Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Z3 1,9 M43/TU wymiana oleju, na jaki?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:05, 12 Cze 2013    Temat postu:

Niech mi ktoś powie czym różni się 12 letni silnik M52TU28 od nowego silnika M52TU28 i dlaczego do nowego silnika M52TU28 mam lać syntetyk a po przekroczeniu magicznych 10 lat nagle mam zalać półsyntetyk. Co się wtedy nagle dzieje? Zmarszczek mu przybywa ze starości? Przepraszam, czy WIEK silnika ma wpływ na jego stan?
Co innego gdy silnik jest stary technologicznie, wiadomo że do silników z lat '70 leje się inne oleje niż z lat '90.
Czy PRZEBIEG silnika ma wpływ na jego stan? Chętnie wezmę od kogoś snującego takie teorie auto, przejadę nim 1000km i udowodnię że da się na takim dystansie skatować silnik.
Stan silnika zależy od tego jak się go traktuje i jak się o niego dba i tyle w temacie. Jeśli jest zarżnięty to można lać olej z Lidla za 30zł/4L i i tak gówno mu to pomoże, jeśli silnik jest w dobrym stanie i chce się żeby jak najdłużej taki był to trzeba lać olej z górnej normy jaką zaleca producent, a w przypadku z3 są to syntetyki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:31, 13 Cze 2013    Temat postu:

scarab napisał:
Niech mi ktoś powie czym różni się 12 letni silnik M52TU28 od nowego silnika M52TU28

zużyciem jego poszczególnych częsci
scarab napisał:
Czy PRZEBIEG silnika ma wpływ na jego stan?


zawsze wydawało mi się że tak , im wyższy przebieg tym wyższe jego zużycie , ale może jest jakaś nowa teza i ktoś mnie wyprowadzi z błędu Twisted Evil

scarab napisał:
Stan silnika zależy od tego jak się go traktuje i jak się o niego dba

zawsze mu czule szeptam do lusterka i głaszcze po daszku przed zamknięciem w garażu ,więc chyba mogę spać spokojnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Czw 6:36, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:39, 13 Cze 2013    Temat postu:

Ok, czyli twierdzisz że silnik w rocznym (teoretycznie bo wiadomo że takich już nie ma) z3 jeżdżący na mineralu który w niskiej temperaturze staje się galaretą, pałowany do odcinki na mrozach przy zimnym silniku z przebiegiem 10kkm będzie w lepszym stanie niż w moim z 99 z 200kkm zakładając że olej w nim był zawsze wymieniany na czas, zawsze był dobrej jakości i auto było użytkowane rozsądnie?
Przykład oczywiście ekstremalny, ale chodzi o to że wszystko zależy od eksploatacji a nie wieku czy przebiegu. Oczywiście wiadomo że silnik ma swoją żywotność ale bez przesady...

Utrzymujesz że jeśli postawimy obok siebie dwa silniki, jeden z 200kkm przebiegu i drugi z 100kkm to zawsze ten pierwszy będzie w gorszym stanie? Ile ma Twój? Dasz się przejechać? Mr. Green Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scarab dnia Czw 7:45, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:03, 13 Cze 2013    Temat postu:

twój przykład jest sory ale "z dupy wzięty" , piszemy o normalnych silnikach a nie patologiach i tak jak napisałeś stawiając obok siebie silniki użytkowane w identycznych warunkach z 100tyś i 200tyś przebiegu to chyba oczywiste że drugi będzie miał większe (może nie widoczne na pierwszy rzut oka) zużycie części .A z racji tego że wszyscy na forum mamy silniki jak z fabryki dlatego leje się do nich full syntetyki Twisted Evil .Przebieg w moim aucie jest nieistotny , jak u wszystkich silnik mam igła .
Co do pytania czy dam się przejechać to nie , bo po co niby ktoś ma po mnie przejeżdżać ,mógłbym nie przeżyć i kto zaopiekuje się moim Z
Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Czw 8:17, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:51, 13 Cze 2013    Temat postu:

Wiem że mój przykład jest ekstremalny, chodziło mi jedynie o to że największy wpływ na stan silnika (jak i zresztą na stan całego auta) ma sposób eksploatacji. Chcesz mniej ekstremalny przykład - porównaj sobie jakiekolwiek dwa identyczne modele samochodów z których jeden ma 100kkm ale 99 zrobił jeżdżąc po mieście na krótkich odcinkach a drugi przejechał 200kkm w cyklu mieszanym, ja akurat obserwuję to na samochodach firmowych w pracy. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś pisząc:
"stawiając obok siebie silniki użytkowane w identycznych warunkach z 100tyś i 200tyś przebiegu to chyba oczywiste że drugi będzie miał większe"
Wink no właśnie - identycznych warunkach Wink
Ja bym podsumował ten cały temat tak: jeśli ktoś lał wcześniej półsyntetyk do z3 to albo robił to ze względu na oszczędność - i tutaj płukanka i przejście na syntetyk zrobi silnikowi dobrze. Albo lał bo mechanik mu kazał mimo że silnik był ok - tutaj również płukanka + syntetyk będzie pozytywną zmianą. Albo zalał gęstszy olej licząc że "silnik się naprawi". Są też osobnicy którzy idą w zaparte twierdząc że motodoktor naprawił im silnik Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:04, 13 Cze 2013    Temat postu:

jest to mój ostatni post w tym temacie bo chyba nie czytasz o co od początku mi chodzi i mam wrażenie że starasz mi się udowodnić to co ja starałem się udowodnić w tym temacie , dla przypomnienia (jeśli nie chce ci się czytać całego tematu) :
napisałem iż doradzacie koledze lanie syntetyka a nikt nie zapytał o stan jego silnika a to chyba jest istotne przy doborze oleju (jak sam napisałeś że silniki nie ocenia się po przebiegu a po stanie) i gdyby wrócić do przykładu "z dupy" to co by było gdyby kolega z tematu miał cały czas lany minerał bo jakiś "znawca" stwierdził że taki należy lać od nowości a teraz po radzie z forum wlał syntetyk ? żal mi by było tego silnika i właściciela ...
W jednym zdaniu:
w swoich ostatnich postach piszesz do mnie to o czym pisałem od samego początku Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:12, 13 Cze 2013    Temat postu:

A ja jestem pewien, ze gdyby ktokolwiek spytal kolege najpierw o stan silnika to na pewno napisalby ze "igla" i chodzi jak zegarek. To po co rozdrabniac sie i pisac rozwiazania dla "igly" i nie "igly"??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:00, 13 Cze 2013    Temat postu:

saron22 napisał:
A ja jestem pewien, ze gdyby ktokolwiek spytal kolege najpierw o stan silnika to na pewno napisalby ze "igla" i chodzi jak zegarek. To po co rozdrabniac sie i pisac rozwiazania dla "igly" i nie "igly"??

po to aby odpowiedzi były rzetelne , jeśli posiadasz takowa wiedzę to należało by ją przekazać albo należycie albo nie pisać nic ... wiem ze to jest luźne forum ale czytają to różni ludzie (niekoniecznie z tego forum)i potem masz : zrobiłem jak pisali na forum i ... efekt niestety odwrotny , a gdyby pisało jasno i wyraźnie jakie są za i przeciw to może ktoś by się 2 razy zastanowił i ew. pretensje miał potem do siebie , ja bynajmniej bym tak zrobił , ale ja to ja i jak powszechnie wiadomo na forach każdy z nas jest ekspertem (bynajmniej tak myśli), zdążyłem już do tego przywyknąć Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spooky79 dnia Czw 10:01, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżolero
czopek



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Nowa Ruda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:38, 15 Cze 2013    Temat postu:

A ja myślałem, że z tak błahego i trochę bezsensownego pytania "jaki olej mam wlać do swojego silnika?" Wyjdzie taka dyskusja

Nie ma co tu za bardzo koledze doradzać - można polecić tylko olej którego się sam używa. Pojechać najlepiej do warsztatu sprawdzić stan silnika i lać to, co uważa się za słuszne. Jeżeli każdy chce utrzymać auto w dobrej kondycji to musi się nim trochę zainteresować i liznąć trochę wiedzy o takich rzeczach.

Co do rad na forum - "twój samochód, twoja sprawa"
Można przeczytać różne rzeczy czasami dobre lub złe ale wszelkie zmiany w swoim aucie robisz na własną odpowiedzialność

Cytat:
wiem ze to jest luźne forum ale czytają to różni ludzie (niekoniecznie z tego forum)i potem masz : zrobiłem jak pisali na forum i ... efekt niestety odwrotny


Tutaj każdy też ma prawo sobie pomylić a forum same w sobie nie powinno być wyznacznikiem tego: "jak coś zrobić bo tak piszą na forum"

Ja jestem przekonany, że tylko dobry fachowiec jest w stanie najdokładniej ocenić co i jak, gdyż ma "fizyczny" kontakt z problemem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spooky79
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:17, 15 Cze 2013    Temat postu:

Dżolero napisał:
Ja jestem przekonany, że tylko dobry fachowiec jest w stanie najdokładniej ocenić co i jak, gdyż ma "fizyczny" kontakt z problemem.

dobrze mówi Partyman polać mu Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kw2lich
Soldati
Soldati



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:11, 17 Mar 2014    Temat postu:

Panowie zgłupiałem kompletnie... nie wiem co mam zalane.. czytam i piszecie o 5w50... natomiast:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

w salonie bmw mi polecali zalać 5w40

niech ktoś mi napisze konkretnie co wlać do 2.0 80tys. bo chcę kupić i nie wiem jaki... planowałem kupić jakiegoś Castrola


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scarab
Boss
Boss



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1981
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dokładnie stąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:22, 17 Mar 2014    Temat postu:

Mam dwie beemki z tym silnikiem, jedna i druga jeździ na Valvoline 5W40 (przechodziłem z półsyntetyków lanych przez poprzednich właścicieli) i jestem zadowolony Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:22, 17 Mar 2014    Temat postu:

Wlej cokolwiek markowego - Mobil, Castrol, Shell, Elf, Texaco, Valvoline, Motul, Liqui Moly, Total, Millers, Selenia itd (kolejność przypadkowa).
Ja osobiście mam wlane Valvoline. Możesz zrobić tak samo i też wlać Valvoline.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kucharz
Świeżak
Świeżak



Dołączył: 11 Lis 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:47, 18 Gru 2023    Temat postu:

spooky79 napisał:
Z tego co widzę nikt nie napisał o rodzaju oleju , jeśli nie wiadomo co było wlane może bezpieczniej nalać półsyntetyk niż pełny i rozszczelnić silnik , jaki przebieg jest w tym aucie ?


o ja jebe, kolejny mit półsyntetyka, weź chłopie nic nie pisz bo wprowadzasz w błąd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin