Forum www.z3.fora.pl Strona Główna www.z3.fora.pl
BMW Seria Z - z1 z3 z4 z8
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moc faktyczna naszych ZETEK
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:47, 19 Mar 2014    Temat postu: Moc faktyczna naszych ZETEK

aaaa

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Nie 23:27, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:50, 19 Mar 2014    Temat postu:

aaaa

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Nie 23:28, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:07, 19 Mar 2014    Temat postu:

158 km w 1,9?? 18km ponad serie?? Gratuluję wyniku! Jestem pod wrażeniem.

Dla jasności sytuacji wrzuć wykres z hamowni.



U mnie w zeszłym roku o tym czasie było:

Z seryjnym dolotem E36M3 i zamkniętą maską 271km i 328Nm:




Bez filtra powietrza z otwartą maską 291km i 352Nm:




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:39, 19 Mar 2014    Temat postu:

Zastanawiam się, czy nie mam aby chipa/mapy AC Schnitzer. To byłoby sensowne biorąc pod uwagę, że wykresy zarówno mocy, jak i momentu były w porównaniu do innych, które widziałem w sieci "równiejsze". Moment prawie idealny "stolik", a moc bez stromego piku pod koniec. Niestety nie cyknąłem fotki monitora, ale, cyknę za tydzień. Jak założę wkład K&N i powiększę średnicę dolotu do airboxu, to się "shamuję" jeszcze raz. Podejrzewam, że wiele się już nie zmieni, ale dla równego rachunku chciałbym mieć te 160 na papierku Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Śro 20:19, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:43, 19 Mar 2014    Temat postu:

A przy okazji mały OT - tutaj nie ma możliwości edytowania postów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:53, 19 Mar 2014    Temat postu:

No to w takim razie czekamy na kolejny pomiar. Niestety ale wykres to podstawa gdyż wiele osób ma skłonności to koloryzowania w tym względzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wania
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:00, 19 Mar 2014    Temat postu:

Pit napisał:
A przy okazji mały OT - tutaj nie ma możliwości edytowania postów?


Prosze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:07, 19 Mar 2014    Temat postu:

Dziękuję bardzo za odblokowanie Smile

Właśnie zadzwoniłem do pana K. Mój wykres trafi do mnie mailem jeszcze przed weekendem, więc wrzucę i ten i następny po zmianach. Chcesz mi powiedzieć, że ludzie ściemniają, przy wynikach typu +- naście koni? Smile Przecież to bez sensu Smile A co sądzisz o teorii, że kupiłem auto ze zmienionymi mapami? Jak to sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Śro 20:09, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:23, 19 Mar 2014    Temat postu:

Wiesz jak to jest... Czytałem kiedyś wyniki badań na temat średniej długości penisa w mężczyzn. Badania były prowadzone dwutorowo - pierwszy rodzaj badań był w formie ankiety wypełnianej samodzielnie. W drugiej metodzie pomiarów dokonywały pielęgniarki. Jak myślisz jak kształtowały się wyniki tych badań?? Laughing
Podobna sytuacja jest właśnie z mocami tych naszych silników. Oczywiście pomiary na hamowni też idzie w zmanipulować ale zakładamy, że jeśli ktoś był na hamowni i publikuje wykres to jest w tej kwestii uczciwy.

Myślę, że teoretycznie mogłeś kupić auto po programie aczkolwiek uważam, że trafienie na takie auto to jak trafić 6 w totka. By to sprawdzić możesz dobrać się do ECU silnika i obejrzeć go z każdej strony. Często firmy modyfikujące ECU naklejają na nich swoje naklejki.
Drugim sposobem będzie spróbować się kimś kto ma bliźniacze auto z takim samym silnikiem. Oczywiście shamowane w okolicach serii.
Kolejny sposób to podmiana ECU na inne z pewną seryjną mapą i ponowne shamowanie auta. Następną metodą będą pomiary od 0 - 100 od 50 do 150 itd za pomocą Racelogica, Vectora itp i porównanie ich z kimś kto ma seryjne Z3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:38, 19 Mar 2014    Temat postu:

Biorąc pod uwagę, że moje drugie auto to 4x4 w długiej budzie na lifcie 4cale i kołach 35cali, to może nie rozmawiajmy o długości penisa Very Happy

Sama idea shamowania auta wzięła się stąd, że przy szukaniu auta jeździłem 7 zetkami w tym kilkoma 1,9 i ten, który ostatecznie kupiłem natychmiast wydał mi się inny w prowadzeniu. O wiele szybciej reaguje na gaz i oddaje moc całkowicie liniowo, przez co jest łatwy w kontroli w poślizgu. Niestety na suchym nawet te 160 koni, to za mało. Jedynka i dwójka jeszcze, ale dalej słabo. I to przy oponach 225 z tyłu.

Ale wracając. Gdzie zetka ma komputer sterowania silnikiem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Śro 20:39, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saron22
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 5438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:43, 19 Mar 2014    Temat postu:

Moja ma pod maską w okolicach podszybia po stronie pasażera. Nie wiem jak jest w 4 cylindrowcach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:27, 19 Mar 2014    Temat postu:

Zgodnie ze swoim temperamentem poszedłem sprawdzić - ECU jest po stronie pasażera na błotniku w pudełku na 3 śuby - niestety nie ma na nim ani z zewnątr, ani w środku żadnych oznaczeń poza fabrycznymi, że BOSCH i że BMW Smile Z drugiej strony M44 programuje się przez złącze, a nie przez chip. Zastanawiam się, czy wersja softu wyświetlana przy teście zegarów nic nam nie powie... zobaczymy - napisałem do AC Schnitzera, czy i co było montowane przez nich wg mojego numeru VIN - może się coś dowiemy. Szlag mnie trafia, że auto nie ma żadnych papierów!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit dnia Śro 21:59, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:48, 19 Mar 2014    Temat postu:

m52b25 2xvanos - wydech gówniany kombinowany - dolot od e36 m50b25 bez doprowadzenia powietrza do puszki chwytakiem - kolektor dolotowy od m54b25 - przed zmiana kolektora bylo 166km i 207nm
Po zmianie wynik poniżej.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit
Soldati
Soldati



Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:15, 20 Mar 2014    Temat postu:

Ok. Założyłęm dziś filtr K&N - wkładkę. Nie będę go nawet hamował w tym setupie, bo szkoda czasu. Zdecydowanie, do mojego auta to się nie nadaje. Różnicę czuć natychmiast na minus. Spadek momentu w całym zakresie obrotów użytecznych natomiast pod sam koniec auto rzuca się do przodu, jak wściekłe. Dla mnie jazda jazda wyłącznie w zakresie 5-6,5k obrotów nie jest funem, więc jutro oddaję filtr. Przeczuwając, że może być do dupy kupiłem go przez internet, więc mam 10 dni na oddanie bez podawania przyczyny - chyba, że ktoś chce odkupić. Myślę, że ze zwykłym ecu może zadziałać dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batim
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 756
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:28, 20 Mar 2014    Temat postu:

moim zdaniem przesadzasz... wkładka nie zrobi Ci żadnych zmian, które będziesz w stanie odczuć w czasie jazdy.
Ja sobie mogę wkładać wkładki na zmiane z papierowymi i nie ma żadnej różnicy. Jeśli byłeś nastawiony na to, że to pogorszy osiągi to może autosugestia ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z3.fora.pl Strona Główna -> Z3 (E36/7, E36/8) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin