicy. Narazie go nie mam bo ten od 1.8 z wiadomych powodów sie nie nadaje. Nie wiem też czy osłona z Z3 2.8 będzie pasować do chłodnicy od 1.8 Sad

Jest problem z obrotami silnika na biegu jałowym oraz podczas zmiany biegów.
Przez przypadek doszedłem do wniosku, że winą jest linka gazu która jest minimalnie za krótka i przez to silnik jest tak jakby cały czas na lekkim gazie Kwadratowy
Może ma ktoś na sell linke ?

Niedlugo zrobie zdjecia moich poczynań Kwadratowy narazie nie było jak bo pogoda okropna Kwadratowy]]

aa i jeszcze pytanie... gdzie macie w 2.8 DME silnika umiejscowiony ? Ja nie mam zbytnio miejsca aby go gdzieś ukryć Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batim dnia Sob 19:39, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:48, 19 Mar 2011    Temat postu:

ta oslona to sie nie przejmuj. Poskladaj wszystko, przejdz sie i jak sie nie bedzie grzac to olej temat.

Moze glupie pytanie ale pewnie sie nie znam: co to jest DME silnika??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Sob 19:50, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:19, 19 Mar 2011    Temat postu:

dobra, przyznam sie wszem i wobec: nie wiem gdzie u mnie jest ECU silnika... powaznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:22, 19 Mar 2011    Temat postu:

piotres gdzie w Z3 jest ECU silnika?? czy jak tam wolicie DME??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:46, 19 Mar 2011    Temat postu:

Piotres no fakt pamietam dzieki
Co do obrotów to moje obroty na luzie sa 1500 Kwadratowy a jak zmieniam biegi to sam dodaje gazu no ale to juz wyjasnione Kwadratowy linka gazu za krótka i jest caly czas tak jakby lekko wciśnięty gaz Kwadratowy
Co do odmy to zabiore sie za wymiane jak dostne nowa. zrobie foto przy wymianie, a wiem ze jest zwalona bo wszystko pod nią jest w oleju i jak odkręce korek wlewu silnka (na pracujacym silniku) to słychać typowy dla zapchanej odmy dzwiek. Zawór DISA odkęciłem i sprawdzilem jak z jego stanem czy ma luzy i jak z brudem. Wszystko z nim OK wiec wyczyscilem i wstawilem na miejsce
Osłona na wiatrak po pierwsze służy jako ochrona (kilka razy juz podczas pracy silnika cos mi tam wpadło i mogło zniszczyc wentylator albo moja twarz) a po drugie w lecie podobno przy wysokich temp. w korku może uratować silnik od przegrzania


saron dme jest o prawej steronie tam gdzie w niektórych BMW jest aku. (prawa czyli od strony pasażera) u mnie w M43 tez tam był jednak teraz od E46 jak mam silnik to wiazka jest zbyt któtka


Ps
KSW 21:30... Very Happy polecam walczy z naszym polakiem niezle pojechany Puhakka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batim dnia Sob 21:39, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lula
Lejdis
Lejdis



Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska / Łódź
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 21:58, 21 Mar 2011
PRZENIESIONY
Wto 8:17, 22 Mar 2011    Temat postu:

Batim dzis do mnie dzwonil i mowil ze musi przelozyc jakis tam komputer na druga strone i zrobic 100 lutowań Wink miejmy nadzieje ze nie bedzie lutowal jednego kabelka dziennie bo wtedy bedziemy zmuszeni przyjechac na majowke pociagiem albo oplem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lula dnia Pon 21:59, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:59, 21 Mar 2011
PRZENIESIONY
Wto 8:18, 22 Mar 2011    Temat postu:

będzie zetka napewno Kwadratowy
staram sie jak moge wymieniam wszystko co się da będzie pieknie hulać Kwadratowy

Lula z tym lutowaniem to oblece w jeden dzień Kwadratowy biore wolne zeby to ogarnać, ale dzieki temu bedzie jak orginał Kwadratowy nikt sie nie skuma że to swap Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez batim dnia Pon 22:01, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 22:19, 21 Mar 2011
PRZENIESIONY
Wto 8:18, 22 Mar 2011    Temat postu:

Tylko ze Z3 nie wychodzily z 1.9TDI Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Strona 2 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin