Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moc faktyczna naszych ZETEK
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:42, 20 Mar 2014    Temat postu:

Jestem tego samego zdania co Batim. Nie jesteś w stanie wyczuć na dupie różnicy jaką powoduje zmiana filtra na inny. A jeśli nie wierzysz w to co mówię to podjedź na hamownie i shamuj. Przekonasz się, że na pewno nie jest tak jak myślisz. Niestety przy silnikach wolnossących autosugestia oraz głośniejszy dźwięk dolotu czy wydechu potrafią nieźle namącić w głowie właścicielowi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:44, 20 Mar 2014    Temat postu:

Dobrze, że nie napisałeś, że histeryzuję Smile Będę się jadnak upierał, że wiem, co piszę Smile Na szczęście to moje auto i to mi się ma nim dobrze jeździć. Jeśli z fltrem jeździ mi się wyraźnie gorzej, to go oddaję Smile Moim zdaniem program, który jest w aucie był ustalony zdecydowanie pod oryginalny filtr i arbox. Myślę, że dlatego jest taka wyraźna różnica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:53, 20 Mar 2014    Temat postu:

saron22 napisał:
Jestem tego samego zdania co Batim. Nie jesteś w stanie wyczuć na dupie różnicy jaką powoduje zmiana filtra na inny. A jeśli nie wierzysz w to co mówię to podjedź na hamownie i shamuj. Przekonasz się, że na pewno nie jest tak jak myślisz. Niestety przy silnikach wolnossących autosugestia oraz głośniejszy dźwięk dolotu czy wydechu potrafią nieźle namącić w głowie właścicielowi.


Skończyłem temat. Nie znając mnie możesz uważać cokolwiek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:59, 20 Mar 2014    Temat postu:

Spoko masz racje. Tobie ma sie dobrze jezdzic. Ja jezdze na seryjnym filtrze bo gabkowy za duzo syfu do silnika przepuszcza Smile tak wiec Cie rozumie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:17, 20 Mar 2014    Temat postu:

Pit napisał:

Skończyłem temat. Nie znając mnie możesz uważać cokolwiek Smile


Ja nie muszę cie znać, żeby wiedzieć, że nie masz racji. Właśnie przez osoby takie jak ty krąży tyle różnych mitów na temat filtrów, wkładek itd. że to co niby one nie dają i że po montażu wkładki auto zmienia się nie do poznania. Podjedź na hamownie, shamuj i udowodnij swoją tezę. Wtedy odszczekam to co napisałem.
Póki co nawet nie dałeś sobie szansy przekonać się jak jest naprawdę. Ja cie na siłę przekonywać nie będę. W sumie mi to wisi czy ty w to wierzysz czy nie. Żyj dalej w nieświadomości i opowiadaj kiedyś wnukom jaką to kupiłeś na necie chujową wkładkę KN, że nawet auto po programie nie chciało się zbierać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saron22 dnia Czw 20:26, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżolero
czopek



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 1334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Nowa Ruda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:25, 20 Mar 2014    Temat postu:

Saron ma rację.
Zapewne też nie pokonałeś z tą wkładką kilkaset kilometrów więc nie ma co aż tak koloryzować, że K&N dał Ci tak odczuwalny spadek mocy, bo to praktycznie nierealne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Black
Capo
Capo



Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:38, 20 Mar 2014    Temat postu:

saron22 true true

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:57, 20 Mar 2014    Temat postu:

Saron. Ja naprawdę szanuję, ze jesteś moderatorem tego forum i poświęciłeś masę czasu i pracy, żeby stworzyś swoją zmotę. Niestety muszę Ci zwrócić uwagę na coś, czego najwyraźniej nie rozumiesz. Prawdziwy świat jest za kierownicą, a nie na hamowni. Ostatnio opisywałeś sytuacje z kolesiami w trzylitrowej zetce, których pogoniłeś. Pytałeś ich o wykres mocy? Smile Tak z ciekawości. Ile masz lat? Ile samochodów miałeś okazję dosiąść w sportowych warunkach?

Przyszedłem tu (na forum), bo od prawie ćwierć wieku związany jestem z motorsportem i cenię sobie wymianę doświadczeń z prowadzenia aut i motocykli. Niestety logika, którą znam z toru i pit-stopu jest taka, że to kierowca określa warunki pracy podzespołów auta i to do moich uwag dopasowuje się ich charakterystykę. Nikt przez prawie 25 lat nie zapytał mnie, czy chciałbym, żeby krzywa momentu szybciej opadała, za to nie raz pytano mnie , czy skoro mam kłopot z utrzymaniem auta w ciasnym łuku, to może w średnim zakresie obrotów wolałbym mieć mniejszy moment. Rozumiesz różnicę? To nie ja gonię za mocą, a Ty i Twoi ziomkowie z podocinanymi z kwasówki przelotami zamiast policzonych wydechów. Powiedz mi. Jaką technikę kontroli obrotu masy auta stosujesz w łukach. Z "lewej nogi" czy "z gazu"? Ćwiczysz widzenie peryferyjne i koordynację do poprawienia reakcji na momenty przekazywane Ci z nadwozia przez fotel? Wiesz coś wogóle o prawdziwym motorsporcie?
I pytam nie po to, żeby się dowiedzieć, a po to, żebyś zrozumiał, że zakładając, czy prowadząc forum Twoim obowiązkiem jest dbanie o dobre relacje i samopoczucie forumowiczów, a nie disowanie każdego, kto ma inną, niż Twoja garażowa logika... Mam nadzieję, że na najbliższym Youngtimerze na początkiu kwietnia spotkam OSOBIŚCIE ludzi, z którymi będę mógł wymienić więcej opinii o moim zdaniem wyjątkowym aucie, jakim jest zetka, niż miałem jak na razie okazji tutaj, bo nikt z Was nie pisze tu o doświadczeniach, odczuciach, czy wrażeniach, jakie to auto daje jemu, a wyłącznie jaracie się kawałkiem blachy w takim, czy innym kolorze z takimi czy innymi felgami. Ile z tych przeróbek zawieszeń, czy hamulców, o których tutaj czytałem podyktowane było tym, że doszliście do końca możliwości seryjnych rozwiązań i zmiana stała się koniecznością? Częściej zmiana wynika z tego, że do 19 calowej feli mały hamulec źle wygląda.... To nie jest motoryzacja, a już na bank nie motorsport - to jest przebieranie się za kogoś, kim się nie jest Smile ..... A teraz proszę ---> możecie sobie na mnie poużywać i dać bana Very Happy Idę pojeździć po zakrętach swoją słabiunią 1,9, bo po prostej wypasioną eMką potrafi byle szczeniak Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 21:05, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:21, 20 Mar 2014    Temat postu:

Ja prosze kazdego czytajacego i piszacyego na www.z3.fora.pl o nie wrzucanie wszystkich z forum do jednego wora...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:27, 20 Mar 2014    Temat postu:

Przepraszam. Uniosłem się Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swistar
Capo
Capo



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 887
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: MAZURY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:36, 20 Mar 2014    Temat postu:

Pit napisał:
Przepraszam. Uniosłem się Smile

mnie nie uraziłeś Laughing bo...
bo mam za małe hamulce, które nie pasują do 19-calowych felg Cool
choć z innej strony patrząc to wstawienie 4 rurek w tylny zderzak to jest właśnie "przebieralnia" Wink
no i nigdy nie hamowałem auta, więc nie wiem ile ma mocy Laughing
ale lata mi to koło lewego palca u prawej stopy.

P.s. Saron mnie srogo zlał na prostej Sad ale na torze to ja go srogo zlałem Cool
więc luzik, bo i tak z nim wódki się napiję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:09, 20 Mar 2014    Temat postu:

Ja też się z nim wódki napiję. I nie tylko z nim Very Happy A lewy palec prawej stopy ważna rzecz bo hamulec obsłużyć musi, gdy prawy (mały) palec gazem zajęty Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 22:10, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asmo
Soldati centrale
Soldati centrale



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:12, 20 Mar 2014    Temat postu:

stary troche Cie nie rozumiem, po co pisac o jakis odczuciach w zetce, skoro kazdy wie, ze to nie golf czy astra i chyba to jest normalne, ze ten woz kupuje sie sercem a nie rozumem Cool pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:18, 20 Mar 2014    Temat postu:

Pit napisał:
Saron. Ja naprawdę szanuję, ze jesteś moderatorem tego forum i poświęciłeś masę czasu i pracy, żeby stworzyś swoją zmotę. Niestety muszę Ci zwrócić uwagę na coś, czego najwyraźniej nie rozumiesz. Prawdziwy świat jest za kierownicą, a nie na hamowni. Ostatnio opisywałeś sytuacje z kolesiami w trzylitrowej zetce, których pogoniłeś. Pytałeś ich o wykres mocy? Smile Tak z ciekawości. Ile masz lat? Ile samochodów miałeś okazję dosiąść w sportowych warunkach?

Przyszedłem tu (na forum), bo od prawie ćwierć wieku związany jestem z motorsportem i cenię sobie wymianę doświadczeń z prowadzenia aut i motocykli. Niestety logika, którą znam z toru i pit-stopu jest taka, że to kierowca określa warunki pracy podzespołów auta i to do moich uwag dopasowuje się ich charakterystykę. Nikt przez prawie 25 lat nie zapytał mnie, czy chciałbym, żeby krzywa momentu szybciej opadała, za to nie raz pytano mnie , czy skoro mam kłopot z utrzymaniem auta w ciasnym łuku, to może w średnim zakresie obrotów wolałbym mieć mniejszy moment. Rozumiesz różnicę? To nie ja gonię za mocą, a Ty i Twoi ziomkowie z podocinanymi z kwasówki przelotami zamiast policzonych wydechów. Powiedz mi. Jaką technikę kontroli obrotu masy auta stosujesz w łukach. Z "lewej nogi" czy "z gazu"? Ćwiczysz widzenie peryferyjne i koordynację do poprawienia reakcji na momenty przekazywane Ci z nadwozia przez fotel? Wiesz coś wogóle o prawdziwym motorsporcie?
I pytam nie po to, żeby się dowiedzieć, a po to, żebyś zrozumiał, że zakładając, czy prowadząc forum Twoim obowiązkiem jest dbanie o dobre relacje i samopoczucie forumowiczów, a nie disowanie każdego, kto ma inną, niż Twoja garażowa logika... Mam nadzieję, że na najbliższym Youngtimerze na początkiu kwietnia spotkam OSOBIŚCIE ludzi, z którymi będę mógł wymienić więcej opinii o moim zdaniem wyjątkowym aucie, jakim jest zetka, niż miałem jak na razie okazji tutaj, bo nikt z Was nie pisze tu o doświadczeniach, odczuciach, czy wrażeniach, jakie to auto daje jemu, a wyłącznie jaracie się kawałkiem blachy w takim, czy innym kolorze z takimi czy innymi felgami. Ile z tych przeróbek zawieszeń, czy hamulców, o których tutaj czytałem podyktowane było tym, że doszliście do końca możliwości seryjnych rozwiązań i zmiana stała się koniecznością? Częściej zmiana wynika z tego, że do 19 calowej feli mały hamulec źle wygląda.... To nie jest motoryzacja, a już na bank nie motorsport - to jest przebieranie się za kogoś, kim się nie jest Smile ..... A teraz proszę ---> możecie sobie na mnie poużywać i dać bana Very Happy Idę pojeździć po zakrętach swoją słabiunią 1,9, bo po prostej wypasioną eMką potrafi byle szczeniak Very Happy


Nie dzielmy forum na moderatorów i resztę forumowej gawiedzi. Bycie moderatorem nie daje monopolu na wiedzę i nieomylność więc nie rozumiem jakie ma to powiązanie z tematem.

Wracając do meritum naszej dyskusji to dla mnie właśnie prawdziwy świat to cyferki z hamowni ponieważ "świat za kierownicą" jest za bardzo subiektywny. A cyferek nie da się oszukać. I albo jest przyrost albo spadek - ewentualnie poprawa lub pogorszenie krzywej mocy i momentu. Natomiast opowiadać sobie można godzinami...
Przeczytałem Twoj post z uwagą chyba ze 3 razy i nie bardzo rozumiem o co Ci tak naprawdę chodzi... Co ma "technika obrotu masy auta" do wkładki KN, która tak namieszała w Twoim silniku, że jeździć się nie dało. Najpierw zakładasz temat o faktycznej mocy w naszych autach a potem rozwodzisz się nad tym, że 25 lat w motorsporcie działasz. Co nas to obchodzi?? Nas w tym temacie interesuje moc przed montażem wkładki (poparta wykresem) i po (również poparta wykresem) i po to jest ten temat aby o tym dyskutować. Jeśli chcesz porozmawiać na temat kto jak duży ma wzwód siedząc w swojej Zet to załóż w tym celu osobny temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:20, 20 Mar 2014    Temat postu:

asmo. To nie ma znaczenia, czy zetka, czy inne prawdziwie sportowe auto. Tylno, czy cztero napędowe. Bo gdyby bóg chciał, żebyśmy mieli napęd na przód, to byśmy na rękach chodzili. Wiedza i doświadczenie w czasie prowadzenia odpowiednio skonstruowanego sprzętu powodują, że jesteś w stanie wyłapać różne niuanse jego zachowania i zarządzać nimi - to jest właśnie wspaniałe. Ja dziś zachwyciłem się zetką, ale wczoraj Imprezą STI, przedwczoraj Mercedesem SL500, zyliard lat temu Nissanem GTiR, Celicą Gt4, czy nietypową i rzadką Mazdą 323 GTR. A na początku świata Maluchem z wałkami od Świątka i setką modów od Chojnackiego.... Nie czując jadności ze sprzętem, któremu dajesz życie prowadząc go - marnujesz czas... Takie jest moje zdanie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Czw 22:21, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin